Komunikaty PR

Rusza inicjatywa Ad Goes Green

2019-11-07  |  11:05
Biuro prasowe
  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR rozpoczyna inicjatywę ekologiczną Ad Goes Green, pomysłodawcą jest Klub Producentów Reklamowych
  • Pierwszy cel: zmniejszenie wpływu produkcji filmów reklamowych na środowisko naturalne
  • Pierwsza aktywność: zbadanie świadomości ekologicznej uczestników procesu produkcji reklam (reklamodawców, agencji reklamowych, domów produkcyjnych)
  • Ad Goes Green otwarte dla całej branży komunikacji marketingowej
  • Wśród partnerów znaleźli się United Nations Environmental Programme/Global Resource Information Database (UNEP/GRID)-Warszawa i Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB)

Ad Goes Green to pierwszy ważny krok na drodze do zmian modeli funkcjonowania firm w całej branży komunikacji marketingowej. Cieszę się, że producenci, którzy dostrzegli realne problemy w swoim sektorze, postanowili działać. Jestem przekonany, że ich śladem pójdą inni a SAR będzie aktywnie wspierał ten projekt już teraz i na dalszych etapach - powiedział Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

Dzisiaj plany filmów reklamowych często realizowane są bez należytej eko-świadomości i wrażliwości. Siedem domów produkcyjnych działających w ramach KPR ze wsparciem SAR, GRID i FOB postanowiło to zmienić i wspomóc modyfikację sposobów, w jakich powstają filmy. Ale na tym nie koniec. W zamierzeniu inicjatorów przedsięwzięcia, te zmiany mają wywołać szerszą dyskusję i inspirować działania w całej branży, a Ad Goes Green ma stać się platformą wspierającą wszystkie takie procesy.

Dlaczego jako branża nie podjęliśmy dotąd systemowo tematów ekologicznych? Przecież także i my prowadząc działalność wpływamy na środowisko. A nawet więcej - wspierając firmy w ich wzroście mamy udział w tym, jak robią to inni. Być może świadomość tej zależności nie jest dzisiaj dla naszej branży tak ewidentna. Jednak czy to znaczy, że mamy nie robić nic? Razem z producentami działającymi w KPR uznaliśmy, że wprost przeciwnie. Aby zrobić coś dużego, należy zacząć od małych, ale konkretnych kroków. Należy zacząć od siebie - powiedział Dariusz Andrian, prezes SAR.

Tym małym krokiem, który każdy może wykonać już teraz jest udział w badaniu, które od dziś prowadzone jest na stronie www.adgoesgreen.org.pl. Jego celem jest sprawdzenie z czym według uczestników branży komunikacji marketingowej wiążą się takie zmiany.

Wystarczy poświęcić 5 minut i odpowiedzieć na pytania, których celem jest zrozumienie wyzwań i właściwe planowanie dalszych kroków. Do udzielania anonimowych odpowiedzi zachęcani są wszyscy, którzy mają związek z produkcją filmów reklamowych - pracownicy agencji, reklamodawców i domów produkcyjnych.

Dla agencji reklamowych ta inicjatywa jest bardzo korzystna. Zależy nam, żeby nasze filmy były produkowane z poszanowaniem środowiska, ale wciąż brakuje wytycznych i informacji co to dokładnie znaczy. Liczymy, że Ad Goes Green dostarczy odpowiedzi na te pytania, choć zapewne w ich miejsce pojawi się wiele innych wyzwań. Na szczęście inicjatorzy to rozumieją. Całym sercem wspieram tę inicjatywę, nasza agencja weźmie udział w rozpoczynającym się właśnie badaniu i będziemy uważnie przyglądali się rozwojowi tego przedsięwzięcia - powiedział Piotr Piętka, CEO Publicis Media Poland.

Ad Goes Green ma służyć wszystkim, którzy widzą potrzebę zmian ekologicznych w branży komunikacji marketingowej i chcą się do niej przyczynić. Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu, które potrwa do połowy listopada oraz wysyłania pomysłów i pytań dotyczących inicjatywy. Na pierwsze opracowane rekomendacje branża może liczyć na początku 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia smartGAZ – indywidualne rozwiązania energetyczne dla firm Biuro prasowe
2019-10-16 | 01:00

smartGAZ – indywidualne rozwiązania energetyczne dla firm

Do jego zalet należą m.in. redukcja emisji dwutlenku węgla oraz mniejsza ilość wytwarzanych związków azotu niż w przypadku innych paliw. Jak zatem zacząć korzystać z gazu
Ekologia ONZ docenia MAX Burgers i działania pozytywne dla klimatu
2019-10-15 | 12:00

ONZ docenia MAX Burgers i działania pozytywne dla klimatu

MAX został wyróżniony za działania na rzecz ochrony środowiska, które są stawiane za wzór rozwiązań dla innych firm.  Inicjatywa stojąca za nagrodą to
Ekologia Czy wiesz czym oddychasz w swoim domu?
2019-09-25 | 09:55

Czy wiesz czym oddychasz w swoim domu?

W terenie mamy czujniki jakości powietrza, aby osoby korzystające z aplikacji czy stron internetowych mogły szybko sprawdzić stan jakości powietrza. A w domu? Czy wiesz jaka jest jakość

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Kosmos i lotnictwo

W Toruniu trwają prace nad miniaturowym, optycznym zegarem atomowym. Wysłany w kosmos może zrewolucjonizować międzyplanetarną nawigację

Ciemna materia stanowi nawet 27 proc. znanego wszechświata. W jej znalezieniu mogą pomóc najnowsze, superprecyzyjne zegary atomowe. Są tak dokładne, że można je wykorzystać do wykrywania ciemnej materii, pomiaru fal grawitacyjnych i określania dokładnego kształtu ziemskiego pola grawitacyjnego. Optyczne zegary atomowe znajdują się również w Polsce. W Toruniu trwają prace nad miniaturowym, przenośnym zegarem optycznym, który mógłby zrewolucjonizować nawigację międzyplanetarną.

Gala Złote Spinacze 2019

Medycyna

Już wkrótce nowotworom będzie można zapobiegać. W ciągu kilku lat mogą powstać szczepionki na raka oparte na modyfikacji kodu mRNA

Immunoterapia jest formą leczenia raka, która wykorzystuje moc układu odpornościowego organizmu do zapobiegania, kontroli i eliminacji raka. Wkrótce może zdominować leczenie chorób nowotworowych. Po 2020 roku może być wykorzystywana w leczeniu nawet co drugiego nowotworu. Szczepionki już teraz odgrywają znaczącą rolę w terapii czerniaka, raka mózgu czy nowotworów hematologicznych. Niedawno naukowcy z Arizona State University zidentyfikowali ponad 200 tys. neoantygenów nowotworowych, co może doprowadzić do opracowania szerokiego spektrum szczepionek.

Transport

Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych usług, żeby się wyróżnić

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W przyszłym roku jego wartość ma przekroczyć 60 mld zł, zakupy online robi już co drugi Polak, a branża wciąż ma przed sobą duży potencjał do rozwoju. Nic dziwnego, że konkurencja na rynku się zaostrza. Firmy działające w e-commerce muszą szukać swoich nisz i nowych usług, które pozwolą im lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów. A te związane są głównie z jak najkrótszym czasem dostawy. W Polsce wystartowała właśnie pierwsza platforma online, która pozwala na automatyczną wycenę i zlecenie wysyłki palet w transporcie detalicznym. To rozwiązanie może podnieść konkurencyjność zwłaszcza małych i średnich firm, skracając proces wynajmowania zewnętrznego transportu.