Komunikaty PR

Rusza inicjatywa Ad Goes Green

2019-11-07  |  11:05
Biuro prasowe
  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR rozpoczyna inicjatywę ekologiczną Ad Goes Green, pomysłodawcą jest Klub Producentów Reklamowych
  • Pierwszy cel: zmniejszenie wpływu produkcji filmów reklamowych na środowisko naturalne
  • Pierwsza aktywność: zbadanie świadomości ekologicznej uczestników procesu produkcji reklam (reklamodawców, agencji reklamowych, domów produkcyjnych)
  • Ad Goes Green otwarte dla całej branży komunikacji marketingowej
  • Wśród partnerów znaleźli się United Nations Environmental Programme/Global Resource Information Database (UNEP/GRID)-Warszawa i Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB)

Ad Goes Green to pierwszy ważny krok na drodze do zmian modeli funkcjonowania firm w całej branży komunikacji marketingowej. Cieszę się, że producenci, którzy dostrzegli realne problemy w swoim sektorze, postanowili działać. Jestem przekonany, że ich śladem pójdą inni a SAR będzie aktywnie wspierał ten projekt już teraz i na dalszych etapach - powiedział Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

Dzisiaj plany filmów reklamowych często realizowane są bez należytej eko-świadomości i wrażliwości. Siedem domów produkcyjnych działających w ramach KPR ze wsparciem SAR, GRID i FOB postanowiło to zmienić i wspomóc modyfikację sposobów, w jakich powstają filmy. Ale na tym nie koniec. W zamierzeniu inicjatorów przedsięwzięcia, te zmiany mają wywołać szerszą dyskusję i inspirować działania w całej branży, a Ad Goes Green ma stać się platformą wspierającą wszystkie takie procesy.

Dlaczego jako branża nie podjęliśmy dotąd systemowo tematów ekologicznych? Przecież także i my prowadząc działalność wpływamy na środowisko. A nawet więcej - wspierając firmy w ich wzroście mamy udział w tym, jak robią to inni. Być może świadomość tej zależności nie jest dzisiaj dla naszej branży tak ewidentna. Jednak czy to znaczy, że mamy nie robić nic? Razem z producentami działającymi w KPR uznaliśmy, że wprost przeciwnie. Aby zrobić coś dużego, należy zacząć od małych, ale konkretnych kroków. Należy zacząć od siebie - powiedział Dariusz Andrian, prezes SAR.

Tym małym krokiem, który każdy może wykonać już teraz jest udział w badaniu, które od dziś prowadzone jest na stronie www.adgoesgreen.org.pl. Jego celem jest sprawdzenie z czym według uczestników branży komunikacji marketingowej wiążą się takie zmiany.

Wystarczy poświęcić 5 minut i odpowiedzieć na pytania, których celem jest zrozumienie wyzwań i właściwe planowanie dalszych kroków. Do udzielania anonimowych odpowiedzi zachęcani są wszyscy, którzy mają związek z produkcją filmów reklamowych - pracownicy agencji, reklamodawców i domów produkcyjnych.

Dla agencji reklamowych ta inicjatywa jest bardzo korzystna. Zależy nam, żeby nasze filmy były produkowane z poszanowaniem środowiska, ale wciąż brakuje wytycznych i informacji co to dokładnie znaczy. Liczymy, że Ad Goes Green dostarczy odpowiedzi na te pytania, choć zapewne w ich miejsce pojawi się wiele innych wyzwań. Na szczęście inicjatorzy to rozumieją. Całym sercem wspieram tę inicjatywę, nasza agencja weźmie udział w rozpoczynającym się właśnie badaniu i będziemy uważnie przyglądali się rozwojowi tego przedsięwzięcia - powiedział Piotr Piętka, CEO Publicis Media Poland.

Ad Goes Green ma służyć wszystkim, którzy widzą potrzebę zmian ekologicznych w branży komunikacji marketingowej i chcą się do niej przyczynić. Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu, które potrwa do połowy listopada oraz wysyłania pomysłów i pytań dotyczących inicjatywy. Na pierwsze opracowane rekomendacje branża może liczyć na początku 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Składowiska nie muszą być niebezpieczne. Profesjonalne obiekty dbają o przyrodę Biuro prasowe
2020-05-21 | 11:30

Składowiska nie muszą być niebezpieczne. Profesjonalne obiekty dbają o przyrodę

Ochrona środowiska naturalnego to jedno z największych wyzwań XXI wieku. Gigantyczna produkcja odpadów sprawia, że gospodarowanie odpadami to istotny element funkcjonowania nas
Ekologia Mondelez przyśpiesza realizację zobowiązań z zakresu CSR
2020-05-20 | 16:10

Mondelez przyśpiesza realizację zobowiązań z zakresu CSR

  Mondelēz International, globalny leader w branży przekąsek ogłosił raport społecznej odpowiedzialności „Snacking made right”. Firma spełnia lub przekracza
Ekologia Lechendy czerpią energię z wiatru!
2020-04-29 | 16:04

Lechendy czerpią energię z wiatru!

Lech Premium, dzięki współpracy z innogy, wspiera produkcję energii pochodzącej z wiatru i sam jest nią napędzany! W listopadzie 2019 r. Kompania Piwowarska podpisała umowę z

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Zanieczyszczenie powietrza wraca do poziomów sprzed pandemii. Producenci aut wprowadzają filtry chroniące przed smogiem

Wraz ze stopniowym odmrażaniem gospodarki rośnie liczba aut na ulicach i chociaż transport nie jest jedynym winnym smogu, to zanieczyszczenie powietrza w największych miastach wraca do stanu sprzed pandemii. Producenci aut wprowadzają więc nowe filtry kabinowe, które zatrzymają nawet najmniejsze, a zarazem najbardziej szkodliwe cząsteczki. To o tyle istotne, że stężenie zanieczyszczeń w kabinach, choć mniejsze niż na zewnątrz, nadal jest zbyt duże. W powietrzu zasysanym do wnętrza auta znajdują się między innymi cząstki PM2,5 – tak małe, że mogą przenikać z płuc do krwi. 

Biotechnologia

Polscy naukowcy badają interakcje koronawirusa z ludzkimi komórkami. Chcą umożliwić szybsze testowanie leków

Polscy naukowcy opracowują platformę elektroniczną symulującą działanie komórki, chcąc zbadać interakcje zachodzące pomiędzy koronawirusem a organizmem. Dzięki niej łatwiej będzie znaleźć sposób na dezaktywowanie SARS-CoV-2 np. podczas transportu próbek od chorych, co ograniczy ryzyko zakażenia pracowników służby zdrowia. Platforma ma też pozwolić na szybsze i bezpieczniejsze testowanie nowych terapii na COVID-19 oraz potencjalnych szczepionek.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.