Komunikaty PR

Polska po raz kolejny w czołówce światowego rankingu znajomości angielskiego

2019-11-07  |  10:00
Biuro prasowe

EF Education First po raz dziewiąty opublikowało raport EF Proficiency Index (EF EPI) - największy na świecie międzynarodowy ranking, w którym przeanalizowana została znajomość języka angielskiego wśród osób niebędących jego rodzimymi użytkownikami. Polacy awansowali w stosunku do ubiegłego roku o 2 pozycje i zajęli 11. miejsce, wyprzedzając takie kraje, jak Portugalia, Belgia, Francja, Hiszpania czy Japonia. Na pierwszym miejscu znaleźli się Holendrzy.

Jak pokazują wyniki, stopień znajomości języka angielskiego na świecie ciągle się rozwija, a najbieglej posługują się nim mieszkańcy krajów europejskich. W pierwszej dziesiątce znalazło się aż 8 państw członkowskich Unii Europejskiej. Pozostałe dwa to Singapur i Republika Południowej Afryki, w których angielski jest jednym z języków urzędowych. Umiejętności językowe w Europie nie są jednak na równym poziomie. Większość krajów sąsiadujących z członkami UE nie rozwija biegłości w posługiwaniu się językiem angielskim w wysokim tempie.

Największe różnice między poszczególnymi krajami są widoczne szczególnie w Azji. Mimo wysokiej pozycji Singapuru, Filipin czy Malezji, państwa azjatyckie plasują się w większości w dolnej połowie rankingu. Największy wzrost zanotowały Chiny, które po raz pierwszy w historii przeszły z niskiego do umiarkowanego poziomu biegłości posługiwania się językiem angielskim. Sytuacja poprawia się też znacznie w Ameryce Łacińskiej. Aż 12 z 18 krajów regionu objętych badaniem poprawiło swoje umiejętności w latach 2017-2018.

Polska cały czas plasuje się wśród państw o najwyższym stopniu zaawansowania języka angielskiego na świecie. W porównaniu do zeszłorocznego rankingu EF EPI, udało nam się awansować o dwie pozycje. Najlepszy wynik osiągnęliśmy w 2014 roku, kiedy to znaleźliśmy się na bardzo wysokim, 6. miejscu.

Na całym świecie angielski pozostaje docelowym językiem dla biznesu. Jest także kluczowy w kontekście pełnego wykorzystywania zasobów edukacyjnych, czy możliwości, które daje internet. W związku z tym EF EPI stanowi cenną informację o potencjale i rozwoju polskiego społeczeństwa. Zapewnia też cenne informacje pozwalające ocenić politykę nauczania języków obcych oraz zwrot z inwestycji w szkolenia językowemówi Sylwia Rogalska, Country Manager EF Polska.

Badanie EF EPI opiera się na wynikach EF Standard English Test (EF SET), pierwszego na świecie bezpłatnego, ustandaryzowanego testu z języka angielskiego. EF SET był używany na całym świecie przez tysiące szkół, firm i rządów do testowania na dużą skalę. W ramach rankingu zbadano ponad 2 miliony dorosłych ze 100 krajów i regionów na całym świecie.

Razem z rankingiem EF EPI ukazał się również indeks biegłości językowej dla szkół (EF EPI-s). EF EPI-s bada nabywanie umiejętności językowych przede wszystkim przez uczniów szkół średnich i wyższych z 43 krajów.

Raporty EF EPI i EF EPI-s oraz arkusze informacyjne o krajach/regionach są dostępne do pobrania na stronie http://www.ef.com/epi.

O Education First:

EF, czyli Education First to w bezpośrednim tłumaczeniu edukacja na pierwszym miejscu. Spółka założona została ponad 50 lat temu przez Bertila Hulta, który jako pierwszy wpadł na pomysł organizowania językowych podróży edukacyjnych. Misją firmy jest otwieranie świata przez edukację, pomagając ludziom każdej narodowości i w różnym wieku zostać jego obywatelami. Education First oferuje szereg programów edukacyjnych, od nauki 12 różnych języków obcych po podróże edukacyjne, wymianę międzykulturową i możliwość uzyskania stopni naukowych. Globalna sieć Education First obejmuje 40 500 pracowników pracujących w 50 własnych szkołach i biurach w większości krajów na świecie, a od 1965 roku z jej usług skorzystało 15 milionów osób. Education First posiada swoje kampusy między innymi w San Diego, Waszyngtonie, Miami, Nowym Jorku, Bostonie, Oxfordzie oraz Maladze. Education First pełni funkcję Official Language Training Partner w czasie Tokyo 2020 Olympic and Paralympic Games.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Szef kuchni odczarowuje szkolnictwo zawodowe Biuro prasowe
2019-10-14 | 11:00

Szef kuchni odczarowuje szkolnictwo zawodowe

Paweł Salamon, wielokrotnie nagradzany Szef Kuchni został polskim Ambasadorem Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych 2019, który odbędzie się w dniach 14-18 października br.
Edukacja Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt Chronionych zaprezentuje się w Galerii Bronowice
2019-10-10 | 15:45

Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt Chronionych zaprezentuje się w Galerii Bronowice

Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt Chronionych to organizacja pożytku publicznego, której celem jest niesienie pomocy wszystkim poszkodowanym zwierzętom: dzikim, domowym, gospodarskim,
Edukacja Jak słuchać studentów, żeby mówili? Jak mówić do studentów, żeby słuchali?
2019-10-10 | 12:20

Jak słuchać studentów, żeby mówili? Jak mówić do studentów, żeby słuchali?

Kreatywne poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań dla problemów, z którymi mierzą się zarówno władze uczelni, jak i studenci może być kluczem do wprowadzenia polskiego

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Internet

Cyberataki coraz bardziej powszechne. Są rozwiązania chroniące infrastrukturę państwową, ale brakuje tych pomagających zwykłym obywatelom

Cyberataki są coraz częstsze i coraz bardziej niebezpieczne. Dotykają firmy, instytucje ważne dla bezpieczeństwa kraju, ale też zwykłych ludzi. Większość krajów, w tym Polska, wdraża systemy cyberbezpieczeństwa. Brakuje jednak narzędzi, które pomogłyby chronić zwykłych obywateli – alarmują eksperci. Tymczasem University of Maryland obliczają, że hakerzy atakują co 39 sekund, średnio 2 244 razy dziennie, a większość osób nie tylko nie wie, jakie kroki podjąć w przypadku naruszenia danych, lecz także jakie stosować zabezpieczenia.

CES Las Vegas 2020

Internet

W strumieniowe przesyłanie rozrywki wchodzą technologiczni giganci. W wideo online swoją szansę widzą także reklamodawcy

Przeciętny odbiorca na oglądanie wideo online poświęca nieco ponad 80 minut. W 2021 roku będzie to już 100 minut. Choć telewizję codziennie ogląda niemal połowa Polaków, to coraz częściej wybieramy serwisy VoD. Zwłaszcza że tym rodzajem mediów zainteresowali się tacy technologiczni giganci jak Apple. Rozwój wideo w sieci jest szansą zarówno dla marketerów, jak i stacji telewizyjnych – przekonują eksperci. Z szacunków wynika, że globalnie reklamodawcy przeznaczą na reklamę video online ponad 175 mln dol. W 2021 roku wydatki na reklamę wideo online będą warte jedną trzecią rynku reklam telewizyjnych.