Komunikaty PR

Otwarcie edukacyjnej sali podań leków biologicznych dla dzieci w Szczecinie

2018-01-25  |  06:00
Biuro prasowe

W Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej „ZDROJE” w Szczecinie otwarto w środę 24.01.2018 r. edukacyjną salę podań leków, w której mali pacjenci będą mogli korzystać z materiałów poświęconych fascynującym faktom z historii odkryć medycznych. Innowacyjna przestrzeń w szczecińskim szpitalu powstała w ramach projektu „Nauka ratuje życie” zainicjowanego przez Roche Polska. Celem inicjatywy jest partnerstwo publiczno-prywatne na rzecz innowacji w edukacji najmłodszych pacjentów. Centrum Nauki Kopernik – partner projektu – przygotował warsztaty naukowe, od grudnia 2017 r. dostępne w ofercie Centrum. Twórcami unikalnej koncepcji wizualnej oraz materiałów edukacyjnych prezentowanych w sali w Warszawie są Wojciech Mikołuszko i Joanna Rzezak – para autorów znanych z doskonałych publikacji dla dzieci.

 

Pierwszy w Polsce projekt dotyczący edukacyjnych sal podań leków w szpitalach „Nauka ratuje życie”, w ramach którego powstała sala w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej „Zdroje” w Szczecinie, składa się z trzech filarów: unikalnego programu edukacyjnego mającego na celu rozbudzić ciekawość nauki ze szczególnym naciskiem na wiedzę z obszaru medycyny; stworzenia pierwszych w Polsce innowacyjnych sal podań leków w szpitalach oraz współpracy z Centrum Nauki Kopernik, którego warsztaty zostaną udostępnione dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii.

 

„Otwarcie edukacyjnej sali podań leków w Szczecinie, to kolejny etap ogólnopolskiego projektu „Nauka ratuje życie” zainicjowanego przez Roche Polska, w celu przestawienia dzieciom fascynujących odkryć świata nauki. Praca w tak dynamicznej i innowacyjnej dziedzinie jaką stanowi medycyna to nie tylko ogromna odpowiedzialność, ale i wielka radość. Dana nam została możliwość poszukiwania rozwiązań, które ratują lub podnoszą jakość życia tysięcy ludzi. Szczecińska sala podań leków jest już czwartą salą w ramach projektu „Nauka ratuje życie”, która swoją przestrzenią stwarza najmłodszym pacjentom środowisko pełne inspiracji, wiedzy i możliwości rozwoju, oraz ukazuje jak odkrycia medycyny wpływają na ich codzienne życie. Wierzymy, że osobiste doświadczenia nierzadko stanowią źródło motywacji przyszłych naukowców, którzy czerpiąc z nich siłę poświęcają się pracy naukowej, by odnaleźć odpowiedzi i rozwiązania na istniejące problemy.” – podsumowuje Wiktor Janicki, Dyrektor Generalny Roche Polska.

 

Nauka ratuje życie – program edukacyjny

Unikalny program edukacyjny „Nauka ratuje życie” powstał, by rozbudzić w dzieciach ciekawość nauki oraz zaprezentować sylwetki polskich i zagranicznych naukowców, a także w przystępny i interesujący sposób przedstawić wiedzę naukową z obszaru medycyny. Koncepcję, zakres tematyczny i treści stworzył dobrze wszystkim znany duet złożony z Wojciecha Mikołuszko – popularyzatora nauki, dziennikarza, autora książek dla dzieci oraz ilustratorki, właścicielki charakterystycznej, uwielbianej przez dzieci kreski – Joanny Rzezak. W ramach programu „Nauka ratuje życie” zespół przygotował cztery interaktywne zeszyty naukowe przekazujące najważniejsze treści dotyczące witamin, szczepień czy przeciwciał monoklonalnych oraz angażujące dzieci w zabawy i ćwiczenia, by utrwalić wiedzę.

