Komunikaty PR

Odświeżony wygląd i treści oraz nowe funkcje aplikacji Babbel, a także wyniki ba

2019-09-11  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Babbel ( 0.05 MB )
  • Użytkownicy mogą teraz rozwiązywać test kwalifikacyjny, ich ścieżka nauczania jest indywidualna, a treści – spersonalizowane
  • Odświeżony interfejs zawiera wizualizację postępów i zwiększa motywację uczących się
  • Wyniki najnowszych badań naukowców z Yale potwierdzają skuteczność nauki z aplikacją

WARSZAWA, WRZESIEŃ 2019. Firma Babbel, twórca najlepiej sprzedającej się aplikacji do nauki języków na świecie, ogłosiła dziś nową odsłonę swojego wielokrotnie nagradzanego produktu. Decyzja ta ma na celu wykorzystanie rosnącej popularności aplikacji w USA i wyjście naprzeciw oczekiwaniom „cyfrowego pokolenia”. Dzięki całkowicie odświeżonemu i intuicyjnemu interfejsowi oraz reorganizacji treści w obrębie kursów (dostępnych w wersjach na przeglądarkę oraz jako aplikacja mobilna na urządzenia z systemami iOS i Android) użytkownikom łatwiej jest teraz rozpocząć naukę oraz podążać indywidualną ścieżką nauczania, a także wyszukiwać interesujące ich treści i śledzić swoje postępy. Premiera nowej wersja aplikacji zbiegła się w czasie z publikacją niezależnych badań naukowców z Uniwersytetu Yale. Dowiedli oni, że Babbel pomaga milionom subskrybentów odnieść sukces w nauce wybranego języka.

Julie Hansen, CEO Babbel na Stany Zjednoczone: „Publikacja nowej wersji to przełomowe wydarzenie w dziejach naszej firmy. Odkąd istniejemy, czyli od 2008 roku, nie wprowadzaliśmy jeszcze tak rozległych zmian zarówno w wersji produktu na desktop, jak i urządzenia mobilne. Aby umożliwić naukę języków na najwyższym poziomie jak największej liczbie osób, musimy zaoferować naszym użytkownikom wartościowe, intuicyjne i przydatne rozwiązania. Dotyczy to zwłaszcza reorganizacji naszych lekcji tak, aby dostosować je do tego, jak długo skupieni są użytkownicy naszej aplikacji. Tym, co odróżnia nasz produkt od innych narzędzi do nauki języków, są naukowo potwierdzone metody nauczania. Wyniki badań naukowców z prestiżowego Uniwersytetu Yale potwierdzają ogrom pracy, jaką nasz globalny zespół wkłada każdego dnia w tworzenie aplikacji”.

Natalia Volgina, Principal Product Designer z działu produktu w Babbel, dodaje: „Naszą misją jest zachęcenie wszystkich do nauki języków. Doświadczenie użytkownika, treści oraz wygląd i obsługę aplikacji zaprojektowaliśmy tak, aby wspierać, motywować i inspirować całe cyfrowe pokolenie”.

Babbel zawsze koncentrował się na indywidualnych potrzebach językowych użytkowników, oferując treści przeznaczone dla konkretnych par językowych. Jednak szczegółowe badania przeprowadzone przez piętnastoosobowy zespół UX pracujący w biurze w Berlinie wykazały, że użytkownicy oczekują od aplikacji przejrzystego interfejsu, bardziej intuicyjnego zarządzania postępami w nauce oraz łatwiejszego dostępu do treści powiązanych z ich indywidualnymi celami nauczania. Nowa odsłona produktu to efekt wspólnej pracy zespołu złożonego z dydaktyków, językoznawców, redaktorów oraz inżynierów oprogramowania. Co się zatem zmieniło?

Łatwiejszy i pewny start

W kursach na przeglądarkę łatwiej jest teraz wybrać ścieżkę nauczania, w zależności od motywacji i dotychczasowej wiedzy. Sugerowane kursy zależą od tego, czy użytkownicy chcą uczyć się w ramach rozrywki umysłowej, z myślą o podróżach, poprawie swoich kwalifikacji zawodowych czy np. w związku z planowaną przeprowadzką za granicę. Teraz każdy użytkownik może wybrać swój poziom startowy (od początkujących po zaawansowanych) lub rozwiązać test kwalifikacyjny.

