Komunikaty PR

Toyota pokazała 6 modeli elektrycznych i zapowiada rewolucję w bateriach

2019-06-11  |  18:00
Biuro prasowe

Samochody elektryczne szturmem wejdą do gamy modelowej Toyoty. Marka pokazała 6 modeli koncepcyjnych, których produkcyjne wersje niedługo pojawią się w salonach marki. Japoński gigant zapowiada wprowadzenie zelektryfikowanych napędów do wszystkich swoich modeli już od kilku lat, ale teraz stało się jasne, że auta elektryczne na baterie będą odgrywały znacznie większą rolę w tym procesie niż dotąd się spodziewano. Impulsem do intensyfikacji jest sukces w pracach Toyoty nad rewolucyjną technologią baterii litowych ze stałym elektrolitem.

 

Już w 2017 roku Toyota ogłosiła, że do 2025 roku zelektryfikowane napędy będą w ofercie wszystkich modeli marki na świecie. Każdy model Toyoty będzie dostępny z co najmniej jednym z napędów takich jak hybryda (HEV), hybryda plug-in (PHEV), napęd elektryczny na wodorowe ogniwa paliwowe (FCV) czy na baterie (BEV). W 2030 roku zelektryfikowane samochody miały stanowić połowę globalnej sprzedaży marki, czyli 5,5 miliona samochodów. W tej liczbie miało się znaleźć około miliona BEV – ale dopiero za dekadę.

Elektryczna rewolucja przyspiesza

Teraz okazuje się, że wzmożone prace Toyoty nad samochodami elektrycznymi na baterie oraz nawiązywanie współpracy z kolejnymi partnerami przyniosło spektakularne efekty znacznie szybciej, niż władze koncernu początkowo zakładały. Począwszy od przyszłego roku Toyota będzie wprowadzała na rynek całe serie modeli elektrycznych. A poziom sprzedaży 5,5 miliona zelektryfikowanych samochodów firma zamierza osiągnąć już w 2025 roku. Jest to o tyle wiarygodne, że poprzedni cel 1,5 miliona zelektryfikowanych aut Toyota osiągnęła już w zeszłym roku, 3 lata przed zakładanym terminem.

Przełomowa technologia baterii

Kluczem do ofensywy Toyoty na rynku BEV jest skokowy postęp w opracowaniu baterii litowo-jonowej ze stałym elektrolitem, której gęstość energii ma być dwa razy większa od aktualnych baterii Li-Ion z elektrolitem płynnym. Toyota zamierza pokazać pierwszy samochód z tą technologią jeszcze przed Igrzyskami w Tokio 2020.

Elektryczne koncepty Toyoty

Pierwotne plany zakładały, że w przyszłym roku zadebiutuje tylko jeden nowy model elektryczny i tylko w Chinach. Chodzi o elektryczny crossover C-HR, który równolegle trafi na chiński rynek także pod nazwą Izoa. Kolejne elektryki Toyoty mieliśmy zobaczyć w nadchodzących latach. Teraz Toyota deklaruje wprowadzenie w najbliższym czasie aż 10 samochodów elektrycznych, w tym sześć globalnych modeli. Ofensywa modelowa obejmie duży SUV i średniej wielkości SUV, crossover, minivana, średniej wielkości sedana i auto kompaktowe. Ich zapowiedzią jest gama modeli koncepcyjnych, zaprezentowanych na niedawnej konferencji prasowej. Co więcej, na rynek przygotowywane są ultrakompaktowe elektryczne pojazdy do indywidualnego transportu na chodnikach i ścieżkach rowerowych.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Prezydent miasta w elektrycznym samochodzie… Czy samorządy napędzą rynek? Biuro prasowe
2019-09-16 | 11:05

Prezydent miasta w elektrycznym samochodzie… Czy samorządy napędzą rynek?

Planowane na początek przyszłego roku wejście w życie ustawy o elektromobilności zostaje przesunięta o dwa lata. Czy samorządy będą na nią gotowe? Przykłady Poznania i Krakowa
Motoryzacja Continental: 50 lat rewolucyjnego systemu ABS
2019-09-13 | 01:00

Continental: 50 lat rewolucyjnego systemu ABS

50 lat temu podczas międzynarodowych targów IAA we Frankfurcie nad Menem miało miejsce historyczne wydarzenie. Firma ITT-Teves, należąca obecnie do Continental, zaprezentowała
Motoryzacja Toyota będzie miała własne zasoby litu. Ruszyła budowa nowej fabryki w Japonii
2019-09-12 | 11:30

Toyota będzie miała własne zasoby litu. Ruszyła budowa nowej fabryki w Japonii

W czerwcu Toyota rozpoczęła budowę pierwszej w Japonii fabryki oczyszczania litu do produkcji baterii samochodowych. Wspólna inwestycja japońskiego koncernu i australijskiej firmy

Kalendarium

Internet

Założenia do nowego standardu Wi-Fi 6 zostaną wdrożone do końca roku. Dzięki niemu internet w domach przyspieszy, a jeden router obsłuży nawet 100 urządzeń

Wi-Fi Alliance, stowarzyszenie zrzeszające kilkaset firm produkujących urządzenia bezprzewodowe wykorzystujące moduł Wi-Fi, przygotowuje branżę technologiczną oraz konsumentów na nadejście nowego standardu komunikacji bezprzewodowej. Wprowadzenie Wi-Fi 6 zauważalnie poprawi przepustowość domowych łącz internetowych oraz zwiększy liczbę urządzeń, które będą mogły bezproblemowo komunikować się z jednym punktem dostępowym. Na rynku pojawiły się już pierwsze routery oraz urządzenia mobilne kompatybilne z tym standardem.

Internet

Brak systemów bezpieczeństwa i nadzoru to największe wady rynku kryptowalutowego. Korporacje technologiczne walczą o uregulowanie branży

Inwestowanie w rynek kryptowalutowy to ryzykowne przedsięwzięcie. Zdarzają się sytuacje, że fundusze przechowywane w portfelach online mogą nieoczekiwanie zniknąć z konta, a utraconych środków nie sposób odzyskać na drodze prawnej. Przedstawiciele branży finansowej przestrzegają przed inwestowaniem w tej branży, ale jednocześnie widzą potencjał technologii blockchain, na podstawie której funkcjonują kryptowaluty.

Robotyka i SI

Dezinformacja wspierana przez sztuczną inteligencję szerzy się w internecie. Powstają narzędzia ułatwiające ocenę wiarygodności treści w sieci

Rozwój sztucznej inteligencji (SI) oraz zintegrowanych systemów marketingowych ułatwiły rozprzestrzenianie nieprawdziwych informacji w internecie. Boty rozprzestrzeniają sfabrykowane informacje, powstają systemy SI do manipulowania obrazami i tekstami, a większość społeczeństwa nie weryfikuje prawdziwości pozyskiwanych informacji. Korporacje technologiczne i przedstawiciele administracji publicznej pracują nad narzędziami, które pozwolą skutecznie zidentyfikować treści o charakterze dezinformacyjnym.