Komunikaty PR

Fanex: Trendy w zakupie sosów przez gastronomię

2017-10-10  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Biuro Prasowe
Fanex

Radonice 5A
05-870 Błonie
biuro_prasowe|fanex.pl| |biuro_prasowe|fanex.pl
+48 22 47 10 444
www.fanex.pl

Dynamiczna sprzedaż wyrobów firmy Fanex, pokazuje systematycznie zwiększający się popyt na sosy ze strony branży gastronomicznej. Polacy coraz częściej poszukują produktów Premium, a cena nie jest już najważniejszym kryterium wyboru. Klientom zależy jednocześnie na wyrobach z tzw. czystą etykietą, ale także trwałych w użytkowaniu. Najczęściej wybieranymi sosami do gastronomii nadal są ketchup, musztarda oraz majonez, ale zwiększa się również zainteresowanie nowościami.

Fanex – polski producent sosów, ostatni rok zakończył z kolejnym wzrostem sprzedaży swoich wyrobów (+15% r/r). Z racji na dobrą kondycję całej branży HoReCa, ilość produkowanych sosów przez spółkę Fanex na przestrzeni ostatnich lat, systematycznie rośnie.

- Sieci gastronomiczne, restauracje, bary bistro, hotele, firmy cateringowe, stacje paliw, food trucki i wszelkiego rodzaju punkty typu convenience store – liczba i rodzaj konceptów oraz rozwiązań dedykowanych gastronomii stale rośnie. Z tej racji popyt na sosy ze strony branży, również charakteryzuje się dynamicznym wzrostem. Analizując wyniki sprzedażowe, widzimy jednak zmieniające się nieco preferencje polskich Klientów, którzy zaczynają zwracać uwagę na coraz więcej aspektów – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.

W ciągu ostatnich kilku lat pojawiło się na polskim rynku wiele nowości w kategorii sosów, nie mniej jednak w dalszym ciągu zdają się one być cały czas niszowe. Gastronomia najczęściej sięga po majonez, ketchup i musztardę, a te lokale które chcą się wyróżnić, komponują własne sosy na bazie właśnie tych produktów.

Jeszce kilka lat temu klienci byli najbardziej zainteresowani sosami majonezowymi, w chwili obecnej oczekują sosów o lekkiej konsystencji bez zawartości niekorzystnych dla zdrowia substancji. Jak wynika z ostatnich analiz sprzedażowych Fanexu, Polacy coraz częściej poszukują produktów klasy Premium z jak najmniejszą ilością konserwantów i z tzw. czystą etykietą. Cena nie jest już tak istotna jak jeszcze parę lat  temu i nie stanowi głównego kryterium wyboru. Odnośnie popularności danych rodzajów sosów, na pierwszym miejscu plasują się obecnie ketchupy, a następnie sosy pomidorowe. Na trzecim oraz czwartym miejscu znajdują się również popularne sosy  majonezowe i  stricte majonezy.

- Rynek polski różni się nieco od rynków zagranicznych, na których również prowadzimy szeroką sprzedaż. Każdy region kontrastuje  preferencjami konsumentów, zasobnością ich portfela oraz świadomością konsumencką. Jedno jest pewne – Polacy zarabiają coraz więcej, a ich wiedza konsumencka jest coraz szersza. Dlatego branża chcąc sprostać ich wymaganiom, poszukuje coraz częściej produktów jednocześnie zdrowych, ale i trwałych. Czyli naturalnie zakonserwowanych lub z minimalną i kontrolowaną ilością konserwantów, gwarantującą bezpieczeństwo po otwarciu w trakcie używania, które może potrwać wtedy kilka dni lub dłużej – dodaje Piotr Kubiczek.

Duże znaczenie dla gastronomii ma już nie tylko skład czy smak sosów. Coraz bardziej liczy się także wygląd samego produktu oraz jego opakowanie. Polscy klienci HoReCa poszukują sosów wyróżniających się interesującym smakiem i chętniej skłonni są do wypróbowywania nowych receptur, ale coraz częściej ważnym kryterium wyboru staje się także ciekawa struktura – tak aby finalna prezentacja produktu „na talerzu” była atrakcyjna wizualnie dla klienta końcowego.  

