Komunikaty PR

BladeScan, czyli kolejny świet(l)ny system Lexusa. Jak działa?

2019-07-18  |  11:00
Biuro prasowe

Dobra widoczność na drodze to podstawa bezpieczeństwa. Wiedzą o tym nawet przedszkolaki. A tym bardziej producenci samochodów, którzy prześcigają się w tworzeniu coraz lepszych systemów oświetlenia samochodowego. Czołową pozycję w tym wyścigu od lat zajmuje Lexus. Wraz z prezentacją nowej odsłony modelu RX japońska marka pokazała światu innowacyjny system BladeScan, który wyraźnie poprawia widoczność nocą i zwiększa bezpieczeństwo na drogach. Wyjaśniamy, jak działa to nowatorskie rozwiązanie.

Istotna ewolucja

Lexus od lat inwestuje w nowoczesne oświetlenie w swoich samochodach. Jako pierwszy wprowadził reflektory LED, a następnie stał się pierwszym producentem, który wyposażył auto w adaptacyjne światła drogowe. Obecnie system AHS (Adaptive High-beam System) korzysta ze źródeł światła LED ułożonych w dwóch rzędach jeden pod drugim. W każdym reflektorze jest ich 24 – 8 na górze i 16 poniżej. Emisja jest kontrolowana indywidualnie w przypadku każdej diody i w czasie rzeczywistym. W efekcie udało się uzyskać precyzję snopa światła dochodzącą do 1,7 stopnia, co w połączeniu z kamerą wykrywającą światła innych samochodów pozwala dobrze doświetlić drogę, jednocześnie nie oślepiając innych kierowców. Nowa technologia wprowadza jednak istotną zmianę.

Jak działa BladeScan?

Sekretem BladeScan Lexusa są specjalne moduły zlokalizowane w wewnętrznych narożnikach obu reflektorów. Składają się one z dwóch szybko obracających się zwierciadeł o kształcie przypominającym łopatki wiatraka (właśnie od angielskiej nazwy tego elementu pochodzi nazwa BladeScan). Diody LED nie kierują światła bezpośrednio do przodu, lecz po przekątnej w stronę modułu. Zaś ten dzięki synchronizacji obrotów luster oraz dynamicznemu włączaniu i wyłączaniu poszczególnych diod pozwala zaciemnić niektóre obszary. Jednak zanim światło ostatecznie trafi przed samochód, przechodzi jeszcze przez soczewkę.

Moc BladeScan

Technologia BladeScan jest bardziej precyzyjna niż dotychczasowe rozwiązania. Dokładność strumienia światła w przypadku tego systemu dochodzi już do 0,7 stopnia. Wprowadzenie układu okazuje się także tańsze, niż dokładanie kolejnych diod LED, co robią niektórzy producenci, chcąc poprawić rozdzielczość oświetlenia w ich samochodach. W przypadku nowego Lexusa RX z technologią BladeScan liczba źródeł światła LED wynosi tylko 10 w każdym reflektorze.

Lepsza widoczność i bezpieczeństwo

Nowatorskie rozwiązanie Lexusa pozwala ponadto na wysłanie jeszcze większej ilości światła w obszary, które z wykorzystaniem klasycznego rozwiązania nie byłyby dobrze doświetlone. Inżynierowie Lexusa podkreślają, że dzięki zastosowaniu technologii BladeScan w nocy kierowcy Lexusa RX będą mogli dostrzec pieszych na skraju drogi z dystansu nawet 56 m. W przypadku dotychczasowego systemu ta odległość wynosi 32 m. Korzyści dla bezpieczeństwa są więc… widoczne gołym okiem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Ładowane w 15 minut baterie Toyoty do aut elektrycznych już w 2025 Biuro prasowe
2020-08-05 | 15:00

Ładowane w 15 minut baterie Toyoty do aut elektrycznych już w 2025

Toyota zbudowała działający prototyp baterii litowo-jonowej ze stałym elektrolitem. Nowy typ baterii zapewni znacznie większy zasięg przy tej samej wielkości w porównaniu ze
Motoryzacja GreenWay Polska: ponad 200 stacji ładowania i 10 magazynów energii
2020-08-04 | 07:00

GreenWay Polska: ponad 200 stacji ładowania i 10 magazynów energii

GreenWay Polska oferuje swoim klientom już ponad 200 stacji ładowania. Dwusetna stacja została uruchomiona w galerii handlowej Elektrownia Powiśle w Warszawie. W lipcu firma
Motoryzacja Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie
2020-08-03 | 13:00

Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie

UpSteam, mobilna myjnia samochodowa dotychczas dostępna wyłącznie dla firm posiadających flotę samochodową, przyjmuje teraz zamówienia od klientów indywidualnych. Usługa

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Firma

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Robotyka i SI

Telewizja coraz chętniej wykorzystuje kamery z możliwością sterowania w czasie rzeczywistym i rozszerzoną rzeczywistość. Pandemia przyspieszyła ich rozwój

Choć branża medialna i rozrywkowa sporo straciła na pandemii, to koronawirus pozytywnie wpłynął na rozwój innowacji, zwłaszcza w wydarzeniach transmitowanych na żywo. Producenci telewizyjnego sportu przetestowali nowinki technologiczne, m.in. nagrania z drona czy umieszczenie kamery na strojach sędziów. Przyszłością jest też połączenie elementów rzeczywistych z wirtualnymi i zastosowanie kamer sterowanych na żywo, które pozwolą uchwycić emocje zawodników, a widzom umożliwią bezpośredni udział w wydarzeniu.