Komunikaty PR

GroupM rozwija programatyczny zakup mediów w oparciu o AI

2019-06-12  |  01:00

GroupM rozwija system programatycznego zakupu mediów cyfrowych. CoPilot jest pierwszym narzędziem w ofercie grupy, które na taką skalę wykorzystuje uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji.

GroupM rozwija CoPilot, narzędzie do programatycznego zakupu kampanii digital bazujące na algorytmach sztucznej inteligencji. W oparciu o historyczne dane narzędzie pozwala powiązać określone zmienne (jak np. rozmiar kreacji, domenę, wykorzystywany typ przeglądarki) z optymalizowanym wskaźnikiem. Może to być zarówno wskaźnik typowo mediowy (koszt kliknięcia czy poziom widoczności reklamy), bądź wskaźnik biznesowy (wykonanie określonej akcji – od wypełnienia formularza po sprzedaż). Marketer może też stworzyć syntetyczny wskaźnik łączący różne interesujące go miary sukcesu.

− Właśnie taki cel opracowała jedna z marek FMCG, dla której kampania z użyciem algorytmów CoPilot pozwoliła o 21 p.p. podnieść współczynnik pełnych wyświetleń reklamy (vCR) w stosunku do rynkowej średniej – mówi Magdalena Olejniczak, specjalistka GroupM odpowiedzialna za rozwój narzędzi i produktów digitalowych. − Wyraźne wzrosty realizacji celów, od podniesienia CTR po obniżenie kosztu akcji na stronie, dają duże nadzieje co do przyszłości zastosowania AI w służbie programatycznego zakupu. Algorytmy sztucznej inteligencji, które uczą się i są w stanie przeanalizować znacznie potężniejsze zasoby danych, wypracowują insighty, do których plannerzy nie dotarliby w inny sposób – dodaje.

Jak ocenia GroupM, programatyczny zakup reklamy digital jest naturalną przestrzenią do rozwoju technologii sztucznej inteligencji.

− Miliardy impresji kupowanych na rozgrywających się co ułamek sekundy aukcjach w stale zmieniającym się otoczeniu rynkowym to środowisko, w którym algorytm samodzielnie testujący różne scenariusze lepiej zdaje egzamin niż nawet najbardziej pomysłowy i szybki planner – uważa Magdalena Olejniczak.

CoPilot, czyli narzędzie rozwijane przez GroupM globalnie, wdrażane jest obecnie w Polsce we współpracy z kolejnymi platformami technologicznymi. Międzynarodowi klienci agencji GroupM (jak np. Ford) po przetestowaniu CoPilot na wybranych rynkach rozwijają obecnie strategie z wykorzystaniem CoPilot na szeroką skalę w kolejnych krajach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Big Picture dla Maspex przy najnowszej kampanii marki Kotli Biuro prasowe
2019-06-19 | 10:00

Big Picture dla Maspex przy najnowszej kampanii marki Kotli

Marka Kotlin zdecydowała się powierzyć działania komunikacyjne przy najnowszej kampanii pod hasłem „Nikt tak nie podchodzi do ketchupu” agencji Big Picture.  W ramach
Media Ekrany na ekranach - czym jest FUI?
2019-03-05 | 20:00

Ekrany na ekranach - czym jest FUI?

FUI (ang. Fictional User Interface - fikcyjny interfejs użytkownika) to ważny element świata każdej nowoczesnej produkcji filmowej i telewizyjnej.  FUI to sposób, w jaki
Media Social media ninja, czyli kto?
2019-03-05 | 11:00

Social media ninja, czyli kto?

To bardzo dobry krok, bo rzetelne podsumowanie prowadzi do właściwych wniosków i będzie podstawą rozwoju w nadchodzącym czasie. Również analiza nadchodzących wyzwań będzie

Infrastruktura

Autonomiczne taksówki powietrzne zrewolucjonizują transport. Pierwsze komercyjne loty już w 2023 roku

Podróż z przedmieścia Melbourne na lotnisko może w godzinach szczytu trwać nie godzinę, a 10 minut. Niebawem ruszą testy autonomicznych taksówek Ubera. W 2023 roku firma chce uruchomić pierwsze komercyjne kursy. W rozwój autonomicznego transportu powietrznego wkład mogą mieć również Polacy, którzy opracowali układ pozwalający zwiększyć czas pracy autonomicznych dronów na jednym ładowaniu z 45 minut do co najmniej 4 godzin.

Infrastruktura

Autonomiczne taksówki powietrzne zrewolucjonizują transport. Pierwsze komercyjne loty już w 2023 roku

Podróż z przedmieścia Melbourne na lotnisko może w godzinach szczytu trwać nie godzinę, a 10 minut. Niebawem ruszą testy autonomicznych taksówek Ubera. W 2023 roku firma chce uruchomić pierwsze komercyjne kursy. W rozwój autonomicznego transportu powietrznego wkład mogą mieć również Polacy, którzy opracowali układ pozwalający zwiększyć czas pracy autonomicznych dronów na jednym ładowaniu z 45 minut do co najmniej 4 godzin.

 

Edukacja

200 tys. specjalistów pilnie poszukiwanych w dziedzinie sztucznej inteligencji. Bez nich nie uda się rozwój cyfrowej gospodarki w Polsce

Ministerstwo Cyfryzacji prognozuje, że do 2025 roku w Polsce będzie potrzebnych ok. 200 tys. specjalistów aktywnie pracujących przy budowie i wdrożeniach sztucznej inteligencji. Wykwalifikowane kadry to jedno z głównych wyzwań dla cyfrowej gospodarki. Odpowiada na nie Szkoła Doktorska TIB PAN NASK, która będzie kształcić w obszarze cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji i nowych technologii oraz inżynierii biomedycznej. Szkoła ma przygotowywać do samodzielnego prowadzenia badań naukowych, zaoferuje też program staży międzynarodowych i niemal zagwarantowane zatrudnienie po zakończeniu nauki.