 

***

Fanex Sp. z o.o. zajmuje się produkcją sosów, ketchupów, majonezów, musztard, dressingów, marynat, paluszków i innych przekąsek dla odbiorców gastronomicznych i detalicznych. Spółka jest polską firmą rodzinną,  która działa na rynku od 1988 roku.

Produkcja firmy Fanex skupia się głównie wokół wyrobów zaspokajających potrzeby i wymagania szeroko pojętej gastronomii oraz sieci marketów detalicznych. Wykorzystuje naturalne surowce o najwyższych parametrach jakościowych. W ofercie posiada zarówno wyroby sygnowane logo „Fanex” (około 300 podstawowych receptur produktowych), jak i marki własne tworzone na specjalne potrzeby klientów.

Kluczowe produkty Fanexu zostały wielokrotnie wyróżnione i docenione przez konsumentów. Flagowe dla producenta „Ketchup nr 7” oraz „Majonez wyborowy” od dwudziestu lat są sygnowane znakiem jakości "Q" zastrzeżonym na rzecz Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, natomiast „Ketchup nr 7”, „Sos Tysiąca Wysp”, „Sos Gyros” oraz „Sos Meksykański” zostały wyróżnione znakiem „Poznaj Dobrą Żywność” przyznawanym przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel BRAK ZDJĘCIA
2020-07-06 | 09:40

AliExpress z nową platformą Connect

Podczas warsztatów „When The East Meets The West” ambasadorzy nowej platformy AliExpress Connect podzielili się spostrzeżeniami na temat najgorętszego trendu w handlu detalicznym na świecie – rozrywką zakupową.
Handel Nowość od Wawelu – czekolada tylko z trzech składników
2020-06-29 | 15:00

Nowość od Wawelu – czekolada tylko z trzech składników

Na rynku debiutuje Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu z 74% zawartością ziaren kakaowca. To pierwsza z serii czekolad o oryginalnym, regionalnym pochodzeniu ziarna kakaowego i krótkiej
Handel Badanie: Polacy chętnie sięgają po produkty wytwarzane ręcznie
2020-06-23 | 10:40

Badanie: Polacy chętnie sięgają po produkty wytwarzane ręcznie

Liczy się nie tylko smak, wygląd i cena – polscy konsumenci podejmując decyzję o wyborze produktów, zwracają również uwagę na sposób ich powstawania. 61% z nas

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Internet

W czasie pandemii liczba ataków DDoS wzrosła o ponad 500 proc. Cyberprzestępcy wzięli na celownik zarówno wielkie korporacje, jak i małe firmy [DEPESZA]

Pandemia koronawirusa zwiększyła aktywność cyberprzestępców. Specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa zanotowali nie tylko wzmożoną aktywność przestępców wymierzoną w użytkowników świadczących pracę zdalną, na celowniku znalazła się także infrastruktura sieciowa dużych i małych firm. Z analiz przeprowadzonych przez ekspertów Nexusguard Research wynika, że w pierwszym kwartale liczba ataków DDoS wzrosła o  278 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym i aż o 542 proc. w porównaniu do czwartego kwartału 2019 roku.

Robotyka i SI

Ekspert rynku: Polacy powinni skupić się na tworzeniu oprogramowania i aplikacji dla dronów, a nie samych maszyn

Drony sprawdzają infrastrukturę, badają place budowy, pomagają ratownikom, monitorują populacje dzikiej przyrody i analizują parkingi. Od szybkich dostaw w godzinach szczytu do skanowania nieosiągalnej bazy wojskowej – okazują się niezwykle przydatne w miejscach, do których człowiek nie może dotrzeć. Do tego potrzebują jednak coraz bardziej zaawansowanych technologii.  – Drony to nie lotnictwo, drony to Przemysł 4.0, informatyka. I w tym kierunku powinna pójść Polska – przekonuje Sławomir Kosieliński, prezes Fundacji Instytut Mikromakro.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.