 

Nauka ratuje życie – edukacyjne sale podań leków

Drugi element programu to cztery innowacyjne, edukacyjne sale podań leków w szpitalach, dzięki którym najmłodsi pacjenci będą odbywali leczenie w warunkach zapewniających wygodę i bezpieczeństwo w czasie trwającego godzinę lub dłużej podawania leku, ale również – dzięki aranżacji sal i wykorzystaniu doskonałych materiałów edukacyjnych – otrzymają inspirację do twórczego myślenia, rozwijania zainteresowań i pasji. Sale podań leków, których koncepcję wypracował duet Mikołuszko-Rzezak, to przestrzeń na oddziałach szpitalnych dedykowana dzieciom. Dzięki niej dzieci nie będą zmuszone do przyjmowania leków w pustej sali szpitalnej, czy na przypadkowym krzesełku. Każda z sal, oprócz niezbędnego sprzętu medycznego, zawiera autorską kolekcję materiałów edukacyjnych wybraną specjalnie przez Wojciecha Mikołuszko – książki, gry planszowe i filmy popularyzujące sylwetki kluczowych polskich i zagranicznych naukowców oraz wiedzę z obszaru medycyny. Ściany sal prezentują wyjątkowe, wielkoformatowe, inspirujące do nauki i pełne ciekawych wiadomości ilustracje. Do dyspozycji małych pacjentów będą też interaktywne zeszyty edukacyjne stworzone specjalne na potrzeby programu oraz materiały wypracowane wspólnie z Centrum Nauki Kopernik.

 

„Jesteśmy zaszczyceni mogąc dziś z Państwem otworzyć perełkę dedykowaną naszym najmłodszym pacjentom – edukacyjną salę podań leków biologicznych. Powstała fascynująca i inspirująca przestrzeń dla dzieci, która pozwoli złagodzić ich stres związany z chorobą oraz pobytem w szpitalu. Kolejne, regularne wizyty na terapii przestaną być tylko przykrym obowiązkiem zamieniając się w ekscytującą podróż do świata nauki, której dopełnieniem będą wspaniałe materiały edukacyjne, w bardzo ciekawy i niezwykle przystępny sposób obrazujące maluchom różne ciekawostki związane z leczeniem i medycyną. Najwyższe dobro naszych najmłodszych pacjentów to dla nas priorytet. Dokładamy wszelkich starań, aby każdy ich pobyt w szpitalu odbywał się w przyjaznych i komfortowych warunkach.  Realizacja projektu „Nauka ratuje życie” jest tego kolejnym przykładem.”  – mówi dr n. med. Łukasz Tyszler, dyrektor SPS ZOZ „ZDROJE”.

 

„Mamy tutaj do czynienia ze zjawiskiem fantastycznej synergii, której celem jest by ci najmłodsi pacjenci rzeczywiście mogli wyjść ze swojej traumatycznej sytuacji z uśmiechem na twarzy oraz porcją wiedzy. Serdecznie gratuluję projektu!” – powiedział Krzysztof Soska, Wiceprezydent Miasta Szczecin.

 

Nauka ratuje życie – współpraca z Centrum Nauki Kopernik

Kolejny filar programu „Nauka ratuje życie” to działania prowadzone wspólnie z Centrum Nauki Kopernik. Już wkrótce w ofercie instytucji dostępne będą interaktywne warsztaty naukowe propagujące wiedzę nt. witamin. Jednocześnie prowadzone są prace z udziałem Laboratorium biologicznego Centrum Nauki Kopernik nad wykorzystaniem innowacyjnych technologii przenoszących materiały edukacyjne Centrum do rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki interaktywnemu filmowi i aplikacji mali pacjenci i dzieci z całej Polski będą mogły korzystać z tych wyjątkowych treści edukacyjnych za pomocą tabletu, niezależnie od miejsca zamieszkania.

