Komunikaty PR

Flagowy SUV Lexusa zostanie zelektryfikowany

2017-12-20  |  16:00
Biuro prasowe

Koncern Toyota zapowiedział przyspieszenie upowszechniania samochodów zelektryfikowanych – hybrydowych, hybryd plug-in oraz aut czysto elektrycznych, zasilanych akumulatorami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi. Ma to dotyczyć wszystkich samochodów, zarówno marki Toyota, jak i Lexus, co prowadzi do ciekawych wniosków.

Zapowiedź jest konsekwencją sformułowanej w 2015 roku strategii Environmental Challenge 2050, w ramach której koncern zobowiązuje się zredukować do zera ilość dwutlenku węgla emitowanego przez produkowane samochody oraz procesy ich produkcji.

Koncern deklaruje między innymi, że około roku 2025 wszystkie modele obu marek będą dostępne w wersji zelektryfikowanej. W przypadku Lexusa do spełnienia tej zapowiedzi brakuje już bardzo niewiele, bo niemal wszystkie modele luksusowej marki – od kompaktowego hatchbacka CT, przez sedany IS, ES, GS i LS oraz crossovery NX i RX, po coupe RC i LC – są już sprzedawane z napędem hybrydowym.

Są tylko dwa wyjątki w postaci największych SUV-ów: dużego GX i największego LX. GX to terenowy SUV na podwoziu ramowym z siedmiomiejscową kabiną, stałym napędem na cztery koła i 305-konnym silnikiem V8 o pojemności skokowej 4,8 l. LX, flagowy SUV Lexusa, to odpowiednik największego modelu legendarnej Toyoty Land Cruiser z posadowionym na ramie nadwoziem o trzech rzędach siedzeń. Benzynowy silnik V8 5,7 l ma moc 383 KM, napęd przenoszony jest na cztery koła przez elektronicznie sterowaną, ośmiobiegową automatyczną przekładnię sekwencyjną.

Logiczna konsekwencja wspomnianej deklaracji jest prosta: do roku 2025 modele GX i LX będą miały na pokładzie silniki elektryczne. Z zapowiedzi nie wynika jednak, czy oznacza to napęd akumulatorowy, wodorowy czy hybrydowy. Z jednej strony, firma po raz kolejny zapowiada zwiększenie liczby modeli z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Biorąc jednak pod uwagę doświadczenia Lexusa, najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem wydaje się napęd hybrydowy.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja RiDER STRONG już w Polsce. Lekka, wytrzymała hulajnoga dla dorosłych Biuro prasowe
2021-04-21 | 09:42

RiDER STRONG już w Polsce. Lekka, wytrzymała hulajnoga dla dorosłych

Pojemny akumulator. Nawet do 55 km na jednym ładowaniu To ważące niecałe 16 kg urządzenie charakteryzuje się ciekawym designem i rzadko spotykanymi na rynku parametrami. E-hulajnoga RiDER
Motoryzacja Toyota Mirai i Lexus LS z nowatorską technologią Advanced Drive
2021-04-13 | 15:00

Toyota Mirai i Lexus LS z nowatorską technologią Advanced Drive

“Advanced Drive” to zupełnie nowy system koncernu Toyota, który debiutuje w wodorowych Toyotach Mirai oraz flagowej limuzynie Lexus LS. Nowatorska technologia ma sprawić, że
Motoryzacja Aplikacja TomTom AmiGO dostępna na Android Auto
2021-04-07 | 17:15

Aplikacja TomTom AmiGO dostępna na Android Auto

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś dostępność TomTom AmiGO na Android Auto. Kierowcy, którzy posiadają urządzenia z Androidem, mogą

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Robotyka i SI

Firma

Nowe technologie zmieniają marketing. Innowacyjne narzędzia pozwalają wykorzystać w czasie rzeczywistym m.in. zmiany pogody czy stan powietrza

Polski rynek e-commerce w 2020 roku wart był 70 mld zł. Po wielu latach wzrostu w tempie kilkunastu procent rocznie okres pandemii COVID-19 przyniósł niemal trzykrotne przyspieszenie, do 43 proc. r/r. Dla firm pandemia oznaczała konieczność szybkiego cyfrowego rozwoju, który jednak nie zawsze przekładał się na sprzedaż. Konieczne jest szybkie reagowanie na wydarzenia, czyli marketing w czasie rzeczywistym. Zmiany pogody, wahania na rynku finansowym, a nawet wydarzenia sportowe wpływają na zachowania konsumentów. Opracowane przez Polaków narzędzie pozwala marketerom nie tylko na gromadzenie najistotniejszych danych z otoczenia, lecz także na ich wykorzystanie w real-time marketingu.