Komunikaty PR

Rusza inicjatywa Ad Goes Green

2019-11-07  |  11:05
Biuro prasowe
  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR rozpoczyna inicjatywę ekologiczną Ad Goes Green, pomysłodawcą jest Klub Producentów Reklamowych
  • Pierwszy cel: zmniejszenie wpływu produkcji filmów reklamowych na środowisko naturalne
  • Pierwsza aktywność: zbadanie świadomości ekologicznej uczestników procesu produkcji reklam (reklamodawców, agencji reklamowych, domów produkcyjnych)
  • Ad Goes Green otwarte dla całej branży komunikacji marketingowej
  • Wśród partnerów znaleźli się United Nations Environmental Programme/Global Resource Information Database (UNEP/GRID)-Warszawa i Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB)

Ad Goes Green to pierwszy ważny krok na drodze do zmian modeli funkcjonowania firm w całej branży komunikacji marketingowej. Cieszę się, że producenci, którzy dostrzegli realne problemy w swoim sektorze, postanowili działać. Jestem przekonany, że ich śladem pójdą inni a SAR będzie aktywnie wspierał ten projekt już teraz i na dalszych etapach - powiedział Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

Dzisiaj plany filmów reklamowych często realizowane są bez należytej eko-świadomości i wrażliwości. Siedem domów produkcyjnych działających w ramach KPR ze wsparciem SAR, GRID i FOB postanowiło to zmienić i wspomóc modyfikację sposobów, w jakich powstają filmy. Ale na tym nie koniec. W zamierzeniu inicjatorów przedsięwzięcia, te zmiany mają wywołać szerszą dyskusję i inspirować działania w całej branży, a Ad Goes Green ma stać się platformą wspierającą wszystkie takie procesy.

Dlaczego jako branża nie podjęliśmy dotąd systemowo tematów ekologicznych? Przecież także i my prowadząc działalność wpływamy na środowisko. A nawet więcej - wspierając firmy w ich wzroście mamy udział w tym, jak robią to inni. Być może świadomość tej zależności nie jest dzisiaj dla naszej branży tak ewidentna. Jednak czy to znaczy, że mamy nie robić nic? Razem z producentami działającymi w KPR uznaliśmy, że wprost przeciwnie. Aby zrobić coś dużego, należy zacząć od małych, ale konkretnych kroków. Należy zacząć od siebie - powiedział Dariusz Andrian, prezes SAR.

Tym małym krokiem, który każdy może wykonać już teraz jest udział w badaniu, które od dziś prowadzone jest na stronie www.adgoesgreen.org.pl. Jego celem jest sprawdzenie z czym według uczestników branży komunikacji marketingowej wiążą się takie zmiany.

Wystarczy poświęcić 5 minut i odpowiedzieć na pytania, których celem jest zrozumienie wyzwań i właściwe planowanie dalszych kroków. Do udzielania anonimowych odpowiedzi zachęcani są wszyscy, którzy mają związek z produkcją filmów reklamowych - pracownicy agencji, reklamodawców i domów produkcyjnych.

Dla agencji reklamowych ta inicjatywa jest bardzo korzystna. Zależy nam, żeby nasze filmy były produkowane z poszanowaniem środowiska, ale wciąż brakuje wytycznych i informacji co to dokładnie znaczy. Liczymy, że Ad Goes Green dostarczy odpowiedzi na te pytania, choć zapewne w ich miejsce pojawi się wiele innych wyzwań. Na szczęście inicjatorzy to rozumieją. Całym sercem wspieram tę inicjatywę, nasza agencja weźmie udział w rozpoczynającym się właśnie badaniu i będziemy uważnie przyglądali się rozwojowi tego przedsięwzięcia - powiedział Piotr Piętka, CEO Publicis Media Poland.

Ad Goes Green ma służyć wszystkim, którzy widzą potrzebę zmian ekologicznych w branży komunikacji marketingowej i chcą się do niej przyczynić. Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu, które potrwa do połowy listopada oraz wysyłania pomysłów i pytań dotyczących inicjatywy. Na pierwsze opracowane rekomendacje branża może liczyć na początku 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Starbucks rozpoczyna testy nad słomkami z kawowych fusów Biuro prasowe
2021-02-23 | 12:00

Starbucks rozpoczyna testy nad słomkami z kawowych fusów

Starbucks Polska nawiązuje współpracę z EcoBean i pracuje nad możliwością stworzenia słomek wykonanych ze zużytych fusów kawowych pochodzących z kawiarni. Nowy projekt ma
Ekologia Już 30% Polaków świeci ekologicznym przykładem, 
a branża meblarska przechodzi
2021-02-18 | 14:00

Już 30% Polaków świeci ekologicznym przykładem, 
a branża meblarska przechodzi

Czy czeka nas transformacja w zakresie aranżacji naszych wnętrz? Według badania EKOBarometr przeprowadzonego przez dom badawczy SW Research blisko 30% badanych należy do grupy osób,
Ekologia Primark po raz kolejny łączy siły z Disneyem™
2021-02-16 | 11:10

Primark po raz kolejny łączy siły z Disneyem™

Warszawa, 16 lutego 2021 r: Primark z ekscytacją wprowadza na rynek swoją pierwszą kolekcję „Primark Cares featuring Disney™”, czyli przekrojową linię ubrań i

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Firma

Gigantyczny awans polskiej administracji w światowym rankingu cyfryzacji. Co najmniej 50 proc. urzędów ma już wdrożone e-usługi

Polska w dwa lata wskoczyła z 31. na 9. miejsce w światowym rankingu ONZ w zakresie cyfryzacji administracji. Już dziś dzięki rozwojowi e-usług Polacy mogą bez wychodzenia z domu załatwić wiele spraw, po które do tej pory musieli stać w kolejkach do urzędów. Zaczynając od wysyłania pism, uzyskania odpisu aktu stanu cywilnego, przez zgłoszenie urodzenia dziecka czy sprawy meldunkowe, po uzyskanie dowodu osobistego i zgłoszenie darowizny. Kluczowe jest przeniesienie administracji do chmury, tak aby dokumenty mogły przepływać pomiędzy urzędami bez zakłóceń, a petent nie musiał drukować pism. W ciągu kilku lat tego typu rozwiązania będą standardem.

Robotyka i SI

Roboty chirurgiczne przyszłością kardiochirurgii. Opracowane przez Polaków rozwiązanie wciąż nie doczekało się komercjalizacji

Polski robot chirurgiczny mógłby być kilkakrotnie tańszy niż znany na całym świecie robot Da Vinci. Chociaż powstały już działające prototypy robota Robin Heart, wciąż nie doczekał się on debiutu rynkowego. Tymczasem coraz więcej procedur medycznych może być przeprowadzanych przez roboty. Przyszłością medycyny będą urządzenia w pełni autonomiczne. Już dziś operacje można z powodzeniem przeprowadzać w pełni zdalnie.