Spersonalizowane treści

Po ustaleniu konkretnego celu nauki użytkownicy korzystający z Babbel otrzymują spersonalizowany sylabus dopasowany do ich poziomu i celu. Do wyboru mają ponad 10 tysięcy godzin materiału edukacyjnego zawartego w ponad 60 tysiącach lekcji o różnorodnej tematyce  – od biznesu i polityki, przez slang, po język biznesu. W polskiej wersji językowej, w której obecnie możliwa jest nauka angielskiego i niemieckiego, wśród najnowszych kursów można znaleźć m.in. angielski na wakacje czy Business German.

Postęp czyni mistrza

Babbel doskonale rozumie, że motywacja jest motorem postępu, a każdy sukces działa motywująco. Dlatego teraz każdy kurs w wersji na przeglądarkę podsumowuje wizualizacja robionych postępów. Strona główna zawiera wykres tygodniowej aktywności przedstawiający liczbę ostatnio ukończonych lekcji i zakres powtórzonego materiału oraz zdobytą liczbę punktów. Wszystkie te elementy zaprojektowano, aby dodatkowo motywować i pomagać uczącym się wytrwać w realizacji celów.

Prosta nawigacja

Zaktualizowano także wszystkie ekrany interakcji. Dzięki nowym ikonom, graficznej prezentacji postępu, możliwości ukrycia opanowanego materiału oraz prostszej nawigacji, uczący się mogą z łatwością śledzić swoje postępy oraz zmieniać moduły i tematy lekcji.

Pewność siebie w mówieniu

Ćwiczenie konwersacji to kluczowy element kursów Babbel przygotowujący do komunikacji w życiu codziennym. Wiemy, że to ogromne wyzwanie, ponieważ wymaga od uczących się nie tylko umiejętności, ale i przełamania bariery w mówieniu. Dlatego też najnowsza wersja aplikacji wykorzystuje zaawansowaną technologii rozpoznawania mowy. Funkcja ta, dostępna w wersji na przeglądarkę, jak i w wersji mobilnej, wyłapuje najmniejsze niuanse w wymowie, pozwalając użytkownikom szybko zacząć mówić w innym języku.

Nowy materiał

Wraz z nowym wyglądem zupełnie zmienia się także materiał edukacyjny dostępny we wszystkich wersjach aplikacji. Babbel nie kopiuje ani nie tłumaczy swoich kursów oraz nie wykorzystuje materiałów stworzonych przez użytkowników. Wszystkie lekcje wraz z objaśnieniami są dobrane do konkretnej pary językowej – i tym samym np. Hiszpan uczący się angielskiego przechodzi zupełnie inną ścieżkę nauczania niż Polak poznający niemiecki. Babbel oferuje łącznie 14 języków nauczania i 8 języków wyświetlania, w polskiej wersji językowej możliwa jest obecnie nauka angielskiego i niemieckiego. Lekcje trwają około 10-15 minut, a tematy, których dotyczą lekcje, są tak różnorodne, jak ich użytkownicy – od slangu po Business English.

To działa!

W lipcu bieżącego roku opublikowano wyniki badań akademickich przeprowadzonych we współpracy z językoznawcami z Uniwersytetu Yale, „Measuring Babbel’s Efficacy in Developing Oral Proficiency” („Pomiar skuteczności aplikacji Babbel w rozwijaniu ustnych kompetencji językowych”). Ich przedmiotem była ocena wydajności metod nauczania Babbel. 117 rodzimych użytkowników angielskiego z USA w trzy miesiące opanowało podstawy hiszpańskiego. Wyniki jasno wykazały, że dzięki nauce z Babbel użytkownicy nabywają umiejętność mówienia w innym języku. Wszyscy uczestnicy badania rozwinęli umiejętność konwersacji na różne tematy, od zupełnie podstawowych po bardziej zaawansowane, jak mówienie o codziennych czynnościach czy omawianie planów na przyszłość. Już trzeci raz badania akademickie dowiodły skuteczności metod Babbel w nauczaniu języków obcych. Poprzednio do podobnych wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Miejskiego w Nowym Jorku (CUNY) oraz Uniwersytetu Stanowego Michigan.

