Komunikaty PR

Grundig podejmuje walkę z plastikiem i zanieczyszczeniem środowiska

2019-09-27  |  11:00
Biuro prasowe

W swoim oficjalnym przemówieniu na międzynarodowych targach IFA CEO koncernu Arçelik, do którego należy marka Grundig, ogłosił wprowadzenie szeregu innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju i walki z odpadami, na których skorzystają zarówno konsumenci, jak i środowisko naturalne. Jednocześnie wezwał innych producentów do branżowej współpracy w walce z kryzysem klimatycznym. Dzięki swoim proekologicznym działaniom Arçelik został ogłoszony liderem branży na liście Dow Jones Sustainability Index, uwzględniającej przedsiębiorstwa skupiające się w swej polityce na celach społecznych i ekologicznych.

Na targach IFA 2019 koncern Arçelik, do którego należy marka Grundig, ogłosił opracowanie rewolucyjnej technologii filtrującej mikrowłókna w pralkach i w imię zrównoważonego rozwoju oraz walki z odpadami, zobowiązał się do udostępnienia tego rozwiązania swoim konkurentom z branży AGD.

W swoich działaniach na rzecz walki z zanieczyszczeniem środowiska, marka Grundig opracowała pierwszą na świecie pralkę z wbudowanym systemem filtracji syntetycznych mikrowłókien, która ma zostać wprowadzona na rynek w 2020 r. W tej chwili po każdym praniu ponad milion takich – de facto plastikowych - włókien trafia przez kanalizację do mórz i oceanów, a połykane później przez ryby i inne zwierzęta morskie znajdują w ten sposób drogę do naszego łańcucha pokarmowego. Nowa technologia filtrowania sprawia, że do ekosystemu przedostaje się aż o 90% mikrowłókien mniej. Skrzynka filtracyjna znajduje się w szufladzie na detergent i filtruje wodę przed wypompowaniem jej do rur.

Dzięki swojemu innowacyjnemu i proekologicznemu podejściu, koncern Arçelik, do którego należy marka Grundig, został ogłoszony liderem branży w ocenie SAM Corporate Sustainability Assessment (CSA) na podstawie całkowitej oceny zrównoważonego rozwoju w 2019 r. Firma nieprzerwanie od trzech ostatnich lat znajduje się na liście Dow Jones Sustainability Index w kategorii rynków wschodzących. W tym roku Arçelik został również uznany za lidera DJSI w kategorii artykułów trwałego użytku.

 

CEO koncernu Arçelik, Hakan Bulgurlu, wezwał do ściślejszej współpracy w obrębie branży i zapowiedział, że jest gotowy podzielić się najnowszą technologią z każdym zainteresowanym producentem w imię walki na rzecz dobra naszej Planety. Bulgurlu podkreślał, że ludzkość stoi w obliczu globalnego kryzysu, bo środowisko naturalne jest niszczone w tempie szybszym niż ono samo jest w stanie się regenerować – tylko współpraca i szybkie podjęcie działań jest w stanie zapobiec katastrofie.

 

Jako firma o globalnym zasięgu, oferująca swoje produkty i usługi w 146 krajach, postawiliśmy sobie za cel uczynienie wszystkiego, co w naszej mocy, aby zanim zabraknie czasu, dokonać zmiany niezbędnej w walce z katastrofami ekologicznymi, w tym, przede wszystkim, klimatycznymi. Wierzymy, że budowanie oraz tworzenie wartości poprzez zredukowanie negatywnego wpływu całej branży na środowisko naturalne jest szansą, którą wszyscy powinniśmy wykorzystać - powiedział Bulgurlu.

 

Marki z misją zawsze będą osiągać lepsze wyniki niż konkurenci

 

Bulgurlu stwierdził, że konsumenci nie tylko aktywnie poszukują produktów, które rozwiązują globalne środowiskowe problemy - są również gotowi więcej za nie płacić.

 

Potwierdza to pogląd, że marki o szerszej misji społecznej długofalowo będą osiągać wyniki lepsze od tych, które podobnych celów sobie nie stawiają. Misją oraz motywacją marki Grundig jest budowanie i rozwijanie w oparciu o misję, wyróżniając się dzięki produktom i technologiom wspierającym zrównoważony rozwój poprzez koncentrację na efektywnym wykorzystywaniu zasobów i zamkniętych cyklach produkcji. Nowa technologia filtrowania mikrowłókien jest flagowym przykładem tej strategii, a równocześnie jedną z najważniejszych innowacji stworzonych przez Grundig, z potencjałem dokonania zmian na skalę światową. Dokonaliśmy znacznych inwestycji w badania i rozwój; jesteśmy otwarci na współpracę z organizacjami pozarządowymi, uniwersytetami i innymi zainteresowanymi stronami w celu dalszego rozwijania tego projektu – dodał Hakan Bulgurlu

 

Pralki z recyklingowaną obudową bębna

Marka Grundig opracowała również innowacyjną obudowę bębna w pralkach i pralko-suszarkach, wykonaną z przetworzonych plastikowych butelek z tworzywa PET. W sumie już 25 milionów plastikowych butelek (czyli 250 ton plastiku) zostało przetworzonych na obudowy bębna, oszczędzając 5,7 mln kWh energii i zapobiegając emisji 885 ton dwutlenku węgla do atmosfery. Ta innowacja wkrótce będzie dostępna na rynku.

