Komunikaty PR

IFA 2019: SoftPOS zmienia smartfony i tablety w zbliżeniowe terminale płatnicze

2019-09-06  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Maciejewski
Business Edge (agencja PR)

Bohomolca 15
01-638 Warszawa
a.maciejewski|businessedge.pl| |a.maciejewski|businessedge.pl
881 334 352
www.polcard.pl

Berlin, 6 września 2019 – First Data należąca do Fiserv, czołowego światowego dostawcy technologicznych rozwiązań do płatności i usług finansowych, wspólnie z Visa, światowym liderem cyfrowych płatności, oraz Samsung Electronics zaprezentują podczas targów IFA 2019 najnowsze rozwiązanie Software Point of Sale (SoftPOS) terminal płatniczy w aplikacji. IFA to największe europejskie targi nowoczesnych  technologii i najważniejsze wydarzenie, podczas którego prezentowane są innowacje ze światowej branży technologicznej.

SoftPOS umożliwia przyjmowanie zbliżeniowych płatności na każdą kwotę na smartfonie lub tablecie Samsung w taki sam sposób jak na fizycznym terminalu płatniczym. Najnowocześniejsze rozwiązanie nie wymaga już jednak żadnego dodatkowego urządzenia do autoryzacji płatności, ponieważ kod PIN można wprowadzić w aplikacji SoftPOS na ekranie mobilnego urządzenia (dzięki technologii PIN on Glass).

SoftPOS, dzięki wykorzystaniu wbudowanej funkcjonalności NFC (near-field communication) smartfonów i tabletów, będzie przyjmował płatności zbliżeniowe kartami, smartfonami, zegarkami, biżuterią czy brelokami. Pilotaż SoftPOS-a wystartuje w Polsce przed końcem 2019 roku. W kolejnym etapie zostanie rozszerzony na rynki w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) i APAC (kraje Azji i Pacyfiku).

Oprócz międzynarodowej współpracy nad wprowadzaniem SoftPOS-a na rynki regionów EMEA i APAC każda z uczestniczących w projekcie firm dostarcza technologię, która czyni SoftPOS jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań płatniczych na świecie. Visa zapewnia technologię szybkiego i bezpiecznego przetwarzania płatności zbliżeniowych. Fiserv umożliwia sprawne i płynne rozliczanie transakcji w prostej oraz intuicyjnej aplikacji mobilnej. Samsung Electronics dostarcza platformę Samsung Knox gwarantującą wielowarstwowe bezpieczeństwo sprzętu i oprogramowania oraz najbogatszy wybór najbardziej innowacyjnych mobilnych urządzeń na rynku.

– Wkraczamy w nową erę płatności erę mobilności. SoftPOS został zaprojektowany z myślą o zaspokajaniu obecnych i przyszłych potrzeb konsumentów i przedsiębiorców. Zmieni sposób, w jaki ludzie dokonują codziennych płatności, ułatwiając wygodne, szybkie i bezpieczne przetwarzanie transakcji zbliżeniowych na urządzeniach mobilnych – powiedział John Gibbons, Executive Vice President and Head of EMEA, Fiserv.

Wprowadzenie tego rodzaju rozwiązania jest możliwe wyłącznie w kraju, w którym płatności zbliżeniowe cieszą się dużą popularnością, a Polska znajduje się pod tym względem w światowej czołówce. Dzięki SoftPOS płatności zbliżeniowe staną się bardziej dostępne w jeszcze większej liczbie krajowych punktów sprzedaży. Dadzą konsumentom możliwość dokonywania szybkich, wygodnych i bezpiecznych płatności zbliżeniowych za pośrednictwem karty, smartfona lub zegarka. Wprowadzenie tej technologii w Polsce pomoże nam  szybko  zwiększyć poziom akceptacji płatności kartą i płatności cyfrowych – nawet wśród mikroprzedsiębiorców, z których wciąż duża część przyjmuje wyłącznie gotówkę – wyjaśnia Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant Sales & Acquirer, Central Eastern Europe, Visa.

Dzięki SoftPOS realizujemy naszą wizję tworzenia lepszego świata pełnego bogatszych doświadczeń cyfrowych, możliwych za sprawą wykorzystania innowacyjnych technologii i produktów. Dziś umożliwiamy dostęp do nowego rozwiązania, które znacznie ułatwi życie przedsiębiorcom. Dzięki platformie bezpieczeństwa Samsung Knox klienci zyskają pewność, że ich bezgotówkowe płatności będą jeszcze bezpieczniejsze – zaznaczył HS Myung, VP, Global Mobile B2B Team, Head of EU/CIS, North/Latin America, Global Channel Sales, Samsung Electronics.

Strefa demonstracyjna SoftPOS znajduje się w hali B, City Cube 101 na stoisku Samsung Electronics.

Targi IFA 2019 odbywają się na terenach wystawienniczych Messe Berlin w dniach 06–11 września. Jest to miejsce prezentacji najnowszych produktów i innowacji z całego świata. Targi odwiedzają goście z ponad 100 krajów z całego świata.

O First Data i Fiserv

First Data jest teraz częścią Fiserv.

