Komunikaty PR

Toyota e-Palette Concept zadebiutowała na Consumer Electronics Show

2018-01-10  |  10:00
Biuro prasowe

Toyota pokazała na targach CES w Las Vegas nowy pojazd e-Palette Concept Vehicle. Jest to kluczowy element kompleksowej wizji Toyoty, obejmującej transport osób i towarów oraz nowe formy prowadzenia działalności biznesowej, w tym sklepów i usług internetowych.

Toyota e-Palette to autonomiczny pojazd koncepcyjny z silnikiem elektrycznym, dający ogromne możliwości dopasowania wnętrza do aktualnych potrzeb. Zaprezentował go na targach CES w Las Vegas Akio Toyoda, prezydent Toyoty. Kluczowe wyróżniki e-Palette to autopilot zarządzany w chmurze oraz w pełni modułowe, łatwe do zmiany aranżacji wnętrze, które może służyć do wszelkich możliwych zastosowań prywatnych i biznesowych. Dzięki temu ten sam pojazd może o różnych porach dnia i przy różnych okazjach służyć np. za mobilny sklep, biuro, samochód dowożący zamówione przez internet zakupy, punkt usługowy, foodtruck, pokój hotelowy czy też środek transportu publicznego w ride-sharingu. Jego oprogramowanie pozwala wynajmującej go firmie czy prywatnemu użytkownikowi zainstalować własny system autonomicznej jazdy i zarządzania pojazdem, dlatego w tej koncepcji nie jest już konieczne posiadanie samochodu. Ten sam pojazd może służyć wielu osobom i podmiotom w ciągu dnia, zmieniając swoje wyposażenie i zastosowanie w jednej chwili. Toyota zaprojektowała trzy wersje pojazdów e-Palette o różnych długościach – od 4 do 7 m. Pojazd zaprezentowany na targach CES ma 4,8 m długości, 2 m szerokości i 2,25 m wysokości.

Toyota e-Palette Concept Vehicle jest kluczowym elementem kompleksowej koncepcji e-Palette Alliance. Futurystyczna wizja Toyoty powstała we współpracy z Amazonem, DiDi, Mazdą, Pizzą Hut and Uberem. Wspólnie z partnerami Toyota zamierza opracować system oparty na autonomicznych pojazdach e-Palette zarządzanych w chmurze, które udostępnią użytkownikom nowe sposoby organizacji pracy i czasu wolnego, a dostawcom usług dostarczy zupełnie nowe narzędzia do opracowania innowacyjnych modeli biznesowych.

 “Branża motoryzacyjna stoi w obliczu najbardziej dynamicznego okresu transformacji w historii, za sprawą trzech dynamicznie rozwijających się technologii – napędu elektrycznego, autonomicznego prowadzenia i połączenia pojazdów w chmurze” – powiedział Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation. – „e-Palette jest demonstracją naszej ekspansji na nowe obszary obok tradycyjnych samochodów i ciężarówek. Chcemy stworzyć nowe wartości, w tym zupełnie nowe rodzaje usług”.

Partnerzy zaangażowani w program e-Palette Alliance wykorzystają do rozwijania i wdrażania koncepcji e-Palette system Mobility Services Platform Toyoty, który zintegrują z własnymi technologiami i serwisami. Toyota testuje tę platformę w San Francisco we współpracy z firmą car-sharingową Getaround. Japońska firma planuje rozpoczęcie studium opłacalności programu e-Palette w różnych regionach świata na początku następnej dekady.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja RiDER STRONG już w Polsce. Lekka, wytrzymała hulajnoga dla dorosłych Biuro prasowe
2021-04-21 | 09:42

RiDER STRONG już w Polsce. Lekka, wytrzymała hulajnoga dla dorosłych

Pojemny akumulator. Nawet do 55 km na jednym ładowaniu To ważące niecałe 16 kg urządzenie charakteryzuje się ciekawym designem i rzadko spotykanymi na rynku parametrami. E-hulajnoga RiDER
Motoryzacja Toyota Mirai i Lexus LS z nowatorską technologią Advanced Drive
2021-04-13 | 15:00

Toyota Mirai i Lexus LS z nowatorską technologią Advanced Drive

“Advanced Drive” to zupełnie nowy system koncernu Toyota, który debiutuje w wodorowych Toyotach Mirai oraz flagowej limuzynie Lexus LS. Nowatorska technologia ma sprawić, że
Motoryzacja Aplikacja TomTom AmiGO dostępna na Android Auto
2021-04-07 | 17:15

Aplikacja TomTom AmiGO dostępna na Android Auto

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś dostępność TomTom AmiGO na Android Auto. Kierowcy, którzy posiadają urządzenia z Androidem, mogą

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Robotyka i SI

Firma

Nowe technologie zmieniają marketing. Innowacyjne narzędzia pozwalają wykorzystać w czasie rzeczywistym m.in. zmiany pogody czy stan powietrza

Polski rynek e-commerce w 2020 roku wart był 70 mld zł. Po wielu latach wzrostu w tempie kilkunastu procent rocznie okres pandemii COVID-19 przyniósł niemal trzykrotne przyspieszenie, do 43 proc. r/r. Dla firm pandemia oznaczała konieczność szybkiego cyfrowego rozwoju, który jednak nie zawsze przekładał się na sprzedaż. Konieczne jest szybkie reagowanie na wydarzenia, czyli marketing w czasie rzeczywistym. Zmiany pogody, wahania na rynku finansowym, a nawet wydarzenia sportowe wpływają na zachowania konsumentów. Opracowane przez Polaków narzędzie pozwala marketerom nie tylko na gromadzenie najistotniejszych danych z otoczenia, lecz także na ich wykorzystanie w real-time marketingu.