Komunikaty PR

Elektryzująca przyszłość Lexusa. Co konkretnie planuje japońska marka?

2019-12-05  |  15:30
Biuro prasowe

Baterie trakcyjne i silniki elektryczne możemy znaleźć w samochodach Lexusa już od wielu lat. W 2005 roku Lexus RX 400h, czyli pierwsze auto hybrydowe marki rozpoczęło rewolucję, która zmieniła oblicze nie tylko japońskiego producenta, ale i całego segmentu samochodów luksusowych. Teraz Lexus robi kolejny krok i wkracza w świat aut z napędem czysto elektrycznym. Marka zaprezentowała ostatnio swój pierwszy produkcyjny samochód elektryczny BEV - UX 300e. A jego debiut poprzedziła premiera futurystycznego konceptu Lexus LF-30, stworzonego z okazji 30-lecia japońskiego producenta. Co czeka nas w kolejnych latach?

 

Pierwszy elektryk już za chwilę

Nową dekadę Lexus rozpocznie od wprowadzenia na chiński i europejski rynek swojego pierwszego elektrycznego auta zasilanego w pełni z akumulatorów. Jest nim model UX w wersji 300e. Pierwsze auto z linii Lexus Electrified otrzymało silnik elektryczny o mocy 150 kW i baterię zapewniającą do 400 km zasięgu (wg NEDC).

Na pierwszy rzut oka samochód praktycznie nie różni się od innych odmian tego miejskiego crossovera, ale Lexus zastosował w nim kilka interesujących rozwiązań. Dla przykładu łopatki przy kierownicy, służące wcześniej do zmiany biegów, teraz pozwalają wybrać jeden z czterech poziomów odzyskiwania energii podczas zwalniania.

Lexus zwiększył również sztywność - i tak już bardzo sztywnego - nadwozia oraz wprowadził dodatkowe wygłuszenia izolujące kabinę od odgłosów z zewnątrz, takich jak wiatr czy szum opon. A zarządzanie ładowaniem elektrycznego UX-a ułatwia dodatkowa aplikacja na smartfony. Lexus UX 300e trafi do sprzedaży już w przyszłym roku.

Zelektryfikowana oferta w 2025 roku

W kolejnych latach do oferty marki ma dołączyć pierwszy samochód z napędem hybrydowym typu plug-in. Analitycy rynku przewidują, że taki układ otrzyma model NX, bowiem Toyota już zapowiedziała wprowadzenie do oferty hybrydowego RAV4 z wtyczką, a oba auta są do siebie zbliżone rozmiarami i założeniami konstrukcyjnymi. Już wkrótce Lexus ma także pokazać nam nową platformę stworzoną specjalnie z myślą o akumulatorowych samochodach elektrycznych.

Efektem wszystkich działań ma być stan, w którym w 2025 roku wszystkie auta w ofercie marki będą dostępne z napędami zelektryfikowanymi. Dla Lexusa nie jest to jednak wielkim wyzwaniem, bowiem nawet teraz prawie wszystkie modele japońskiego producenta można kupić z pełnym napędem hybrydowym. Takiej jednostki nie znajdziemy jedynie w sportowych GS F i RC F oraz terenówkach GS i LX. Mówi się również o pierwszym wodorowym samochodzie japońskiego producenta, ale na tę chwilę przedstawiciele Lexusa nie wyznaczają daty zaprezentowania takiego auta.

Niezwykłe pojazdy za dekadę

A jak samochody Lexusa będą wyglądały w dalszej przyszłości? Zapowiedź tego daje nam koncept LF-30. Możemy się zatem spodziewać odważnego designu, ale również wielu ciekawych rozwiązań. Mowa o regulowanej przejrzystości bocznych szyb, sterowaniu wewnętrznymi systemami auta przy pomocy gestów, zastosowaniu rozszerzonej rzeczywistości czy siedzeniach wykorzystujących technologię sztucznych mięśni, by dopasować się do pasażera.

LF-30 pokazuje, że w przyszłości elektryczne auta Lexusa mają dysponować również silnikami w kołach oraz możliwością bezprzewodowego ładowania. Co więcej, futurystyczny koncept wyposażono w autonomicznego drona Lexus Airporter, który pozwoli przetransportować np. walizkę od progu drzwi domu prosto do bagażnika auta.

W zelektryfikowanych samochodach przyszłości nie zabraknie oczywiście systemów autonomicznej jazdy, ale we wnętrzu Lexusa LF-30 nadal znajdziemy kierownicę. Japońska marka podkreśla bowiem, że nie chce odbierać właścicielom samochodów przyszłości przyjemności z samodzielnego prowadzenia. A nowa strategia Lexus Electrified ma wywołać ogromny skok naprzód w osiągach aut, jakości prowadzenia, a także radości z jazdy, którą odczuwa kierowca za sprawą napędu elektrycznego.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Automatyczne i adaptacyjne światła w samochodach - czym się różnią? Biuro prasowe
2020-11-20 | 11:00

Automatyczne i adaptacyjne światła w samochodach - czym się różnią?

Pierwszym przełom na rynku samochodowego oświetlenia nastąpił już w 1924 roku, wraz z wprowadzeniem przez firmę Philips żarówki z dwoma żarnikami dającej możliwość emisji
Motoryzacja 3 MILIONY OD NCBR NA POPRAWĘ BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH
2020-11-18 | 12:40

3 MILIONY OD NCBR NA POPRAWĘ BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH

1,5 sekundy więcej* - tyle czasu może zyskać motocyklista, wykorzystując nowe rozwiązanie AR, wyświetlające przed jego oczami najważniejsze informacje dotyczące jazdy. Twórcy
Motoryzacja Goodyear chce dwukrotnie zwiększyć wykorzystanie krzemionki z łusek ryżowych
2020-11-13 | 11:15

Goodyear chce dwukrotnie zwiększyć wykorzystanie krzemionki z łusek ryżowych

Krzemionka, potocznie nazywana kwarcem, jest jednym z najbardziej obfitych, trwałych i użytecznych minerałów na świecie, występującym wszędzie, od skalistych gór po

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Firma

W obliczu pandemii poziom cyfryzacji jest niewystarczający, ale coraz więcej usług dostępnych jest online. Być może wkrótce przez internet będzie można wziąć ślub

W obliczu kryzysu pandemicznego wzrosło zapotrzebowanie na usługi administracyjne, edukacyjne oraz biznesowe świadczone w trybie zdalnym. Przyspieszyło to proces cyfryzacji globalnej gospodarki we wszystkich jej obszarach. W narzędzia do zdalnej komunikacji zainwestowali zarówno przedstawiciele prywatnych przedsiębiorstw, jak i administracji. Cyfrowe rozwiązania pozwoliły utrzymać kontakt z klientami oraz petentami pozostającymi w izolacji bądź na kwarantannie.

 

Technologie

W Polsce powstał najgłębszy i najbardziej zaawansowany technologicznie basen na świecie. W Deepspocie będą mogli trenować płetwonurkowie i służby ratownicze

W Polsce powstał najgłębszy basen na świecie. Poziom trudności tej budowy można porównać do budowy metra. Basen ma 45 metrów głębokości i 8 tys. m3 wody. Mogą w nim trenować płetwonurkowie, którzy do tej pory w Polsce nie mieli do dyspozycji basenu głębszego niż 7 metrów. Budowa tak głębokiego obiektu stanowiła ogromne wyzwanie technologiczne. Ściany oporowe głębokiej na 20 metrów niecki basenu muszą wytrzymać siłę 50 t/m2. Cała konstrukcja powstała na bazie polskich rozwiązań technologicznych.