Komunikaty PR

TNGA – elastyczny fundament Toyoty

2017-04-27  |  11:00
Biuro prasowe

Prezentując Priusa czwartej generacji, Toyota podkreślała, że samochód ten został stworzony w oparciu o nową platformę TNGA – Toyota New Global Architecture, dzięki której auto jest bardziej dynamiczne, bezpieczne i wygodne. TNGA to jednak znacznie więcej, niż lepsza platforma dla nowego Priusa – to nowe podejście do tworzenia samochodów.

Bezpieczeństwo i lepsze właściwości jezdne

Zastosowanie platformy TNGA umożliwiło zwiększenie sztywności nadwozia nowego Priusa o około 60 procent. Zapewnia to większą stabilność samochodu podczas pokonywania zakrętów, czemu sprzyja również obniżenie środka masy pojazdu – efektem jest większe bezpieczeństwo w czasie jazdy. Sztywniejsza struktura to także większe bezpieczeństwo w razie kolizji. Wszystko to było możliwe dzięki starannemu zaprojektowaniu kształtu elementów nadwozia, odpowiedniemu doborowi grubości blach oraz różnych rodzajów stali, z której są one wykonane, w tym stali o bardzo wysokiej wytrzymałości.

Modułowość i standaryzacja

W projektowanie i optymalizację platformy zainwestowano ogromne środki. Inwestycja ta będzie jednak procentować w przyszłości, bo TNGA to platforma modułowa, umożliwiająca tworzenie pojazdów różniących się nie tylko jednostkami napędowymi czy kształtem nadwozia, ale też – i to nawet znacznie – długością, szerokością, czy rozstawem osi. Modułowość oparta jest na daleko posuniętej standaryzacji elementów i punktów ich mocowania oraz ujednoliceniu połączeń, dzięki czemu firma może ograniczyć liczbę typów wytwarzanych podzespołów, które będą pasowały do różnych modeli pojazdów. Pozwala to jednocześnie zwiększyć liczbę opcji w obrębie jednego modelu. TNGA obejmuje więc nie tylko platformy podłogowe, ale i silniki, napędy hybrydowe, przekładnie, a także elementy układu sterowania, np. pedały dopracowane pod kątem ergonomii.

Efektywne projektowanie i produkcja

Filozofia TNGA nie ogranicza się do samego produktu – rozciąga się również na proces produkcyjny. Większa unifikacja umożliwia na przykład produkcję kilku różnych modeli na tej samej linii, ułatwia dostosowywanie środowiska produkcyjnego do zmieniających się potrzeb, pozwala zmniejszyć wielkość magazynów i upraszcza logistykę. Niebagatelną korzyścią jest także zmniejszenie pracochłonności procesu projektowania, co oznacza szybsze opracowywanie nowych modeli przy mniejszych kosztach. Nowe rozwiązania są wprowadzane w fabrykach Toyoty na całym świecie. Na przykład w 2015 roku ruszyła budowa nowego zakładu w Meksyku, zaś w chińskiej fabryce w Guangzhou powstały dwie linie produkcyjne TNGA. Obecnie modernizowany w tej technologii jest także brytyjski zakład w Derbyshire. Toyota New Global Architecture to największa zmiana w słynnym Systemie Produkcyjnym Toyoty od czasu jego powstania.

Pełna gama w nowej architekturze

Na platformie TNGA powstały już, oprócz najnowszego Priusa, hybrydowy crossover Toyota C-HR, Toyota Prius Plug-in Hybrid oraz 8. generacja Toyoty Camry. Analogiczną platformę wprowadził również Lexus, producent samochodów klasy premium. To GA-L, czyli Global Architecture for Luxury vehicles. W oparciu o GA-L stworzono luksusowe, sportowe coupé Lexus LC, a także zaprezentowaną w tym roku flagową limuzynę Lexus LS – różnice między tymi modelami najlepiej ilustrują wszechstronność TNGA. Z czasem nowa architektura zostanie wprowadzona do wszystkich modeli Toyoty i Lexusa.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Aplikacja TomTom AmiGO dostępna na Android Auto Biuro prasowe
2021-04-07 | 17:15

Aplikacja TomTom AmiGO dostępna na Android Auto

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś dostępność TomTom AmiGO na Android Auto. Kierowcy, którzy posiadają urządzenia z Androidem, mogą
Motoryzacja Toyota Land Cruiser w nowej roli samochodu-chłodni do transportu szczepionek
2021-04-02 | 11:00

Toyota Land Cruiser w nowej roli samochodu-chłodni do transportu szczepionek

Toyota zaprezentowała Land Cruisera przystosowanego do transportu szczepionek na trudno dostępnych terenach. Jest to pierwszy samochód-chłodnia o takim przeznaczeniu, który
Motoryzacja Goodyear i TNO zaprezentują inteligentny układ hamulcowy
2021-03-29 | 14:48

Goodyear i TNO zaprezentują inteligentny układ hamulcowy

Firma Goodyear i holenderska organizacja badawcza TNO wspólnie pracują nad pojazdem demonstracyjnym, w którym będą testować działanie opon komunikujących się

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse i bankowość

Pandemia i unijne prawo zrewolucjonizowały polską bankowość. W polskich bankach pojawia się coraz więcej nowych technologii

Pandemia stała się katalizatorem zmian w bankowości. Przyspieszyła procesy wykorzystywania nowych technologii zapoczątkowane już wcześniej, zwiększając ich świadomość w coraz szerszej grupie użytkowników. Zmiany przyspieszyło też wejście w życie dyrektywy PSD2 – to dzięki niej poprzez jedno konto można mieć wgląd we wszystkie prowadzone rachunki. Dodatkowo coraz łatwiej jest założyć konto zdalnie. Pomagają w tym narzędzia, które pozwalają na cyfrowe potwierdzenie tożsamości.

Medycyna

Płuca do przeszczepu dzięki innowacyjnemu urządzeniu mogą być utrzymane przez pół doby w warunkach fizjologicznych. Taka procedura medyczna bywa ostatnim ratunkiem po ciężkim przebiegu COVID-19

Dzięki urządzeniu OCS Lung płuca pobrane od dawcy można przechowywać do 12 godzin w warunkach zbliżonych do tych, jakie panują w ciele żyjącego człowieka. Standardowo narząd poza organizmem może wytrzymać w warunkach hipotermii maksymalnie do czterech godzin. Przeszczep jest jedyną drogą ratunku dla pacjentów, którzy w wyniku choroby COVID-19 doznali nieodwracalnego uszkodzenia płuc. W szpitalu w Zabrzu udało się w ten sposób ocalić życie sześciu osób.