Komunikaty PR

Galeria Bronowice wprowadza udogodnienia dla osób ze spektrum autyzmu

2019-06-26  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Banaś
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
tomek|openmedia.pl| |tomek|openmedia.pl
606501415
openmedia.pl

Dla wielu osób ze spektrum autyzmu  wizyta w sklepach i centrach handlowych wiąże się ze stresem, spowodowanym nadmiarem bodźców. Potwierdzają to również eksperci - w raporcie, opublikowanym przez Fundację JiM* w styczniu 2019 roku, czytamy, że dorosłe osoby z ASD, jako miejsca najtrudniejsze do odwiedzenia, podały: w 56% - restauracje i kawiarnie, w 53% - centra handlowe i w 40% - sklepy. Z kolei aż 94% rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, jako miejsca szczególnie dla nich trudne, na 1. miejscu wskazało sklepy (48%), a na 2. - galerie handlowe (47%).

Galeria Bronowice, dołączając do inicjatywy sieci Auchan, której sklep znajduje się w obiekcie, postanowiła wprowadzić „Godziny Ciszy” na swoich pasażach - oznacza to, że co tydzień, we wtorki w godzinach 15:00-17:00, zniknie „zwykły” szum i hałas, będący nieodłącznym elementem codzienności każdego centrum handlowego. Dodatkowo w Auchan w Galerii Bronowice, oprócz przyciemnienia światła, wyłączenia muzyki, reklam i komunikatów oraz telewizorów, przygotowana została uprzywilejowana kasa dla osób ze spektrum autyzmu.

- Cieszę się, że wdrożyliśmy udogodnienia mające ułatwić pobyt w naszym obiekcie tym wszystkim, dla których nadmiar bodźców bywa barierą nie do przejścia. Nasza Galeria jest - zgodnie z założeniem - „miejscem na twój czas”, czyli przestrzenią komfortową dla każdego klienta. Liczę także na to, że nasza akcja pozwoli odwiedzającym „oswoić się” z tematem autyzmu i przyczyni się do zrozumienia go - podkreśla Aleksandra Rzońca, Dyrektor Galerii Bronowice.  

 

*Raport Fundacji JiM, styczeń 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Poly prezentuje bezprzewodowy telefon z technologią antybakteryjną Biuro prasowe
2021-02-17 | 10:00

Poly prezentuje bezprzewodowy telefon z technologią antybakteryjną

Poly (NYSE: PLT) wprowadziło do swojej oferty Poly Rove DECT IP – pierwszy na rynku telefon bezprzewodowy, który jest pokryty powłoką antybakteryjną firmy Microban, światowego
Medycyna Jaka szczoteczka jest najlepsza - tradycyjna, elektryczna czy soniczna?
2021-02-11 | 19:35

Jaka szczoteczka jest najlepsza - tradycyjna, elektryczna czy soniczna?

  Piękne, czyste i zdrowe zęby – każdy chce takie mieć. Nie jest to jednak tylko współczesna potrzeba, gdyż od bardzo dawna ludzie starali się uzyskać piękny
Medycyna Nowa inwestycja Leaps by Bayer
2021-02-03 | 19:42

Nowa inwestycja Leaps by Bayer

Liderzy branży i firmy venture capital jednoczą siły z Ukko, aby wyeliminować obciążenia związane z alergią na orzeszki ziemne, celiakią i innymi rodzajami

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Finanse i bankowość

Mobilne aplikacje przejmują kontrolę nad finansami Polaków. Pozwalają na przechowywanie paragonów, przypomną też o terminie na zwrot towaru

Z mobilnych aplikacji bankowych korzysta już ponad 13 mln Polaków. Na popularności zyskują także fintechy. Aplikacja polskiego start-upu pomaga kontrolować wydatki i ułatwia dokonywanie reklamacji i zwrotów. Wystarczy zrobić zdjęcie paragonu, a technologia rozpozna i zapisze wszystkie zapisane na nim dane. Aplikacja przypomni o upływającym terminie zwrotu towaru, ale też pomoże np. stworzyć listę zakupów. Najnowsza funkcja automatycznie dodaje do listy zakupów odpowiednie towary ze strony z przepisem kulinarnym.

Robotyka i SI

Sztuczna inteligencja dopasuje oferty pracy do konkretnego kandydata. Weźmie pod uwagę także oczekiwania finansowe, nawet jeśli pracodawca ich nie podał

Już trzy czwarte rekruterów deklaruje, że w ubiegłym roku przeprowadzili co najmniej połowę procesów rekrutacyjnych poprzez kanały wirtualne. W wyniku pandemii rośnie zapotrzebowanie na coraz większą automatyzację procesów rekrutacyjnych, ale z drugiej strony także na coraz bardziej spersonalizowane oferty pracy. Stworzona przez Polaków inteligentna platforma rekrutacyjna ma dopasowywać kandydatów pod względem m.in. umiejętności, doświadczenia, lecz także zainteresowań. Algorytmy wezmą też pod uwagę oczekiwania finansowe kandydata i pokażą tylko oferty spełniające kryteria, nawet jeśli w ogłoszeniu nie zostało podane wynagrodzenie.