Komunikaty PR

Lexus szykuje elektryczną rewolucję

2019-07-22  |  17:00
Biuro prasowe

W kategorii hybrydowych samochodów klasy premium żaden producent nie osiągnął tyle, co Lexus. Japońska marka najpierw stworzyła, a potem zdominowała ten rynek. Teraz szuka kolejnych wyzwań i zapowiada jeszcze większe inwestycje w napędy korzystające z energii elektrycznej. Plany są naprawdę imponujące, a pierwsze efekty nowej strategii możemy poznać już tej jesieni.

 

Wszystkie Lexusy zostaną zelektryfikowane

Kilka tygodni temu Toyota ogłosiła, że do 2025 roku każdy model marki będzie oferowany w wersji z napędem zelektryfikowanym. Należący do japońskiego koncernu Lexus ma taki sam plan. Jednak pojęcie “napędu zelektryfikowanego” jest dla japońskiego producenta bardzo szerokie. “W naszej strategii bierzemy pod uwagę hybrydy, hybrydy plug-in, napęd elektryczny i ogniwa paliwowe” - cytuje Kojiego Sato, wiceprezydenta Lexusa portal Digital Trends.

To, jakiego typu jednostki napędowe otrzyma dany model będzie uzależnione od wielu czynników, w tym zapotrzebowania rynkowego i przestrzeni oferowanej przez daną konstrukcję. A już teraz praktycznie wszystkie modele Lexusa mają w ofercie zelektryfikowany napęd hybrydowy. W Polsce jedynymi wyjątkami od tej reguły są największy SUV marki - LX oraz sportowe coupé RC F.

Czy to wskazuje, że auta z serii F Lexusa również otrzymają napęd choć w części korzystający z energii elektrycznej? Niewykluczone. Przedstawiciele Lexusa już w ubiegłym roku wskazywali, że chcą “skorzystać z osiągów i sportowych zalet napędu hybrydowego”. Pojawiają się również pogłoski o elektrycznym samochodzie sportowym Toyoty. Być może na podobną konstrukcję zdecyduje się również Lexus? Na tę chwilę możemy jedynie spekulować.

Silnik umieszczony w kole i baterie ze stałym elektrolitem

Lexus nie precyzuje swoich planów, ale wiceprezydent Sato przyznał, że japońska marka jest bliska zainwestowania dużych pieniędzy w rozwój platformy, która posłuży za fundament do budowy aut elektrycznych. Co więcej, dział rozwoju Lexusa pracuje nawet nad projektem silnika elektrycznego umieszczonego w kole. W takim układzie każde z kół może być napędzane całkowicie niezależnie, a inżynierom jest łatwiej uzyskać więcej przestrzeni we wnętrzu pojazdu. Sato przyznał jednak, że na tym etapie to rozwiązanie nie jest jeszcze gotowe na tyle, by wprowadzić je do masowej produkcji. “Silnik w kole to tylko koncept. Miną lata, nim ta technologia stanie się możliwa, ale będziemy ją rozwijać”.

Dużo bliższa realizacji jest jednak technologia akumulatorów ze stałym elektrolitem, w których gęstość energii ma być dwa razy większa od aktualnych baterii Li-Ion z elektrolitem płynnym. Toyota zamierza pokazać pierwszy samochód z tą innowacją w ciągu najbliższego roku, a także prowadzi prace nad nową platformą dla samochodów elektrycznych. Postępy na tym polu na pewno pomogą też w tworzeniu samochodów elektrycznych Lexusa.

Napęd elektryczny zmieni design Lexusów?

Zastosowanie nowych źródeł napędu może wyraźnie zmienić wygląd samochodów japońskiej marki. Elektryczne auta nie potrzebują tak dużych wlotów powietrza jak samochody korzystające z silnika spalinowego czy nawet układu hybrydowego. A to sprawi, że obszerna atrapa chłodnicy w kształcie klepsydry, typowa dla aut Lexusa przestanie mieć praktyczne uzasadnienie. Koichi Suga, szef działu designu Lexusa przyznał w rozmowie z Digital Trends, że ten charakterystyczny element jest zbyt ściśle związany z wizerunkiem marki i nie może być całkowicie wyeliminowany. Zespół stylisty pracuje właśnie nad jego przyszłą formą, ale ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.

Pierwsze elektryczne auto Lexusa jeszcze w tym roku?

Nieco więcej o tym, jaki kierunek przyjmie design przyszłych samochodów Lexusa możemy dowiedzieć się już tej jesieni. Wiceprezydent Sato zdradził, że w czasie targów Tokyo Motor Show 2019, które odbędą się na przełomie października i listopada, japońska marka zaprezentuje nowy, niezwykle zaawansowany technicznie i stylistycznie samochód koncepcyjny. Digital Trends donosi, że będzie to niekonwencjonalny projekt, nie tylko w skali marki, ale i całego rynku motoryzacyjnego. A jak precyzuje portal Motor1.com, samochód ma przypominać małego hatchbacka o bardzo wyrazistej stylistyce, z jeszcze bardziej podkreślonym motywem klepsydry.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Ładowane w 15 minut baterie Toyoty do aut elektrycznych już w 2025 Biuro prasowe
2020-08-05 | 15:00

Ładowane w 15 minut baterie Toyoty do aut elektrycznych już w 2025

Toyota zbudowała działający prototyp baterii litowo-jonowej ze stałym elektrolitem. Nowy typ baterii zapewni znacznie większy zasięg przy tej samej wielkości w porównaniu ze
Motoryzacja GreenWay Polska: ponad 200 stacji ładowania i 10 magazynów energii
2020-08-04 | 07:00

GreenWay Polska: ponad 200 stacji ładowania i 10 magazynów energii

GreenWay Polska oferuje swoim klientom już ponad 200 stacji ładowania. Dwusetna stacja została uruchomiona w galerii handlowej Elektrownia Powiśle w Warszawie. W lipcu firma
Motoryzacja Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie
2020-08-03 | 13:00

Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie

UpSteam, mobilna myjnia samochodowa dotychczas dostępna wyłącznie dla firm posiadających flotę samochodową, przyjmuje teraz zamówienia od klientów indywidualnych. Usługa

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Firma

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Robotyka i SI

Telewizja coraz chętniej wykorzystuje kamery z możliwością sterowania w czasie rzeczywistym i rozszerzoną rzeczywistość. Pandemia przyspieszyła ich rozwój

Choć branża medialna i rozrywkowa sporo straciła na pandemii, to koronawirus pozytywnie wpłynął na rozwój innowacji, zwłaszcza w wydarzeniach transmitowanych na żywo. Producenci telewizyjnego sportu przetestowali nowinki technologiczne, m.in. nagrania z drona czy umieszczenie kamery na strojach sędziów. Przyszłością jest też połączenie elementów rzeczywistych z wirtualnymi i zastosowanie kamer sterowanych na żywo, które pozwolą uchwycić emocje zawodników, a widzom umożliwią bezpośredni udział w wydarzeniu.