Robotyka i SI”, „E-sport”, „Inteligentny dom” –  nowe kategorie w serwisie agencyjnym Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Komunikaty PR

BMC Timemachine Road – nowe rowery szosowe aero

2018-12-22  |  19:11

BMC Switzerland wprowadza do swojej oferty nowe rowery aero – BMC Timemachine Road. Jak wskazuje producent, te modele szosowe wyróżniają się znakomitą wydajnością oraz właściwościami aerodynamicznymi na najwyższym poziomie. W nowych rowerach priorytetowo potraktowano też kwestie związane z integracją. Temu służą m.in. nowy kokpit ICS Aero i innowacyjny system Aero Module.

Nowe rowery BMC zaprojektowano tak, by oferowały maksymalną wydajność – zarówno przy przyspieszaniu, jak i podczas długich sprintów. Producent wskazuje na to, że w tym właśnie celu udoskonalono ramę pod kątem aerodynamiki i zastosowano nowatorskie rozwiązania technologiczne.

System Aero Module – suma funkcjonalnej integracji

Za pomocą nowego systemu Aero Module BMC zintegrowało pod kątem funkcjonalności poszczególne komponenty, aby miejsca na bidony i schowek były zoptymalizowane pod względem aerodynamiki w trakcie jazdy. Koncepcja Aero Module narodziła się po pogłębionych analizach CFD, które jasno pokazały, że tradycyjne koszyki na bidony są – z powodu rozdzielania strumieni powietrza przy bardzo małych kątach odchylenia – całkiem sporym ograniczeniem dla wydajności szosowych rowerów aero. Nowy system BMC, czyli Aero Module, dosłownie eliminuje ten problem poprzez połączenie miejsca na bidony ze schowkiem w specjalnym systemie modułowym. Taki system pozwala na zachowanie funkcjonalności i poprawę aerodynamicznej wydajności roweru. Finalnie BMC Timemachine Road zoptymalizowano pod kątem wydajności aerodynamicznej – z myślą o dwóch bidonach o pojemności 550 ml i zintegrowanym z ramą schowku. System można zdemontować, by rower spełniał wymogi startowe Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI). W nowych rowerach BMC zintegrowano również skrzynkę przyłączeniową Shimano Di2 z dolną rurą, dzięki czemu użytkowanie oraz dostęp są łatwiejsze.

ICS – bezkompromisowy kokpit aero

Integracja to jeden z głównych priorytetów marki BMC. Każdy element Timemachine Road jest zintegrowany w ramach spójnego i innowacyjnego systemu. Podstawowym celem projektantów i inżynierów było stworzenie możliwości do osiągania jeszcze większych prędkości – przy takiej samej sile wkładanej przez kolarza. Nowy kokpit Integrated Cockpit System (ICS) Aero zapewnia w tym przypadku maksymalny poziom integracji, co stało się możliwe dzięki ograniczonemu do minimum obszarowi czołowemu i dyskretnemu, wewnętrznemu poprowadzeniu kabli. Takie rozwiązania pozwoliły zmniejszyć opór i jednocześnie nie wpłynęły negatywnie na funkcjonalność roweru. Twórcy nowych modeli BMC Timemachine Road wskazują też, że udało im się zapewnić optymalną kontrolę i wygodę. Odpowiednie właściwości aerodynamiczne daje także sztyca o specjalnym profilu (Kamm tail).

Dla kompleksowej oceny wydajności aerodynamicznej Timemachine Road 01 w określonym środowisku przeprowadziliśmy na torze szereg sesji testowych, w których udział brali kolarze różnych typów. Dzięki identycznym warunkom testowym mogliśmy bezpośrednio porównać Timemachine Road 01 z Teammachine SLR01. Kilka godzin później nowy Timemachine Road 01 udowodnił, że zapewnia stałą i konkretną oszczędność energii w przypadku wszystkich rodzajów kolarzy” – mówi kierownik ds. badań i rozwoju w BMC Switzerland, Stefan Christ.

Nowy Timemachine Road był testowany nie tylko na torze i szosie. Producent wyjaśnia, że w trakcie prac nad nowymi rowerami wykorzystano ponadto zaawansowane modele aerodynamiczne, symulacje CFD oraz sesje w tunelu aerodynamicznym. Sprzęt testowano także w różnych rzeczywistych warunkach drogowych i pogodowych.

