Komunikaty PR

Trendy w reklamie Digital OOH w 2018 roku

2018-01-17  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Osial-Tyszkiewicz
KnowledgeHub

www.kh.vc
00-844 Warszawa
magdalena.osial|knowledgehub.pl| |magdalena.osial|knowledgehub.pl
+48 537 868 699
www.kh.vc
Do pobrania pho_1 ( 0.24 MB )

Rok 2017 był dla branży DOOH bardzo owocny. Dzięki dynamicznemu rozwojowi najnowszych technologii w sektorze reklamy digital out-of-home reklamodawcy zyskali większy dostęp do kreatywnych możliwości, przez co medium to stało się jeszcze atrakcyjniejsze w oczach odbiorców niż kiedykolwiek wcześniej. Czego zatem możemy się spodziewać w nadchodzącym roku i na co reklamodawcy powinni zwrócić szczególną uwagę chcąc optymalnie wykorzystać potencjał cyfrowej reklamy zewnętrznej? Odpowiedzi na to pytanie postaram się udzielić w poniższym artykule.

 

Dynamiczny rozwój DOOH

Postęp technologii, a wraz z nim możliwości cyfrowej reklamy zewnętrznej, spowodowały wzrost popularności tego medium. Właściciele lokalnych firm coraz chętniej wykorzystują ten środek komunikacji do prezentowania swoich produktów i usług potencjalnym klientom. Co roku wydatki przeznaczone na reklamę DOOH na całym świecie rosną. Na tej podstawie możemy wnioskować, że branża ta dalej będzie się szybko rozwijać. Potwierdzają to badania opublikowane przez Advertising Association / Warc Expenditure Report, z których wynika, że budżety przeznaczone na digital out of home w 2020 roku będą stanowić ponad 50% środków przeznaczonych na reklamy zewnętrzne.

Wraz ze wzrostem zainteresowania cyfrową reklamą zewnętrzną rośnie zapotrzebowanie na kreatywne rozwiązania i sposoby wykorzystania tego medium w praktyce. Według raportu opublikowanego przez firmę MyLED na temat reklamy DOOH w Polsce najczęściej wykorzystywanymi możliwościami w ubiegłym i bieżącym roku będzie geotargetowanie (73%), dostosowywanie emitowanych treści do czasu i dodatkowo do lokalizacji (62%) oraz interaktywność, czyli pobieranie z sieci treści i aktualizowanie ich w czasie rzeczywistym w kampanii DOOH (60%). Opinie blisko 300 ekspertów biorących udział w tym badaniu potwierdzają również zagraniczne trendy.

 

Geotargetowanie

Kampanie z wykorzystaniem geolokalizacji cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Dostosowanie treści reklamy do miejsca jej wyświetlania pozwala na lepsze dotarcie z komunikatem do odbiorcy i zwiększa skuteczność jej odbioru. Z tego rozwiązania skorzystało już wielu zagranicznych reklamodawców. Jednym z nich jest przewoźnik kolejowy Virgin Trains, który w zeszłym roku dzięki użyciu geolokalizacji oraz danym o aktualnym natężeniu ruchu, informował kierowców o różnicy w czasie dojazdu do Londynu poruszając się samochodem oraz korzystając z kolei, dając im tym samym do zrozumienia, że pociąg jest zdecydowanie szybszym środkiem transportu niż samochód.

Warunkowanie komunikatu porą dnia i lokalizacją

Dostosowywanie treści do czasu i miejsca jej wyświetlania to bardzo ciekawe rozwiązanie, które jest szczególnie atrakcyjne dla marek spożywczych. Doskonałym przykładem użycia tego typu możliwości jest kampania przeprowadzona przez sieć hipermarketów Sainsbury’s w Wielkiej Brytanii. Firma ta w swojej jesiennej kampanii zachęcała osoby wracające z pracy do wstąpienia do sklepu ich marki na zakupy. W kampanii wyświetlano dialogi prowadzone między bliskimi na temat tego, co zjeść na obiad. Reklamę emitowano w godzinach popołudniowych w miejscach o dużym natężeniu ruchu, w tym m.in. w centrach handlowych i dworcach kolejowych.

