Komunikaty PR

Aplikacja pomoże Ci ocalić lub zyskać 247 kg żywności rocznie – zainteresowany?

2019-12-06  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Małgorzata Grzegolec
38PR Content Communication

Modra 92c
02-661 Warszawa
malgorzata.grzegolec|38pr.pl| |malgorzata.grzegolec|38pr.pl
509-453-985
38pr.pl
Do pobrania jpg ( 0.05 MB )

Marek ma ciekawą, ale nieco nieprzewidywalną pracę – zdarza się, że z dnia na dzień musi wyruszyć w zagraniczną podróż służbową. Szybkie spakowanie się, zebranie dokumentów, powiadomienie najbliższych o wyjeździe – nic z tych rzeczy nie było dla Marka problemem. Poza jednym. Mężczyzna nie wiedział co zrobić z dobrym jedzeniem, które miał w lodówce, a które zepsułoby się do czasu jego powrotu. Wymyślił więc aplikację, dzięki której każdy może oddać lub pozyskać od innego użytkownika pożywienie.

Klatkowa wystawka

Pomysł na prostą aplikację, która zrzeszałaby zarówno ludzi chcących oddać coś do jedzenia, jak i tych, którzy czegoś potrzebują, narodził się z własnych potrzeb. – Czasem miałem 24h żeby zebrać się do podróży. Pakowanie, dokańczanie spraw zawodowych w biurze… czasu na pomyślenie, co zrobić z pełną lodówką zwykle już brakowało. Coraz mocniej gryzło mnie to, że w koszu na śmieci ląduje garnek zupy ugotowanej wczoraj, czy ciasto, którego już nie dam rady zjeść – opowiada Marek Kozłowski, na co dzień manager ds. rozwoju sprzedaży, pracujący dla amerykańskiego przedsiębiorstwa. – Niejednokrotnie, w akcie desperacji, zostawiałem w końcu to wszystko na klatce schodowej, z karteczką, że jedzenie jest do zabrania. Ale rzadko ktoś korzystał – ludzie nie mają zaufania do pożywienia pozostawionego w przestrzeni publicznej, a poza tym, serwis sprzątający często po prostu wyrzucał to, co zostawiłem – dodaje.

Dzielenie dostępne dla każdego

W niektórych, dużych miastach funkcjonują jadłodzielnie lub tzw. lodówki społeczne. Jednak nie każdy ma czas żeby do nich podejchać i zostawić żywność, zwłaszcza jeśli jest to jeden serek, jogurt czy pół chleba. Są też dedykowane grupy na Facebook’u, ale tu pojawia się problem publicznego oferowania lub proszenia o jedzenie – nie każdy na ma to ochotę, pojawia się bariera wstydu. – Pomyślałem: każde z dostępnych rozwiązań ma jakieś wady – wyklucza mniejsze miejscowości, każe użytkownikom wychodzić na forum… Idealnie byłoby, gdyby ktoś, kto potrzebuje produktu, lub po prostu ma na niego ochotę mógł zgłosić się do osoby oferującej, umówić się z nią i zabrać jedzenie. Wtedy  właściwie wszyscy mogliby to robić, bo przecież smartfona ma dziś niemal każdy – opowiada twórca aplikacji.

Akcja – aplikacja

Marek Kozłowski sam sfinansował powstanie ShareFood43. Informacja o aplikacji rozeszła się pocztą pantoflową. Bez promocji w mediach, bez kampanii reklamowej ludzie po prostu zaczęli z niej  korzystać. Jak to działa? Rejestrujemy się, zupełnie za darmo, podpisując się swoim imieniem i nazwiskiem lub pseudonimem. Potem określamy punkt odbioru, robimy zdjęcia rzeczy, które chcemy oddać, opisujemy je kilkoma kliknięciami – i tyle! Podobnie wygląda to w przypadku potrzeby pozyskania konkretnych produktów. Wbudowany w aplikację czat pozwala porozumiewać się nabywcom i odbiorcom w kwestiach szczegółowych spotkania. Oddający zbierają także punkty za każde przekazanie – w ten sposób zwiększają swoją wiarygodność i zaangażowanie w ideę niemarnowania jedzenia.

W pierwszym miesiącu pobrano aplikację prawie 1000 razy. Popularności ShareFood43 z pewnością sprzyja wciąż rozwijająca się moda na eko oraz trend freeganizmu, który od dawna całkiem nieźle funkcjonuje w Polsce. Teraz po prostu zyskał do tego narzędzie. Moim marzeniem jest, by te 247 kg jedzenia rocznie nie trafiało do kosza, tylko do lodówek innych osób. Wierzę, że nam się to uda – mówi Marek Kozłowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Nowość od Wawelu – czekolada tylko z trzech składników Biuro prasowe
2020-06-29 | 15:00

Nowość od Wawelu – czekolada tylko z trzech składników

Na rynku debiutuje Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu z 74% zawartością ziaren kakaowca. To pierwsza z serii czekolad o oryginalnym, regionalnym pochodzeniu ziarna kakaowego i krótkiej
Handel Badanie: Polacy chętnie sięgają po produkty wytwarzane ręcznie
2020-06-23 | 10:40

Badanie: Polacy chętnie sięgają po produkty wytwarzane ręcznie

Liczy się nie tylko smak, wygląd i cena – polscy konsumenci podejmując decyzję o wyborze produktów, zwracają również uwagę na sposób ich powstawania. 61% z nas
Handel Fanex wprowadza Paluszki Żerańskie Słono-Pikantne
2020-05-21 | 11:00

Fanex wprowadza Paluszki Żerańskie Słono-Pikantne

Fanex – polski producent sosów oraz dodatków spożywczych dla branży HoReCa, wprowadził na rynek nowy smak swoich flagowych Paluszków Żerańskich. Słono-Pikantna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biotechnologia

Nowa strategia CERN ma pomóc odkryć tajemnice Wszechświata. Naukowcy będą też opracowywać rewolucyjne technologie i innowacyjne terapie medyczne [DEPESZA]

Medycyna, biotechnologia, sztuczna inteligencja czy robotyka – to tylko część obszarów, nad którymi będą w najbliższych latach pracować naukowcy ze Starego Kontynentu. Europejska Organizacja Badań Jądrowych CERN ogłosiła niedawno strategię, która określa przyszłość badań w dziedzinie fizyki cząstek elementarnych. Priorytetami będą badanie bozonu Higgsa, czyli cząstki elementarnej, która może wyjaśnić tajemnice Wszechświata, oraz badanie granicy wysokoenergetycznej.

E-commerce

Pandemia przyspiesza rozwój aplikacji mobilnych do walki z jej skutkami. Wiele z nich pozwala firmom na wyeliminowanie bezpośredniego kontaktu z klientem

Restrykcje pandemiczne utrudniły prowadzenie biznesów, w których kontakt z klientem stanowi podstawę działania. Na ratunek przyszły rozwiązania mobilne – aplikacje smartfonowe umożliwiły przeniesienie procesów sprzedażowych do sieci czy nawiązanie kontaktu z partnerem biznesowym za pośrednictwem nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Potencjał aplikacji mobilnych w ograniczaniu skutków pandemii doceniają nawet te biznesy, które dotychczas nie korzystały z żadnych rozwiązań mobilnych.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.