Komunikaty PR

Lexus połączony ze wszystkim - kolejny etap testów innowacyjnego systemu

2019-06-24  |  15:30
Biuro prasowe

Lexus intensywnie testuje w Australii system łączności samochodów z innymi pojazdami oraz infrastrukturą. Nowa technologia ma przede wszystkim zmniejszyć liczbę wypadków i poprawić płynność ruchu ulicznego. Prace nad nią właśnie weszły w kolejny etap.

 

5 dodatkowych rozwiązań

Doświadczalne samochody Lexusa wyposażono w 5 nowych rozwiązań. Inteligentne auto może powiadomić, gdy inny kierowca w dalszej części trasy rozpoczął awaryjne hamowanie, nawet jeśli nie znajduje się w zasięgu wzroku. Inny system informuje o limitach prędkości, w tym również tych zmieniających się w czasie. Na dodatek może ostrzec kierowcę o konieczności zdjęcia nogi z gazu, kiedy ten zbliża się do niebezpiecznego zakrętu w trudnych warunkach pogodowych.

Nowy system łączności korzysta także z kamer umieszczonych na skrzyżowaniach, by powiadamiać o pieszych i rowerzystach zamierzających przekroczyć drogę. Testowe auta wyposażono ponadto w układ ostrzegający kierowcę, gdy do skrzyżowania zbliża się szybko jadący samochód, który najprawdopodobniej przejedzie je na czerwonym świetle. Opracowywany przez Lexusa system będzie również ostrzegał o aucie, które stanęło na drodze albo porusza się bardzo wolno, co przyda się szczególnie wtedy, gdy taki pojazd będzie znajdował się za wzgórzem lub zakrętem.

Nie tylko bezpieczeństwo

Nowa technologia ma nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo. System połączonych samochodów usprawni ruch, co z kolei nie tylko poprawi szybkość i komfort podróżowania, ale także zmniejszy zużycie paliwa i emisję spalin. Do testów systemów komunikacji samochód-otoczenie Lexus wykorzystuje dwa hybrydowe SUV-y RX 450h F Sport wyposażone w łączność komórkową. Dodatkowe wyposażenie samochodów pozwala im przekazywać w ekspresowym tempie najważniejsze informacje o tym, co dzieje się na drodze. Samochody są wyposażone również w dobrze znany pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +.

Kolejny etap testów

Lexus ma już za sobą próby na położonym na przedmieściach Melbourne torze testowym, a teraz rozpoczyna próby na ulicach stanu Wiktoria. Do współpracy nad systemem włączyły się także VicRoads, Transport Accident Commission i Telstra. “Istotą prób połączonych samochodów jest wzmocnienie naszych zdolności jako kierowców, łącząc i koordynując umiejętności i zalety człowieka oraz maszyny - jednolitą mieszaninę, która wydobywa najlepsze z obu” - tłumaczy Scott Thompson, dyrektor naczelny Lexusa Australia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowa rodzina olejów Shell Helix z API SN Plus Biuro prasowe
2019-12-13 | 01:00

Nowa rodzina olejów Shell Helix z API SN Plus

Shell wprowadził do oferty rodzinę syntetycznych olejów silnikowych do samochodów osobowych Shell Helix z oznaczeniem SN Plus. To jedne z pierwszych środków smarnych
Motoryzacja Elektryzująca przyszłość Lexusa. Co konkretnie planuje japońska marka?
2019-12-05 | 15:30

Elektryzująca przyszłość Lexusa. Co konkretnie planuje japońska marka?

Baterie trakcyjne i silniki elektryczne możemy znaleźć w samochodach Lexusa już od wielu lat. W 2005 roku Lexus RX 400h, czyli pierwsze auto hybrydowe marki rozpoczęło rewolucję,
Motoryzacja Prido przedstawia dwa nowe modele kamer samochodowych z Wi-Fi – i7 oraz i7pro
2019-12-03 | 14:00

Prido przedstawia dwa nowe modele kamer samochodowych z Wi-Fi – i7 oraz i7pro

Firma Prido wprowadza na rynek dwa nowe modele wideorejestratorów samochodowych – i7 oraz i7pro. W porównaniu do poprzedniego, nowe urządzenia są wzbogacone m.in.

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Internet

Cyberataki coraz bardziej powszechne. Są rozwiązania chroniące infrastrukturę państwową, ale brakuje tych pomagających zwykłym obywatelom

Cyberataki są coraz częstsze i coraz bardziej niebezpieczne. Dotykają firmy, instytucje ważne dla bezpieczeństwa kraju, ale też zwykłych ludzi. Większość krajów, w tym Polska, wdraża systemy cyberbezpieczeństwa. Brakuje jednak narzędzi, które pomogłyby chronić zwykłych obywateli – alarmują eksperci. Tymczasem University of Maryland obliczają, że hakerzy atakują co 39 sekund, średnio 2 244 razy dziennie, a większość osób nie tylko nie wie, jakie kroki podjąć w przypadku naruszenia danych, lecz także jakie stosować zabezpieczenia.

CES Las Vegas 2020

Internet

W strumieniowe przesyłanie rozrywki wchodzą technologiczni giganci. W wideo online swoją szansę widzą także reklamodawcy

Przeciętny odbiorca na oglądanie wideo online poświęca nieco ponad 80 minut. W 2021 roku będzie to już 100 minut. Choć telewizję codziennie ogląda niemal połowa Polaków, to coraz częściej wybieramy serwisy VoD. Zwłaszcza że tym rodzajem mediów zainteresowali się tacy technologiczni giganci jak Apple. Rozwój wideo w sieci jest szansą zarówno dla marketerów, jak i stacji telewizyjnych – przekonują eksperci. Z szacunków wynika, że globalnie reklamodawcy przeznaczą na reklamę video online ponad 175 mln dol. W 2021 roku wydatki na reklamę wideo online będą warte jedną trzecią rynku reklam telewizyjnych.