 

„Współpracując z firmą Roche mamy okazję przenieść treści edukacyjne tworzone w laboratorium biologicznym do wirtualnej rzeczywistości i aplikacji edukacyjnych. Na początek wybraliśmy scenariusz zajęć związany z luminescencją – czyli zimnym świeceniem, które stało się motorem napędowym nauk biologicznych w XXI wieku.  Kolejnym zagadnieniem, nad którym pracujemy wspólnie, jest scenariusz dotyczący witamin. W naszym laboratorium pracujemy z uczestnikami zajęć metodą badawczą, mocno angażując ich w wykonywane doświadczenia – dzięki przeniesieniu części naszych pomysłów do wirtualnej rzeczywistości będziemy mieli okazję trafić do znacznie szerszego grona odbiorców, przenieść nasze laboratorium do wirtualnego świata, ale przede wszystkim pokazać ludziom, że nauka naprawdę ratuje życie” tłumaczy Stanisław Łoboziak, szef laboratorium biologicznego z Centrum Nauki Kopernik.

 

Nauka ratuje życie – długofalowa inicjatywa

W ramach pierwszego etapu projektu powstają łącznie cztery sale na terenie polskich szpitali, przeznaczone dla pacjentów pediatrycznych oddziałów chorób reumatologicznych. W roku 2018 zróżnicowane działania edukacyjne obejmą kolejne oddziały szpitalne tak, by korzyści odniosła jak największa grupa pacjentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna ANESTEZJOLOG TO NIE TYLKO LEKARZ „OD USYPIANIA” Biuro prasowe
2021-04-15 | 15:15

ANESTEZJOLOG TO NIE TYLKO LEKARZ „OD USYPIANIA”

Większość z nas kojarzy go jedynie z salą operacyjną oraz podaniem znieczulenia ogólnego, potocznie zwanego narkozą. Tymczasem zakres jego działań i rola w procesie leczenia są
Medycyna Nagła utrata smaku? Powodem wcale nie musi być Covid!
2021-04-09 | 08:00

Nagła utrata smaku? Powodem wcale nie musi być Covid!

  Na przestrzeni ostatniego roku nagła utrata smaku stała się jednym z najbardziej niepokojących objawów, który przez trwającą pandemię, raczej wszystkim kojarzy się
Medycyna NOWE OBLICZE FUNDACJI SPEŁNIONYCH MARZEŃ
2021-03-19 | 11:20

NOWE OBLICZE FUNDACJI SPEŁNIONYCH MARZEŃ

W obliczu choroby nikt z nas nie powinien być obojętny. Takim przykładem jest Fundacja Spełnionych Marzeń, która od 2002 roku działa na rzecz dzieci i młodzieży chorej na nowotwory.

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biotechnologia

Koronawirusy atakowały już 25 tys. lat temu. Za sprawą postępujących zmian klimatycznych pradawne wirusy mogą znów zagrażać ludzkości

Pradawne wirusy mogą zagrażać ludzkości. Naukowcy są w stanie ożywić drobnoustroje sprzed dziesiątków tysięcy lat. Topienie się wiecznej zmarzliny w wyniku postępujących zmian klimatycznych może uwalniać długo ukryte choroby i wirusy do środowiska, zagrażając zdrowiu zarówno ludzi, jak i zwierząt. Naukowcy byli w stanie ożywić drobnoustroje sprzed dziesiątków tysięcy lat. Najnowsze badania DNA potwierdzają, że starożytny koronawirus lub blisko spokrewniony patogen wywołał epidemię na terenie Azji około 25 tys. lat temu.

Kosmos i lotnictwo

Przełom w obserwacji czarnych dziur. Dane z 19 obserwatoriów mogą pomóc testować ogólną teorię względności Einsteina [DEPESZA]

Kilka z najpotężniejszych teleskopów na świecie jednocześnie obserwowało supermasywną czarną dziurę w galaktyce M87. To pierwsza czarna dziura, która została bezpośrednio sfotografowana przed dwoma laty. Teraz naukowcy ujawnili dane z 19 obserwatoriów – zarówno na Ziemi, jak również tych w kosmosie, które pozwalają  na głębszy wgląd w czarną dziurę. Nowe obserwacje mogą m.in. pomóc ulepszyć testy ogólnej teorii względności Einsteina.