Komunikaty PR

Monitor kamery cofania VORDON CR-43 sposobem na parkingowe stłuczki

2018-12-06  |  10:07
Biuro prasowe

Narastający problem braku miejsc parkingowych w wielu polskich miastach nie tylko powoduje rozdrażnienie u kierowców, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo na jezdni, ale często prowadzi także do uszkodzeń samochodów. Zdesperowani właściciele aut próbują wcisnąć się w najmniejsze przerwy między zaparkowanymi pojazdami, manewrują między słupkami, wjeżdżają  w dziury i na zbyt wysokie krawężniki… O stłuczkę lub obtarcie karoserii w takiej sytuacji nietrudno. Jak sobie radzić z takim problemem? Firma VORDON, producent elektronicznych akcesoriów samochodowych, podpowiada proste i niedrogie rozwiązanie - monitor kamery cofania CR-43.

Samochodów przybywa, za to liczba miejsc parkingowych maleje. Samorządy miast coraz częściej decydują się na ich likwidację, stawiając słupki wzdłuż chodników lub oddając osiedlowe tereny, zajmowane dotąd przez parkingi, pod inwestycje. Dla właścicieli aut oznacza to codzienny kłopot, wielominutowe poszukiwania wolnych miejsc, często  zakończone desperackimi próbami zaparkowania w wąskich przerwach między innymi samochodami. Również manewrowanie po zatłoczonych parkingach supermarketów i centrów handlowych nie należy do przyjemności. Chwila nieuwagi może doprowadzić do stłuczki lub obtarcia i w rezultacie konieczności wydania kilkuset złotych na uszkodzony zderzak czy wgniecione drzwi. Jeżeli jeszcze do tego uszkodzimy zaparkowany obok samochód, dojdą nieprzyjemności związane z odszkodowaniem u ubezpieczyciela.

Monitor kamery cofania VORDON CR-43 to rozwiązanie przynajmniej części tych problemów. Zasada jego działania jest prosta - gdy kierowca włącza bieg wsteczny, na ekranie LCD o przekątnej 4,3 cala wyświetlany jest widok zza samochodu, przekazywany przez zamontowaną z tyłu kamerę. Dzięki temu kierowca dokładnie widzi przeszkody, których mógłby nawet nie dostrzec, patrząc na lusterko wsteczne - na przykład betonowe słupki parkingowe czy donice z kwiatami. Cofając auto, dzięki monitorowi kamery cofania VORDON CR-43 można także ocenić, ile jeszcze centymetrów dzieli tylny zderzak naszego samochodu od zaparkowanego obok pojazdu i kiedy trzeba zahamować.  Kompatybilne z CR-34 kamery cofania ostrzegają o niebezpieczeństwie nie tylko za pomocą obrazu, ale również dźwięku. To pozwala na niezwykle precyzyjne manewry „na żyletki”.

Nabywcy nowych, drogich aut zazwyczaj otrzymują tego typu rozwiązania już zamontowane fabrycznie lub jako opcję podczas zakupu w salonie - tłumaczy Rafał Stasiak, dyrektor ds. marketingu w firmie VORDON. - Nasza propozycja skierowana jest do mniej zasobnych kierowców i właścicieli aut kilkuletnich lub starszych.  Monitor cofania VORDON CR-43 wraz z odpowiednimi dla tego modelu kamerami to niedrogi, ale bardzo skuteczny sposób, by w wyraźny sposób podnieść bezpieczeństwo pojazdu. Ten prosty w montażu i użytkowaniu zestaw może uchronić przed kosztownymi naprawami blacharskimi lub układu wydechowego. Wbudowany w kamery czujnik cofania alarmuje o zbliżających się przeszkodach.

Ekran 4,3 cala w monitorze VORDON CR-43 to sprawdzone, kompromisowe rozwiązanie - jest niewielki, więc nie zajmuje zbyt wiele miejsca na kokpicie i nie zasłania widoku przez przednią szybę, ale jednocześnie zapewnia pełen podgląd z kamery zamontowanej z tyłu pojazdu. Żeby mieć pełen komfort jazdy w czasie podróży, monitor może być w pozycji złożonej. Pozycję roboczą uzyskujemy poprzez naciśnięcie przycisku na obudowie.

VORDON CR-43 ma dwa oddzielne wejścia wideo pozwalające na podpięcie dodatkowego źródła obrazu - drugiej kamery, rejestratora wideo lub odtwarza DVD. Dzięki temu, że monitor odsługuje dwa systemy wideo PAL oraz NTSC można połączyć je z wszystkimi dostępnymi kamerami na rynku.

