W Gdyni kurier dostarczy paczki elektrycznymi rowerami cargo

W ramach projektu Europejskiej Współpracy Terytorialnej, Cargo Bikes in Urban Mobility (CoBiUM), DPD Polska podjęła kooperację z Urzędem Miasta Gdynia dotyczącą bezpłatnego udostępnienie dwóch elektrycznych rowerów cargo na potrzeby realizacji doręczeń przesyłek przez jednego z przewoźników DPDgroup na terenie miasta Gdynia. Zakup pojazdów finansowany jest ze środków programu Interreg Południowy Bałtyk.
Zgodnie z założeniami programu Cargo Bikes in Urban Mobility Miasto Gdynia udostępnia lokalnym przedsiębiorcom i organizacjom pozarządowym elektryczne rowery towarowe. Przykładem takiej współpracy jest wypożyczenie dwóch zeroemisyjnych pojazdów przewoźnikowi firmy DPD Polska. Usługi kurierskie z wykorzystaniem rowerów cargo realizowane będą na potrzeby oddziału miejskiego przy ul. Świętojańskiej 63.
Zarówno Urząd Miasta Gdynia jak i DPD Polska dążą do usprawnienia logistyki miejskiej i poprawy warunków życia mieszkańców miast. Elektryczne rowery cargo nie emitują żadnych gazów i zajmują znacznie mniej miejsca na ulicach czy parkingach. Działanie to wpisuje się w strategię CSR „DrivingChangeTM” DPDgroup, która jasno określa priorytety w rozwoju działań prospołecznych i ekologicznych. Nawiązując do jednego z tych priorytetów realizowanego pod hasłem „Przyjazna logistyka miejska”, DPDgroup wdraża efektywne i ekologiczne rozwiązania na ostatniej mili. DPDgroup postawiła sobie za cel osiągnięcie 30% ograniczenia emisji CO2 na przesyłkę do roku 2025 oraz zwiększenie liczby użytkowanych pojazdów niskoemisyjnych do 5000.

Wiosenne nowości od Wawelu

Green Factory wprowadza do Polski robota sałatkowego

MINIczekolady z Wawelu z konkursowym wsparciem
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Energetyka

Udział węgla w polskiej energetyce spadł do rekordowo niskich poziomów. Odejście od niego wymaga jednak budowy niskoemisyjnego miksu energetycznego
Choć Unia Europejska przeznaczyła 2 mld euro na pomoc Polsce w dekarbonizacji, to jesteśmy jedynym krajem w Europie, który obecnie zużywa do ogrzewania więcej węgla niż jeszcze w 1990 roku. W wyniku pandemii koronawirusa globalne zapotrzebowanie na energię w całym 2020 roku spadło o kilka procent, jednak wraz z upływem czasu będzie ono znacznie większe. Przyszłością są niskoemisyjne źródła energii – fotowoltaika, farmy wiatrowe i energetyka jądrowa. – Potrzebna jest nie tylko szybka przemiana energetyki w stronę pozyskiwania ze źródeł nieemisyjnych, ale i magazynowanie energii – przekonuje prof. dr hab. Szymon Malinowski, dyrektor Instytutu Geofizyki na Uniwersytecie Warszawskim.
Biotechnologia
Sztuczna inteligencja pozwala szybko opracowywać nowe linie leczenia chorób. Przyszłością medycyny mogą być też biokomputery

Wykorzystanie algorytmów uczenia maszynowego umożliwia wprowadzenie badań nad DNA na nieosiągalny dotychczas poziom. Dzięki rozwiązaniom bioinformatycznym można było w mniej niż dwa dni wytypować potencjalne leki na koronawirusa, a także zwiększyć wiedzę o wirusach zasiedlających ludzkie jelita. Naukowcy testują już nawet komputery bazujące na przesyłaniu informacji z wykorzystaniem ludzkich komórek. Światowy rynek bioinformatyki do 2027 roku zwiększy swoją wartość prawie trzykrotnie.