Komunikaty PR

Targi IAA: Continental przenosi trendy technologiczne do zakładów produkcyjnych

2019-08-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Trwają przygotowania do Międzynarodowych Targów Frankfurt Motor Show (IAA), które odbędą się we wrześniu 2019 roku. Continental podczas tego wydarzenia zaprezentuje innowacyjne rozwiązania, które wpisują się w główne trendy wpływające na transformację branży motoryzacyjnej. Hasłem przewodnim wystawy producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla branży motoryzacyjnej będzie „Mobility Is the Heartbeat of Life”.

„Zero wypadków, zero emisji i zero stresu, dzięki inteligentnej łączności oraz wygodzie. Takie cele pomagają nam opracowywać pionierskie rozwiązania. Naszą siłą jest technologia – to obszar, w którym Continental posiada niebywałą wiedzę ekspercką. Dzięki ciągłym inwestycjom w badania oraz rozwój, w znacznym stopniu nadajemy kierunek największemu przełomowi w historii branży motoryzacyjnej – i to z pozycji lidera w tej dziedzinie. Nasze alternatywne systemy jazdy, a także  technologie w zakresie zautomatyzowanego i autonomicznego prowadzenia oraz połączonych aut to kluczowe elementy zdrowego ekosystemu mobilności. Naszą intencją jest opracowanie nowych technologii, które będą zarówno ekologiczne, jak i akceptowane przez otoczenie. Chcemy chronić nasze środowisko, ale także gospodarkę i społeczeństwo” – powiedział Dr Elmar Degenhart, Prezes Zarządu Continental.

 

Tylko w ubiegłym roku firma technologiczna zainwestowała ponad 3 mld euro w badania i rozwój w zakresie mobilności nowej generacji. Znaczna część tych środków została przeznaczona na opracowanie nowych pokładowych rozwiązań do samochodów.

Z myślą o autach elektrycznych i hybrydowych

Miliony pojazdów wyposażonych w innowacyjne technologie Continental poruszają się po drogach całego świata. W tym roku firma uruchomi produkcję kolejnego przełomowego rozwiązania będącego odpowiedzią na aktualne trendy w motoryzacji. Chińscy i europejscy producenci samochodów przekonali się już o wysokiej jakości elektrycznego napędu osi Continental. Moduł waży niecałe 80 kilogramów oraz zawiera: silnik elektryczny, przekładnię, zespół zasilania elektrycznego oraz system kontroli silnika. Jest on w pełni zintegrowany – nie ma licznych połączeń kablowych i wtyczek. Rozwiązanie umożliwia zmniejszenie wagi pojazdów elektrycznych o około 20 kilogramów.

Continental opracował także nową technologię do aut hybrydowych – 48-woltowy system napędowy o wysokiej mocy 30 kW. Dzięki niemu na samym silniku elektrycznym można przejechać dłuższy dystans. Dotychczas było to możliwe jedynie z wykorzystaniem wysokonapięciowych systemów napędowych – jeszcze nigdy nie udało się tego osiągnąć za pomocą technologii 48-woltowej.

Autonomiczna jazda i łączność 5G

Uruchomienie produkcji kolejnego rozwiązania Continental będzie kamieniem milowym w rozwoju autonomicznej jazdy. Autonomiczny minibus EZ10 opracowany przez francuską firmę EasyMile będzie pierwszym pojazdem wyposażonym w system radarowy Continental. Rozwiązanie powstało specjalnie z myślą o pojazdach autonomicznych i jest już gotowe do produkcji. Składa się łącznie z siedmiu czujników radarowych o zasięgu do 200 metrów. Ich zadaniem jest stałe monitorowanie otoczenia pojazdu. Dzięki zebranym danym system odpowiednio dostosowuje strategię jazdy. Omija przeszkody i tym samym zapobiega niebezpiecznym sytuacjom na drodze ze znacznym wyprzedzeniem. Ponieważ takie autonomiczne minibusy będą w przyszłości wykorzystywane głównie na drogach miejskich, system w szczególności zapewnia ochronę pieszych i rowerzystów.