Wszelkie dalsze informacje oraz kod umożliwiający wypróbowanie nowej wersji aplikacji dostępne są pod adresem: [email protected]

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Ruszył polski, naukowy program edukacyjny dla dzieci - SmartBee Club Biuro prasowe
2019-09-18 | 13:00

Ruszył polski, naukowy program edukacyjny dla dzieci - SmartBee Club

Naukowym Porankiem dla dzieci i rodziców na Politechnice Warszawskiej zainaugurował swoją działalność SmartBee Club, jedyny program edukacyjny na świecie łączący eksperymenty
Nauka Baw się nauką w VIVO! Stalowa Wola
2019-08-20 | 11:35

Baw się nauką w VIVO! Stalowa Wola

Stanowisko mind control, matematyka w kolorach klocków LEGO, lekcja chemii w wirtualnym laboratorium czy projektowanie i druk 3D – te i inne atrakcje czekać będą w VIVO! Stalowa
Nauka BRAK ZDJĘCIA
2019-03-08 | 12:00

INKUBATOR UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO ORAZ BANK PEKAO S.A. PARTNERAMI STRATEGICZN

Przedstawiciele Uniwersytetu Warszawskiego oraz Banku Pekao S.A. podpisali porozumienie o współpracy na rzecz realizacji wspólnych inicjatyw edukacyjnych, wspierających przedsiębiorczość i rozwój innowacji, a także

Kalendarium

Kosmos i lotnictwo

Naukowcy coraz bliżej odkrycia życia w kosmosie. Dzięki coraz dokładniejszym teleskopom można znacznie łatwiej znaleźć planety z wodą

Za pomocą teleskopów nowej generacji i małych sond kosmicznych naukowcy szukają życia poza naszym układem słonecznym. Dotychczas znaleziono 47 egzoplanet pasujących do profilu Ziemi, która jest przyjazna do życia z racji tego, że nie otrzymuje zbyt wiele promieniowania słonecznego, a dzięki odległości od słońca woda może być w stanie ciekłym. Liczba planet, na których może istnieć życie, jest jednak znacznie większa. Dzięki nowoczesnym teleskopom będzie można je znacznie łatwiej odnaleźć.

Gry i rozrywka

Polskie studio połączyło film z grą w wirtualnej rzeczywistości. Można decydować nie tylko o scenariuszu, lecz także poruszać się w filmowej przestrzeni

Wirtualna rzeczywistość stawia w centrum akcji gracza i widza. To zrewolucjonizuje sposób, w jaki opowiadane są historie. W filmie kamera przedstawia tylko wycinek rzeczywistości. Nawet w grze rozejrzenie się wymagałoby poruszenia joystickiem. Dzięki VR można niemal zamieszkać w przestrzeni. W miarę rozwoju technologii wirtualnej rzeczywistości mogą już niemal spróbować wszyscy. Projekt opracowywany przez Polaków pozwala na streaming gier w wirtualnej rzeczywistości. Nie jest potrzebny specjalistyczny i drogi sprzęt, wystarczą zwykłe gogle VR.

 

Konsument

Polacy wybierają coraz lepsze i coraz większe smartfony. Szybko rośnie też sprzedaż smartwatchy

Polski rynek telefonii komórkowej rośnie nieprzerwanie od kilku lat, choć ostatnio wzrost jest odnotowywany raczej pod względem wartości, a nie ilości. Wynika to stąd, że Polacy coraz chętniej wybierają produkty premium. Po drugie, stawiają na wysoką jakość i wydajność, przez co zyskują m.in. smartfony z dużymi ekranami. W pierwszym półroczu br. prawie co drugi sprzedany ekran miał wyświetlacz o przekątnej powyżej 6 cali. Bardzo szybko rośnie też popyt na smartwatche i inne inteligentne dodatki do noszenia.