Monitor CR-43 można zamontować w każdym miejscu na desce rozdzielczej za pomocą dołączonej do zestawu taśmy 3M. Wyposażenie uzupełnia kabel zasilający i wywołujący sygnał, gdy włączany jest bieg wsteczny. Montaż całości jest bardzo prosty, w czym pomaga przystępna instrukcja obsługi. Monitor wraz z kamerą można podłączyć samodzielnie w kilka minut tuż po kupnie zestawu.

Do prawidłowego działania monitora niezbędna jest kamera cofania, dostępna w ofercie producenta oddzielnie. VORDON proponuje trzy modele kamer - 8IRPL, 4SMDPL oraz CP 2IN1 wyposażoną w czujnik cofania.

Kamera cofania VORDON  8IRPL wyposażona jest w 8 diod IR, zapewniających dobrą widoczność w nocy i na parkingach podziemnych. Wyposażona została w wejście AV, jest wodoodporna i wstrząsoodporna. Ma uniwersalny kształt pasujący do wszystkich samochodów, najlepsze miejscem do jej montażu znajduje się nad tylną tablicą rejestracyjną.

Podobne właściwości ma kamera  VORDON 4SMDPL, wyposażona w cztery diody LED typu SMD, zapewniające wyraźny obraz w całkowitych ciemnościach. Kąt widzenia 120º gwarantuje, że kierowca ma pełen pogląd tego, co znajduje się za jego samochodem.

Monitor VORDON CR-43 objęty jest 36-miesięczną gwarancją i kosztuje 109,99 zł. Dostępny jest w sklepach Avans, KAREN, Komputronik.pl, Media Expert, RTV Euro AGD oraz VORDON.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Koniec z wypadkami drogowymi? Lexus pracuje nad nową technologią Biuro prasowe
2018-12-15 | 10:00

Koniec z wypadkami drogowymi? Lexus pracuje nad nową technologią

Lexus stał się pierwszym producentem, który wraz z rządem australijskiego stanu Queensland rozpoczął prace nad wykorzystaniem technologii łączności pomiędzy infrastrukturą
Motoryzacja Sternkraft Telematics debiutuje na polskim rynku
2018-12-12 | 14:00

Sternkraft Telematics debiutuje na polskim rynku

Polscy inżynierowie opracowali pionierski system ochrony samochodów ciężarowych - Safeway   SafeWay to zaawansowana technologia zabezpieczająca
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2018-12-05 | 01:00