Interaktywność

Pobieranie z sieci treści i aktualizowanie ich w czasie rzeczywistym w kampanii DOOH to świetne rozwiązanie dla reklamodawców, którzy pragną podnieść zaangażowanie widzów w odbiorze reklamy. Sprawdza się zwłaszcza w kampaniach, które mają trafić do młodego pokolenia. Świetnie obrazuje to realizacja sprzed miesiąca, w której z okazji wypuszczenia nowej części Gwiezdnych Wojen - Ostatni Jedi użyto tego interaktywnego rozwiązania w połączeniu z mediami społecznościowymi. Na cyfrowych ekranach LED wyświetlały się tweety od fanów wypowiadających się na temat ósmej części kultowego filmu.

 

Oczywiście nie są to jedyne trendy, które będą obowiązywać w roku 2018. Możemy spodziewać się, iż z innowacyjnych możliwości reklamy DOOH zacznie korzystać coraz więcej polskich reklamodawców, a zagraniczne kampanie zainspirują ich do wykorzystywania w realizacjach coraz to nowszych technologii tego medium.

Autor: Diana Polska  - Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Ruszyła kampania medialna #onelight, Świątecznego Festiwalu Kultur Biuro prasowe
2019-11-21 | 15:00

Ruszyła kampania medialna #onelight, Świątecznego Festiwalu Kultur

#onelight to oficjalny hasztag Świątecznego Festiwalu Kultur, części międzynarodowego cyklu Festiwali Światła, które na przestrzeni ponad dwóch dekad dotarły do ponad 6 krajów i
Media Czytaj prasę bez wychodzenia z domu
2019-08-27 | 10:00

Czytaj prasę bez wychodzenia z domu

Podróże, sport, nowe technologie, biznes, opinie – czytelnik sam wybiera, o czym chce poczytać w danym momencie! A to wszystko w stałej i niezmiennej cenie. Aplikacja działa
Media Hejt dotyka wszystkich. Raport na zlecenie marki Sprite
2019-08-01 | 15:56

Hejt dotyka wszystkich. Raport na zlecenie marki Sprite

Według najnowszych badań Kantar TNS, przeprowadzonych na zlecenie marki Sprite w ramach globalnej kampanii „Niech gadają. Żyj rześko.” – której istotą jest

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Internet

Cyberataki coraz bardziej powszechne. Są rozwiązania chroniące infrastrukturę państwową, ale brakuje tych pomagających zwykłym obywatelom

Cyberataki są coraz częstsze i coraz bardziej niebezpieczne. Dotykają firmy, instytucje ważne dla bezpieczeństwa kraju, ale też zwykłych ludzi. Większość krajów, w tym Polska, wdraża systemy cyberbezpieczeństwa. Brakuje jednak narzędzi, które pomogłyby chronić zwykłych obywateli – alarmują eksperci. Tymczasem University of Maryland obliczają, że hakerzy atakują co 39 sekund, średnio 2 244 razy dziennie, a większość osób nie tylko nie wie, jakie kroki podjąć w przypadku naruszenia danych, lecz także jakie stosować zabezpieczenia.

CES Las Vegas 2020

Internet

W strumieniowe przesyłanie rozrywki wchodzą technologiczni giganci. W wideo online swoją szansę widzą także reklamodawcy

Przeciętny odbiorca na oglądanie wideo online poświęca nieco ponad 80 minut. W 2021 roku będzie to już 100 minut. Choć telewizję codziennie ogląda niemal połowa Polaków, to coraz częściej wybieramy serwisy VoD. Zwłaszcza że tym rodzajem mediów zainteresowali się tacy technologiczni giganci jak Apple. Rozwój wideo w sieci jest szansą zarówno dla marketerów, jak i stacji telewizyjnych – przekonują eksperci. Z szacunków wynika, że globalnie reklamodawcy przeznaczą na reklamę video online ponad 175 mln dol. W 2021 roku wydatki na reklamę wideo online będą warte jedną trzecią rynku reklam telewizyjnych.