Co więcej, Continental pracuje nad pierwszym na świecie rozwiązaniem 5G dla producentów samochodów. Eksperci zajmują się połączeniem funkcji łączności komórkowej piątej generacji z technologiami komunikacji na krótkie odległości za pomocą sygnałów radiowych z myślą o bezpośredniej wymianie danych między pojazdami a infrastrukturą. Dzięki temu samochody będą mogły komunikować się ze sobą szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, przy mniejszej liczbie zakłóceń. Będą także mogły ostrzegać się nawzajem, np. przed wypadkami za zakrętem lub korkami na trasie. I tu ponownie Continental łączy funkcje, które dotychczas działały osobno, zmniejszając tym samym wagę pojazdu. To ważny wkład w zwiększanie efektywności środowiskowej pojazdów oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.

„Inteligentny" asystent jazdy

Jednym z efektów badań prowadzonych przez Continental są intuicyjnie systemy operacyjne. Prosta komunikacja między kierowcą a pojazdem za pomocą inteligentnego asystenta jazdy oraz trójwymiarowych ekranów to czynniki, które sprawiają, że nowe technologie samochodowe są chętniej akceptowane przez społeczeństwo. Continental pracuje obecnie nad inteligentnym cyfrowym asystentem jazdy uruchamianym głosowo, który reaguje na naturalną mowę i jest dostosowany do różnych pojazdów. Dzięki temu jego obsługa ma być prostsza, a kierowcy nie będą musieli odrywać wzroku od drogi. Będą mogli lepiej skupić się na prowadzeniu auta, co wpłynie na zmniejszenie ryzyka wypadków i zwiększanie komfortu jazdy.

Continental stawia kolejne ważne kroki nie tylko w dziedzinie napędów elektrycznych, ale także łączności samochodów z otoczeniem i autonomicznej jazdy – głównych trendów tegorocznych Targów IAA. Idzie to w parze ze stopniową realizacją założeń Wizji Zero, której celem jest zredukowanie liczby wypadków do zera.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Ładowane w 15 minut baterie Toyoty do aut elektrycznych już w 2025 Biuro prasowe
2020-08-05 | 15:00

Ładowane w 15 minut baterie Toyoty do aut elektrycznych już w 2025

Toyota zbudowała działający prototyp baterii litowo-jonowej ze stałym elektrolitem. Nowy typ baterii zapewni znacznie większy zasięg przy tej samej wielkości w porównaniu ze
Motoryzacja GreenWay Polska: ponad 200 stacji ładowania i 10 magazynów energii
2020-08-04 | 07:00

GreenWay Polska: ponad 200 stacji ładowania i 10 magazynów energii

GreenWay Polska oferuje swoim klientom już ponad 200 stacji ładowania. Dwusetna stacja została uruchomiona w galerii handlowej Elektrownia Powiśle w Warszawie. W lipcu firma
Motoryzacja Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie
2020-08-03 | 13:00

Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie

UpSteam, mobilna myjnia samochodowa dotychczas dostępna wyłącznie dla firm posiadających flotę samochodową, przyjmuje teraz zamówienia od klientów indywidualnych. Usługa

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Firma

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Robotyka i SI

Telewizja coraz chętniej wykorzystuje kamery z możliwością sterowania w czasie rzeczywistym i rozszerzoną rzeczywistość. Pandemia przyspieszyła ich rozwój

Choć branża medialna i rozrywkowa sporo straciła na pandemii, to koronawirus pozytywnie wpłynął na rozwój innowacji, zwłaszcza w wydarzeniach transmitowanych na żywo. Producenci telewizyjnego sportu przetestowali nowinki technologiczne, m.in. nagrania z drona czy umieszczenie kamery na strojach sędziów. Przyszłością jest też połączenie elementów rzeczywistych z wirtualnymi i zastosowanie kamer sterowanych na żywo, które pozwolą uchwycić emocje zawodników, a widzom umożliwią bezpośredni udział w wydarzeniu.