Komunikaty PR

BMC prezentuje nowe rowery elektryczne z aluminiowymi ramami

2019-02-25  |  21:06
Biuro prasowe

Szwajcarska marka BMC rozszerzyła swoją ofertę elektrycznych rowerów górskich o kolejne modele – BMC Speedfox AMP FOUR oraz BMC Speedfox AMP FIVE. Rowery wyróżniają się całkiem nowymi i lekkimi ramami aluminiowymi, a także odpowiednio dostosowanym zawieszeniem APS. Jak tłumaczy producent, zapewniono wysoką wydajność, która nawiązuje do innych rowerów górskich BMC. W tych e-rowerach trailowych wykorzystano m.in. nowe systemy wsparcia elektrycznego Shimano STEPS E7000.

Nowe e-rowery BMC Speedfox AMP cechują się m.in. kołami w rozmiarze 29 cali, tylnym i przednim zawieszeniem o skoku 130 mm, a także geometrią dostosowaną do specyfiki asysty elektrycznej.

Postępy w rozwoju technologii hydroformowania pozwoliły nam stworzyć dla nowych modeli Speedfox AMP lekkie ramy aluminiowe. Dzięki temu nasze rowery z asystą elektryczną stają się bardziej dostępne dla kolarzy. Nowatorskie możliwości hydroformowania umożliwiają odpowiednią integrację systemu asysty elektrycznej, pewne sterowanie oraz zapewniają też dopracowany i wyjątkowy dla rowerów marki BMC wygląd” – wyjaśnia kierownik ds. produktów MTB w BMC Switzerland, Antoine Lyard.

Jak zaznacza producent, celem było stworzenie modelu oferującego unikalne doświadczenie jazdy. Dlatego poprawiono m.in. koncepcję Big Wheel Concept oraz kompleksowo potraktowano kwestie dotyczące geometrii i doboru komponentów. Priorytetem stało się również usprawnienie sterowania podczas szybkiej jazdy oraz kontroli na bardziej technicznych odcinkach.

Modele BMC Speedfox AMP FOUR i BMC Speedfox AMP FIVE przygotowano z myślą o przygodach na trasach rowerowych, długich dniach w górach oraz po prostu czystej zabawie na ścieżkach.

Shimano STEPS E7000

Producent wskazuje, że wydajny i cichy system asysty elektrycznej w dobry sposób uzupełnia wszechstronny charakter e-rowerów BMC Speedfox AMP. W efekcie przy podjazdach, na trudnych zakrętach czy płynnych odcinkach nisko zlokalizowany środek ciężkości roweru i poczucie lekkości przekładają się na intuicyjne sterowanie. Mocne wsparcie elektryczne działa w harmonijny sposób, a poziom asysty można regulować w zależności od stylu jazdy, ostrości wzniesień oraz warunków podczas konkretnego dnia.

Big Wheel Concept

W projektowaniu nowych e-rowerów wykorzystano koncepcję Big Wheel Concept, która skupia się na optymalizacji geometrii oraz dopasowaniu kokpitu, aby poprawić naturalne właściwości kół w rozmiarze 29 cali. Modele Speedfox AMP oferują luźny kąt rury sterowej oraz sporą odległość między środkiem mufy sterowej i środkiem suportu – takie rozwiązania służą poprawie stabilności. Dolne rury tylnego trójkąta są natomiast stosunkowo krótkie, dzięki czemu możliwe jest zwrotne prowadzenie roweru. Inżynierowie BMC zoptymalizowali ponadto suport w kierunku niskiej i wyśrodkowanej pozycji w trakcie jazdy, co zwiększa kontrolę i stabilność przy większych prędkościach.

Zawieszenie APS

Formułę zawieszenia Advanced Pivot System (APS) dostosowano do specyfiki rowerów e-MTB i wykorzystano w nowych modelach Speedfox AMP z aluminiowymi ramami. W praktyce na nowo obliczono parametry techniczne dotyczące kinematyki systemu APS, położenia wirtualnego punktu obrotu oraz dźwigni. Wszystkie te elementy zostały dopasowane do tłumienia wstrząsów w rowerach z asystą elektryczną – w efekcie oba modele zachowują właściwości znane z rowerów trailowych marki BMC.

