Komunikaty PR

BladeScan, czyli kolejny świet(l)ny system Lexusa. Jak działa?

2019-07-18  |  11:00
Biuro prasowe

Dobra widoczność na drodze to podstawa bezpieczeństwa. Wiedzą o tym nawet przedszkolaki. A tym bardziej producenci samochodów, którzy prześcigają się w tworzeniu coraz lepszych systemów oświetlenia samochodowego. Czołową pozycję w tym wyścigu od lat zajmuje Lexus. Wraz z prezentacją nowej odsłony modelu RX japońska marka pokazała światu innowacyjny system BladeScan, który wyraźnie poprawia widoczność nocą i zwiększa bezpieczeństwo na drogach. Wyjaśniamy, jak działa to nowatorskie rozwiązanie.

Istotna ewolucja

Lexus od lat inwestuje w nowoczesne oświetlenie w swoich samochodach. Jako pierwszy wprowadził reflektory LED, a następnie stał się pierwszym producentem, który wyposażył auto w adaptacyjne światła drogowe. Obecnie system AHS (Adaptive High-beam System) korzysta ze źródeł światła LED ułożonych w dwóch rzędach jeden pod drugim. W każdym reflektorze jest ich 24 – 8 na górze i 16 poniżej. Emisja jest kontrolowana indywidualnie w przypadku każdej diody i w czasie rzeczywistym. W efekcie udało się uzyskać precyzję snopa światła dochodzącą do 1,7 stopnia, co w połączeniu z kamerą wykrywającą światła innych samochodów pozwala dobrze doświetlić drogę, jednocześnie nie oślepiając innych kierowców. Nowa technologia wprowadza jednak istotną zmianę.

Jak działa BladeScan?

Sekretem BladeScan Lexusa są specjalne moduły zlokalizowane w wewnętrznych narożnikach obu reflektorów. Składają się one z dwóch szybko obracających się zwierciadeł o kształcie przypominającym łopatki wiatraka (właśnie od angielskiej nazwy tego elementu pochodzi nazwa BladeScan). Diody LED nie kierują światła bezpośrednio do przodu, lecz po przekątnej w stronę modułu. Zaś ten dzięki synchronizacji obrotów luster oraz dynamicznemu włączaniu i wyłączaniu poszczególnych diod pozwala zaciemnić niektóre obszary. Jednak zanim światło ostatecznie trafi przed samochód, przechodzi jeszcze przez soczewkę.

Moc BladeScan

Technologia BladeScan jest bardziej precyzyjna niż dotychczasowe rozwiązania. Dokładność strumienia światła w przypadku tego systemu dochodzi już do 0,7 stopnia. Wprowadzenie układu okazuje się także tańsze, niż dokładanie kolejnych diod LED, co robią niektórzy producenci, chcąc poprawić rozdzielczość oświetlenia w ich samochodach. W przypadku nowego Lexusa RX z technologią BladeScan liczba źródeł światła LED wynosi tylko 10 w każdym reflektorze.

Lepsza widoczność i bezpieczeństwo

Nowatorskie rozwiązanie Lexusa pozwala ponadto na wysłanie jeszcze większej ilości światła w obszary, które z wykorzystaniem klasycznego rozwiązania nie byłyby dobrze doświetlone. Inżynierowie Lexusa podkreślają, że dzięki zastosowaniu technologii BladeScan w nocy kierowcy Lexusa RX będą mogli dostrzec pieszych na skraju drogi z dystansu nawet 56 m. W przypadku dotychczasowego systemu ta odległość wynosi 32 m. Korzyści dla bezpieczeństwa są więc… widoczne gołym okiem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Tak zmieniały się systemy bezpieczeństwa w samochodach Toyoty i Lexusa Biuro prasowe
2020-07-08 | 16:00

Tak zmieniały się systemy bezpieczeństwa w samochodach Toyoty i Lexusa

Toyota i Lexus kojarzą się nie tylko z niezawodnością, ale również z bezpieczeństwem. Obie marki przez lata wypracowały szereg innowacyjnych rozwiązań, które zapewniły im
Motoryzacja Ford wybiera TomTom Global Traffic Service dla nowej generacji systemu SYNC
2020-07-02 | 12:00

Ford wybiera TomTom Global Traffic Service dla nowej generacji systemu SYNC

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, podpisał wieloletnią, globalną umowę, w ramach której dostarczy usługę trafficową w czasie rzeczywistym do systemu
Motoryzacja Współpraca TomTom i Delphi Technologies
2020-06-18 | 21:30

Współpraca TomTom i Delphi Technologies

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji oraz Delphi Technologies PLC (DLPH), pionier w zakresie technologii napędowych, ogłosiły wyniki wspólnych testów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Medycyna

Sztuczna inteligencja dopasuje skuteczny lek i jego dawkę w terapii nowotworowej. Nowa platforma zamiast laboratorium wykorzystuje dane zgromadzone w chmurze [DEPESZA]

Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować medycynę. Wykorzystuje biomarkery w celu dokładnego dopasowania pacjentów do badań klinicznych i pozwala spersonalizować terapię przeciwnowotworową. Platforma z SI izraelskiego start-upu Nucleai wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do przewidywania postępu nowotworów i odpowiedzi układu odpornościowego pacjenta w celu ustalenia najbardziej skutecznego leczenia.

Energetyka

Inwestycje w energię odnawialną mogą stanowić alternatywę dla budowy elektrowni atomowej. Ich łączna moc w Polsce przekroczyła już 10 GW

Jednym z kluczowych elementów transformacji energetycznej w Polsce mogą okazać się inwestycje skupione wokół energetyki odnawialnej. Pozwolą uniezależnić ten sektor gospodarki od przemysłu górniczego. Kluczową rolę w odejściu od węgla może odegrać zielony wodór, który pozwoli zgromadzić nadwyżki energetyczne do wykorzystania w szczycie obciążenia sieci energetycznych.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.