Fiserv, Inc. (NASDAQ: FISV) jako światowy lider w dziedzinie płatności i technologii finansowych pomaga klientom osiągać najlepsze wyniki dzięki  zaangażowaniu w innowacje. Jest partnerem firm w dążeniu do doskonałości w obszarach takich jak obsługa rachunków i rozwiązania bankowości cyfrowej, obsługa kart płatniczych i zarządzanie infrastrukturą sieciową, płatności, handel elektroniczny, akceptacja i przetwarzanie płatności w handlu i usługach.  Dostarcza Clover™  innowacyjne, oparte na chmurze rozwiązanie POS. Fiserv jest notowana w indeksach S&P 500® i FORTUNE® 500, a także należy do FORTUNE Magazine World’s Most Admired Companies®. Odwiedź stronę fiserv.com i śledź informacje w mediach społecznościowych, aby uzyskać więcej informacji i najnowsze informacje o firmie.

Kontakt dla mediów

Ann Cave

ann.cave@fiserv.com

+1 678-325-9435

Olga Małecka
Marketing and Communications Manager, Poland
+48 690 188 058
olga.malecka@firstdata.pl

O Samsung Electronics

Samsung inspiruje świat i kształtuje przyszłość poprzez wyjątkowe idee oraz innowacyjne technologie. Firma Samsung aktywnie kreuje i definiuje nowe standardy w świecie telewizorów, smartfonów, urządzeń ubieralnych, tabletów, rozwiązań cyfrowych, systemów sieciowych, pamięci, technologii LSI, półprzewodników oraz rozwiązań LED. Więcej informacji można znaleźć na stronach https://news.samsung.com/pl/ oraz http://news.samsung.com

Kontakt dla mediów:
Olaf Krynicki

Rzecznik prasowy

+48 600.088.747

o.krynicki@samsung.com

O Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE: V) to światowy lider płatności cyfrowych. Naszą misją jest połączenie całego świata za pośrednictwem najnowocześniejszej, niezawodnej i bezpiecznej sieci płatniczej, wspierając tym samym rozwój ludzi, firm i całej gospodarki. Nasza nowoczesna globalna sieć przetwarzania danych transakcji – VisaNet – umożliwia dokonywanie bezpiecznych i skutecznych płatności na całym świecie i może przetwarzać w ciągu sekundy ponad 65 tys. operacji. Niesłabnący nacisk, jaki firma kładzie na innowacyjność, sprzyja szybkiemu wzrostowi handlu z wykorzystaniem wszelkich urządzeń połączonych z internetem, a także realizacji wizji przyszłości bezgotówkowej – dla każdego i w każdym miejscu. Wraz z ogólnoświatowym procesem przechodzenia z technologii analogowych na cyfrowe, Visa angażuje swoją markę, produkty, specjalistów, sieć i zasięg, by kształtować przyszłość handlu. Więcej informacji znajduje się na stronach www.visaeurope.com i www.visa.pl, na blogu vision.visaeurope.com oraz na Twitterze @VisaNewsEurope i @Visa_PL.

Kontakt dla mediów:
Jarosław Soroczyński
Grayling Poland
+48 601 090 747
jaroslaw.soroczynski@grayling.com
visa.pl@grayling.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Caffè Vergnano będzie sprzedawać kawę w opakowaniach z odzyskanego plastiku Biuro prasowe
2020-08-04 | 08:00

Caffè Vergnano będzie sprzedawać kawę w opakowaniach z odzyskanego plastiku

Najpopularniejszy produkt z linii HoReCa Caffè Vergnano zyskał nowe, bardziej przyjazne środowisku opakowanie. 2,5 kilogramowy pojemnik z kawą produkowany jest w 50% z odzyskanego
Handel Superior Taste Award dla piwa Łomża Jasne
2020-07-20 | 13:15

Superior Taste Award dla piwa Łomża Jasne

Piwo Łomża Jasne - flagowy produkt z portfolio marki Łomża, otrzymało prestiżową nagrodę w Superior Taste Award. Dwie złote gwiazdki podkreślają wybitny smak oraz jakość. VAN PUR S.A.
Handel BRAK ZDJĘCIA
2020-07-06 | 09:40

AliExpress z nową platformą Connect

Podczas warsztatów „When The East Meets The West” ambasadorzy nowej platformy AliExpress Connect podzielili się spostrzeżeniami na temat najgorętszego trendu w handlu detalicznym na świecie – rozrywką zakupową.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Firma

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Robotyka i SI

Telewizja coraz chętniej wykorzystuje kamery z możliwością sterowania w czasie rzeczywistym i rozszerzoną rzeczywistość. Pandemia przyspieszyła ich rozwój

Choć branża medialna i rozrywkowa sporo straciła na pandemii, to koronawirus pozytywnie wpłynął na rozwój innowacji, zwłaszcza w wydarzeniach transmitowanych na żywo. Producenci telewizyjnego sportu przetestowali nowinki technologiczne, m.in. nagrania z drona czy umieszczenie kamery na strojach sędziów. Przyszłością jest też połączenie elementów rzeczywistych z wirtualnymi i zastosowanie kamer sterowanych na żywo, które pozwolą uchwycić emocje zawodników, a widzom umożliwią bezpośredni udział w wydarzeniu.