Szybkość ma znaczenie     

Stworzona przez BMC technologia Tuned Compliance Concept (TCC) Sport pozwala na tłumienie wibracji na drodze oraz odpowiednio płynną i efektywną jazdę. Jak zapewnia producent, TCC Speed oznacza w praktyce przede wszystkim wydajność. System stworzono, by zoptymalizować transfer mocy i opór toczenia na każdym rodzaju nawierzchni, dzięki czemu możliwe staje się utrzymanie maksymalnej prędkości przez dłuższy czas. Ze swoją strukturą z włókien węglowych Timemachine zwiększa też wydajność transferu mocy poprzez konstrukcję widelca oraz obniżonych górnych widełek tylnego trójkąta. Jednocześnie spłaszczone kształty mostka ICS Aero dają komfort i kontrolę, bez negatywnego wpływu na właściwości aerodynamiczne. BMC wskazuje, że w przypadku Timemachine Road TCC Speed to jeden z kluczowych elementów – rozwiązanie minimalizujące poziom zmęczenia i umożliwiające kolarzom osiąganie wysokich mocy przy dłuższym wysiłku.

Modele, rozmiary, ceny

Seria rowerów BMC Timemachine Road obejmuje kilka różnych wariantów, w tym Timemachine Road 01 ONE, Timemachine Road 01 TWO, Timemachine Road 01 THREE oraz Timemachine Road 01 Module. Rowery są dostępne z ramami w sześciu rozmiarach (47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm). Sugerowane ceny wynoszą od 17 990 do 50 590 zł.

BMC Timemachine Road – stworzony dla szybkości (prezentacja wideo):

https://youtu.be/Ac6NFAtlE90

BMC Timemachine Road 01 – testy na torze (prezentacja wideo):

https://youtu.be/v3YUhWKtglk

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:

https://bmc-switzerland.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport BMC Roadmachine w nowej odsłonie Biuro prasowe
2019-08-23 | 20:40

BMC Roadmachine w nowej odsłonie

Szwajcarska marka BMC przedstawiła odnowione rowery szosowe Roadmachine. Jak tłumaczy producent, w modelach tej serii endurance udoskonalono wiele różnych elementów. Nowe rowery
Sport Polbruk SA jest Sponsorem Głównym Festiwalu Sportów Plażowych 2019 w Kielcach
2019-08-23 | 14:00

Polbruk SA jest Sponsorem Głównym Festiwalu Sportów Plażowych 2019 w Kielcach

  Firma Polbruk SA jest Sponsorem Głównym Festiwalu Sportów Plażowych, który odbywa się w dniach od 17 sierpnia do 1 września 2019r. w Kielcach. Jest to jedyne
Sport Gigant z branży rolniczej wkracza w e-sport: Ruszyła walka o tytuł mistrzowski
2019-08-21 | 16:00

Gigant z branży rolniczej wkracza w e-sport: Ruszyła walka o tytuł mistrzowski

Na tę wiadomość długo czekali zarówno fani marki John Deere, jak i serii gry Farming Simulator. Czołowy producent maszyn rolniczych ma już własną drużynę i w rozpoczynającym się

Kalendarium

Sprzęt i gadżety

IFA 2019 Berlin

Internet

Branża gamingowa przenosi się na smartfony i urządzenia mobilne. Pojawiają się pierwsze przenośne sprzęty do grania w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości

Pojawienie się smartfonów projektowanych z myślą o graczach sprawiło, że deweloperzy pokładają coraz większe nadzieje w branży mobilnej. Przekłada się to nie tylko na rosnącą liczbę tytułów klasy premium, które trafiają do sklepów mobilnych. Twórcy coraz chętniej eksperymentują także z technologiami wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które mogą zwiększyć wrażenia, jakie gracz odbiera z rozgrywki.

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica
MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Robotyka i SI

W Polsce powstaje symulator uczenia autonomicznych samochodów. Sztuczna inteligencja wyszkoli pojazdy, jak mają się zachować na drodze

Wysoki poziom bezpieczeństwa, jaki zapewniają inteligentne auta, nie jest wyłącznie zasługą programistów odpowiedzialnych za stworzenie systemów rozpoznawania i analizy obrazu. Równie istotną rolę w procesie tworzenia oprogramowania dla pojazdów tego typu pełnią algorytmy uczenia maszynowego. Naukowcy tworzą specjalne programy, za pośrednictwem których uczą samochody poruszania się, zanim w ogóle wyjadą na drogi. Jeden z symulatorów do uczenia autonomicznych samochodów powstaje w Polsce.