Komunikaty PR

Szef kuchni odczarowuje szkolnictwo zawodowe

2019-10-14  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Zuza Gąsiorek
Cohn & Wolfe

Prosta 51
00-838 Warszawa
zuzanna.gasiorek|cohnwolfe.pl| |zuzanna.gasiorek|cohnwolfe.pl
+48505106155
grey.com/poland

Paweł Salamon, wielokrotnie nagradzany Szef Kuchni został polskim Ambasadorem Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych 2019, który odbędzie się w dniach 14-18 października br. w Helsinkach. Projekt organizowany przez Komisję Europejską, składa się z cyklu wydarzeń mających na celu przywrócenie pozytywnego wizerunku edukacji zawodowej oraz promocji Kształcenia i Szkoleń Zawodowych (KSZ). Odkryj swój Talent! to motto kampanii adresowanej do osób w każdym wieku, a KSZ dla wszystkichUmiejętności dla Życia to jej tegoroczny motyw przewodni.

 - Jestem zachwycona, że Paweł Salamon zgodził się na wsparcie Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych. Edukacja zawodowa jest świetnym wyborem, który wyposaża ludzi w umiejętności niezbędne na rynku pracy w XXI wieku oraz otwiera wiele możliwości rozwoju dalszej kariery zawodowej. Od początku mojej kadencji dokładam wszelkich starań, by promować tę ideę poprzez inicjatywy takie, jak Tydzień Umiejętności Zawodowych oraz współpracę z naszymi Ambasadorami - mówi Marianne Thyssen, europejska komisarz ds. zatrudnienia, spraw społecznych, umiejętności i mobilności pracowników.

Polski Ambasador jest zdobywcą Kulinarnego Pucharu Polski 2016. Jako laureat wielu prestiżowych konkursów, od 2015 roku nieustannie otrzymuje wyróżnienie Żółtego Przewodnika Gault&Millau. Poza pracą w Hotel & Restaurant Smolarnia, Paweł Salamon promuje kształcenie zawodowe jako wykładowca w Szkole Kulinarnej w Gorzowie Wielkopolskim, gdzie przygotowuje uczniów do konkursów na poziomie krajowym i międzynarodowym. W 2016 roku został powołany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do ścisłego grona ekspertów ds. rozwoju systemu edukacji zawodowej.

W ramach projektu KSZ, Paweł Salamon należy do grupy ambasadorów - wolontariuszy z różnych państw członkowskich UE, którzy zostali wybrani przez Komisję Europejską oraz organy państwowe do pełnienia prestiżowej roli szerzenia informacji o KSZ w swoich krajach. 

- Jestem zaszczycony, że mogę być Ambasadorem Polski w trakcie Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych 2019. Nie mogę się doczekać bliskiej współpracy z Komisją Europejską, aby wspólnymi siłami zwiększać świadomość na temat tej ważnej dla naszego kraju inicjatywy. Umiejętności zawodowe pomagają odkryć swój talent i znaleźć wymarzoną pracę. Mogą otworzyć drzwi do wielu zawodów i profesji – elektryka, inżyniera, stolarza, projektanta, muzyka, sprzedawcy, stylisty… Lista możliwości jest nieskończona. Jak wynika ze statystyk[1] 60 proc. absolwentów systemu KSZ znajduje pierwszą, stałą pracę w ciągu miesiąca od skończenia nauki, a statystyki te wzrastają do 80 proc. po kolejnych pięciu miesiącach. Trzeba też pamiętać, że edukacja zawodowa   jest możliwa w każdym wieku – nigdy nie jest za późno na naukę.

W zeszłym roku, w trakcie trwania trzeciej edycji Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych, odbyło się ponad 1800 wydarzeń w 45 krajach.  Zasięg zeszłorocznej kampanii w mediach społecznościowych to ponad 34 miliony osób, które zetknęły się z informacją na temat inicjatywy. Prognozuje się, że tegoroczne wydarzenie osiągnie jeszcze bardziej imponujące rezultaty.

 


  1. Statystyki KSZ: Europa[1] Źródło: Krótki przewodnik po działaniach UE w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego (KSZ). Komisja Europejska 2018:
  • 60% absolwentów systemu KSZ znajduje pierwszą, stałą pracę w ciągu miesiąca
    od skończenia studiów (wzrasta do 80% po sześciu miesiącach)
  • 85% studentów KSZ jest zadowolonych z umiejętności, które posiedli
  • Ilość miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników ma się zwiększyć o 21%
    w latach 2015-2025, podczas gdy liczba ofert dla nisko wykwalifikowany pracowników, zmniejszy się o 17%
  • Ponad 120 000 uczniów zawodowych oraz praktykantów, a także ok. 20 000 pracowników, każdego roku czerpie korzyści z Europejskich możliwości mobilności
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Polska po raz kolejny w czołówce światowego rankingu znajomości angielskiego Biuro prasowe
2019-11-07 | 10:00

Polska po raz kolejny w czołówce światowego rankingu znajomości angielskiego

EF Education First po raz dziewiąty opublikowało raport EF Proficiency Index (EF EPI) - największy na świecie międzynarodowy ranking, w którym przeanalizowana została znajomość
Edukacja Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt Chronionych zaprezentuje się w Galerii Bronowice
2019-10-10 | 15:45

Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt Chronionych zaprezentuje się w Galerii Bronowice

Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt Chronionych to organizacja pożytku publicznego, której celem jest niesienie pomocy wszystkim poszkodowanym zwierzętom: dzikim, domowym, gospodarskim,
Edukacja Jak słuchać studentów, żeby mówili? Jak mówić do studentów, żeby słuchali?
2019-10-10 | 12:20

Jak słuchać studentów, żeby mówili? Jak mówić do studentów, żeby słuchali?

Kreatywne poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań dla problemów, z którymi mierzą się zarówno władze uczelni, jak i studenci może być kluczem do wprowadzenia polskiego

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Internet

Cyberataki coraz bardziej powszechne. Są rozwiązania chroniące infrastrukturę państwową, ale brakuje tych pomagających zwykłym obywatelom

Cyberataki są coraz częstsze i coraz bardziej niebezpieczne. Dotykają firmy, instytucje ważne dla bezpieczeństwa kraju, ale też zwykłych ludzi. Większość krajów, w tym Polska, wdraża systemy cyberbezpieczeństwa. Brakuje jednak narzędzi, które pomogłyby chronić zwykłych obywateli – alarmują eksperci. Tymczasem University of Maryland obliczają, że hakerzy atakują co 39 sekund, średnio 2 244 razy dziennie, a większość osób nie tylko nie wie, jakie kroki podjąć w przypadku naruszenia danych, lecz także jakie stosować zabezpieczenia.

CES Las Vegas 2020

Internet

W strumieniowe przesyłanie rozrywki wchodzą technologiczni giganci. W wideo online swoją szansę widzą także reklamodawcy

Przeciętny odbiorca na oglądanie wideo online poświęca nieco ponad 80 minut. W 2021 roku będzie to już 100 minut. Choć telewizję codziennie ogląda niemal połowa Polaków, to coraz częściej wybieramy serwisy VoD. Zwłaszcza że tym rodzajem mediów zainteresowali się tacy technologiczni giganci jak Apple. Rozwój wideo w sieci jest szansą zarówno dla marketerów, jak i stacji telewizyjnych – przekonują eksperci. Z szacunków wynika, że globalnie reklamodawcy przeznaczą na reklamę video online ponad 175 mln dol. W 2021 roku wydatki na reklamę wideo online będą warte jedną trzecią rynku reklam telewizyjnych.