Maksymalna integracja

System asysty elektrycznej został przez BMC zintegrowany tak, aby jego poszczególne elementy były jak najlepiej dopasowane do aluminiowej ramy. Z kolei umieszczone w tylnym trójkącie ramy zintegrowane czujniki prędkości zapewniają, że zmiana koła będzie szybka i prosta. Ukształtowane w ramie i górnych rurach tylnego trójkąta ochraniacze redukują natomiast do minimum zbędny hałas podczas jazdy w trudnym terenie.

Rozmiary i modele

Nowe modele BMC Speedfox AMP FOUR oraz BMC Speedfox AMP FIVE są dostępne w trzech różnych rozmiarach (S, M i L). Sugerowane ceny wynoszą od 18 790 do 21 890 zł.

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:

https://bmc-switzerland.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport BMC Timemachine 01 DISC do walki z czasem Biuro prasowe
2019-06-27 | 20:51

BMC Timemachine 01 DISC do walki z czasem

Rowery BMC Timemachine 01 DISC to najbardziej aerodynamiczna konstrukcja w tegorocznej ofercie BMC Switzerland. Producent wskazuje, że modele te wyróżniają się znakomitymi
Sport MyKronoz: ZeSport 2 dostępny na polskim rynku
2019-06-03 | 01:00

MyKronoz: ZeSport 2 dostępny na polskim rynku

Szwajcarska marka MyKronoz posiada w swoim portfolio szeroką listę zegarków inteligentnych. Jeden z nich, model ZeSport po trzech latach od swojej premiery, doczekał się odświeżonej
Sport Nowe e-rowery BMC Alpenchallenge AMP City – styl i miejska funkcjonalność
2019-05-21 | 14:10

Nowe e-rowery BMC Alpenchallenge AMP City – styl i miejska funkcjonalność

Rowery BMC Alpenchallenge AMP City należą do nowych propozycji w ofercie szwajcarskiej marki BMC. To modele z systemem asysty elektrycznej, które łączą w sobie unikalny design oraz

Kalendarium

IFA 2019 Berlin

Infrastruktura

Autonomiczne pociągi są przyszłością transportu. Do rozwoju tej technologii niezbędny jest jeszcze superszybki internet

Pociągi przyszłości będą pojazdami autonomicznymi, niekoniecznie poruszającymi się po torowiskach. Takie rozwiązania testowane są już na całym świecie. Kluczowym czynnikiem w rozwoju autonomicznych pociągów ma być z jednej strony pozwalająca na szybką łączność i diagnostykę superszybka sieć 5G, a z drugiej – rosnące zapotrzebowanie na szybki i niezawodny transport wykorzystujący napęd zeroemisyjny.

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Start-upy

Sztuczna inteligencja pozwala tworzyć całkowicie poprawne teksty dziennikarskie. Może to doprowadzić do eskalacji fake newsów

Technologie przetwarzania tekstów pozwalają odciążyć pracowników. W przyszłości sztuczna inteligencja może jednak całkowicie zrewolucjonizować wiele branż, w tym choćby dziennikarstwo. Już teraz Associated Press wykorzystuje depesze napisane przez program komputerowy. Technologie przetwarzania tekstów mogą się jednak okazać niebezpieczne –  na początku 2019 roku OpenAI ogłosiła, że stworzyła oprogramowanie do generowania tekstów, które daje pole do licznych nadużyć. Firma w obawie właśnie przed mogącymi powstawać masowo fake newsami nie opublikowała w pełni swoich wyników

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Infrastruktura

Ministerstwo Cyfryzacji dąży do utworzenia Społeczeństwa 5.0. Już za kilka lat wszystkie sprawy będziemy mogli załatwić przez Internet

Wraz z upowszechnieniem się technologii 5G na rynku pojawią się rozwiązania technologiczne, które umożliwią realizację założeń programu Społeczeństwa 5.0. To społeczeństwo, które w znacznej mierze polega na rozwiązaniach funkcjonujących w oparciu o chmurę danych. Infrastruktura 5G umożliwi m.in. przeprowadzenie cyfryzacji administracji, zautomatyzowanie wielu procesów przemysłowych czy wykorzystanie potencjału internetu rzeczy.