GLM we współpracy z Dassault Systèmes

GLM wdraża platformę 3DEXPERIENCE, aby przyspieszyć dostarczanie rozwiązań dla rozwoju pojazdów elektrycznych GLM udostępnia swoją wiedzę i know-how innym firmom, tworzy wartość i otwiera nowe możliwości dla innowacji rynkowych Platforma 3DEXPERIENCE umożliwia firmom transportowym i działającym w branży mobility podejmowanie strategicznych kroków w kierunku zrównoważonego wzrostu.     Warszawa, – 5 grudnia 2018 r. – Firma Dassault Systèmes (Euronext Paris: # 13065, DSY.PA) ogłosiła, że GLM Co. Ltd., nowy japoński producent samochodów przyjaznych dla środowiska i powiązanych usług, wdrożył platformę 3DEXPERIENCE, by poszerzyć działalność w zakresie rozwoju pojazdów elektrycznych.  Jako pierwsza firma w Japonii, która produkuje masowo elektryczne samochody sportowe, GLM będzie w stanie zaspokoić wysoki popyt na oferowane produkty dzięki specjalistycznej wiedzy i własnej platformie technicznej, Platforma techniczna GLM pozwala na rozwój elementów pojazdów elektrycznych, w tym: podwozia, systemów zasilania i jednostek sterujących pojazdu, które producenci z branży motoryzacyjnej i nowi gracze  z innych branż wykorzystują w celu dostarczania innowacji rynkowych. "GLM chce rozwiązać problemy firm, które wchodzą do branży pojazdów elektrycznych. Dla nas ogromna kreatywność i szybka realizacja mają kluczowe znaczenie nie tylko dla rozwoju naszego oryginalnego modelu elektrycznego pojazdu, ale także ze względu na możliwość  dostarczenia naszym klientom rozwiązań do rozwoju pojazdów elektrycznych", powiedział Tomohisa Tanaka, dyrektor operacyjny GLM. "Platforma 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes jest szeroko stosowana przez firmy z różnych branż. Dzięki niej spodziewamy się wzmocnić nasze obecne partnerstwa i rozszerzyć zakres potencjalnej współpracy z sektorami  high-tech i wytwarzania nowych materiałów. Wierzymy, że wdrożenie platformy 3DEXPERIENCE umożliwi nam w pełni kreatywne rozwijanie naszego produktu, do czego zawsze dążyliśmy. GLM będzie wykorzystywać rozwiązanie branżowe "Electro Mobility Accelerator" oparte na platformie 3DEXPERIENCE. GLM może zintegrować procesy projektowania i rozwoju, poprawić efektywność, wykorzystać swoją wiedzę i know-how, aby rozszerzyć swoją ofertę produktów i usług oraz przyspieszyć ich dostarczanie do producentów OEM, dostawców i innych firm zaangażowanych w rozwój pojazdów elektrycznych. Chmurowe środowisko cyfrowe platformy 3DEXPERIENCE umożliwia firmie współpracę przy wielu projektach z partnerami w Japonii. Ułatwi również współpracę z przyszłymi partnerami, gdy GLM rozszerzy działalność na nowych rynkach. "Elektryczne, autonomiczne pojazdy, connected cars, gospodarka współdzielenia, branże transportowa i mobility przechodzą obecnie zmiany, które zachodzą raz na sto lat" - powiedział Olivier Sappin, wiceprezes ds. Transportu i Mobilności w Dassault Systèmes. "Innowatorzy pojazdów elektrycznych muszą podjąć strategiczne kroki w kierunku zrównoważonego wzrostu. Platforma 3DEXPERIENCE i możliwości oferowane przez jej aplikacje oparte na chmurze mogą umożliwić firmie GLM szybkie wprowadzanie innowacji, rozszerzanie działalności i tworzenie wartości. Japonia posiada olbrzymie dziedzictwo w zakresie skutecznego podejścia do rozwoju motoryzacji. GLM może stać się częścią tej historii."   Media społecznościowe: Podziel się tym na Twitterze: Japoński producent #EV GLM przyspiesza innowacje i rozwija swoją działalność dzięki #3DEXPERIENCE @Dassault3DS Odwiedź Dassault Systèmes na Twitter Facebook LinkedIn YouTube   Dalsze informacje: Rozwiązania Dassault Systèmes dla branży transportation & mobility: https://ifwe.3ds.com/transportation-mobility Platforma 3DEXPERIENCE Dassault Systèmes, oprogramowanie do projektowania 3D, trójwymiarowe cyfrowe makiety i rozwiązania do zarządzania cyklem życia produktu (PLM): http://www.3ds.com/pl-pl

Firma

Nowe technologie usprawniają przeprowadzanie badań rynkowych. Przyszłością branży rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i analizie emocji

Metody przeprowadzania badań rynkowych stają się coraz bardziej innowacyjne. Nawet te tradycyjne, polegające na fizycznym zbieraniu informacji z rynku, mogą być znacznie przyspieszone dzięki platformom online. Tymczasem analizą reakcji i emocji konsumentów oraz ich wzorców zachowań zajmują się coraz częściej algorytmy uczenia maszynowego. Taka forma analityki rynkowej – zdaniem specjalistów – osiągnie w najbliższych latach bardzo dynamiczny wzrost.

Medycyna

Nanoroboty zaaplikują lek bezpośrednio do chorej tkanki i wyleczą raka. Przeszkodą w ich wdrożeniu może być jednak wysoki koszt operacji z ich udziałem

Nanotechnologia może zrewolucjonizować rynek medyczny i systemy ochrony zdrowia. Szczególnie duże nadzieje wiązane są z pracami nad nanorobotami, które zdolne byłyby aplikować substancje lecznicze bezpośrednio do chorej tkanki i skutecznie walczyć np. z nowotworami. Problemem we wdrożeniu tego typu technologii może być jednak początkowo bardzo wysoki koszt związany z ich użyciem w procedurach medycznych. Inżynierowie i naukowcy coraz częściej wybierają materiały już dostępne, by innowacje medyczny mogły się pojawić na rynku jak najszybciej.

Technologie

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji rodzi się nowa gospodarka. Automatyzacja zmieni rynek pracy, zlikwiduje część zawodów i przyczyni się do powstania nowych

W chwili obecnej powstają pierwsze zalążki nowej gospodarki opartej na sztucznej inteligencji, automatyce oraz robotyce. Zautomatyzowane maszyny powoli wkraczają na rynek pracy, zmieniając jego oblicze. Roboty mogą zastąpić człowieka przy wykonywaniu najprostszych prac związanych z magazynowaniem czy transportem. Z drugiej strony popularyzacja rozwiązań automatycznych przyczynia się do ewolucji współczesnych zawodów i profesjonalizacji personelu.