Bio lodówka

Bio lodówka to kolejna zapowiadana innowacja marki Grundig – użyte do jej wykonania bio-tworzywa, bio-poliuretanowy materiał izolacyjny oraz bio-kompozyty tworzone są na bazie odpadków biologicznych z pozostałości żywności. Dzięki zwiększeniu wytrzymałości materiałów z soi, skorupek jaj i kukurydzy, otrzymujemy bioplastik o właściwościach porównywalnych do tradycyjnych tworzyw sztucznych stosowanych obecnie, przy jednoczesnym obniżeniu śladu węglowego o 80%.

Recykling sieci rybackich

Podejmowane są również wysiłki prowadzące do redukcji zanieczyszczenia mórz i oceanów poprzez wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyklingu sieci rybackich. Szacuje się, że co roku traconych w wodzie jest 640 000 ton sieci i lin rybackich, które później przez wiele lat, a nawet dziesięcioleci, mogą stanowić zagrożenie dla morskich zwierząt. Dzięki recyklingowi tych zużytych sieci oraz odpadowych włókien tekstylnych, koncern Arçelik tworzy kompozytowy materiał na bazie nylonu o wysokiej wytrzymałości mechanicznej i odporności termicznej stosowany w częściach piekarnika. Do końca 2018 roku 65 ton tego materiału zostało odzyskanych i przetworzonych, a w planach jest dalsze rozwijanie tej inicjatywy. Produkty zawierające przetworzone sieci rybackie wkrótce będą dostępne na rynku.

Lodówka solarna

Dodatkowo koncern Arçelik, opierając swoje wysiłki badawczo-rozwojowe na przekonaniu, że technologia powinna być dostępna dla wszystkich, zaprezentował nową lodówkę solarną. Ten produkt jest odpowiedzią na kryzysy energetyczne, z którymi boryka się wiele państw. Lodówka zasilana jest energią słoneczną. Zasilanie prądem stałym zamiast zmiennego redukuje ślad węglowy i zapewnia wyższą wydajność niż w tradycyjnych lodówkach, obniża koszty energii, zwiększa efektywność energetyczną i w sposób rewolucyjny daje dostęp do świeżej żywności tym ludziom, którzy do tej pory nie mogli pozwolić sobie na posiadanie lodówki z uwagi na brak masowego dostępu do prądu w ich regionach świata. To zaś w skali globalnej podniesie jakość i higienę życia oraz zmniejszy skalę marnowania żywności. Produkt ma być gotowy do produkcji seryjnej w przyszłym roku.

 

O MARCE GRUNDIG

Marka Grundig jest jednym z największych europejskich producentów sprzętu elektronicznego. Charakteryzuje ją wyjątkowa historia, najwyższa jakość, niezawodność i łatwość użytkowania. Grundig ma długą tradycję innowacyjności i stylu, która utrzymuje firmę w czołówce producentów elektroniki użytkowej i sprzętu gospodarstwa domowego w Europie od ponad 70 lat. Historyczny pionier i lider rozwiązań elektronicznych, dziś Grundig przoduje także w innej walce – tej o zrównoważony rozwój i dobro naszej Planety.

Więcej na: www.grundig.pl

O KONCERNIE ARÇELİK

Założony w 1955 r. koncern Arçelik prowadzi działalność w branży elektroniki użytkowej i trwałych dóbr konsumenckich, od produkcji, poprzez marketing, aż po działania posprzedażowe. Jest właścicielem 12 marek dużego AGD, w tym popularnych na polskim rynku marek Beko i Grundig. Arçelik oferuje produkty i usługi w 146 krajach, zatrudnia 30 000 pracowników, posiada 23 fabryki w 9 krajach oraz 35 biur handlowo-marketingowych na całym świecie. We wrześniu 2019 Arçelik został ogłoszony liderem branżowym Indeksu Dow Jones w dziedzinie zrównoważonego rozwoju (Dow Jones Sustainability Indeks).

Więcej na: www.arcelikglobal.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Nowe wyzwania w walce o zdrowe powietrze Biuro prasowe
2020-05-05 | 01:00

Nowe wyzwania w walce o zdrowe powietrze

Na jakość powietrza wpływ ma wiele czynników. I tak przykładowo zakończenie sezonu smogowego nie jest kresem dla występowania w powietrzu szkodliwych substancji. Przecież wiosna to
AGD i RTV Pakowanie próżniowe pozwala robić zakupy rzadziej?
2020-05-05 | 01:00

Pakowanie próżniowe pozwala robić zakupy rzadziej?

W obecnych czasach szczególne znaczenie zyskuje odpowiednie przechowywanie żywności. Zakupy staramy się robić raz w tygodniu i nie chcemy, aby poszczególne produkty uległy
AGD i RTV Nowość - najcichszy odkurzacz marki Electrolux - PURE D8.2 SILENCE
2020-04-23 | 15:00

Nowość - najcichszy odkurzacz marki Electrolux - PURE D8.2 SILENCE

Electrolux od lat zwraca uwagę na potrzeby swoich konsumentów. Już w 2003 r. na rynek trafiła pierwsza generacja cichych odkurzaczy. Od tej pory firma rozwija pozycję lidera

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Technologie

Samochody przyszłości będą aktualizować oprogramowanie poprzez chmurę. Sztuczna inteligencja poprowadzi auto za człowieka [DEPESZA]

Branża motoryzacyjna dąży do automatyzacji. Auta przyszłości będą w czasie rzeczywistym analizować otoczenie i warunki drogowe, dzięki czemu możliwe stanie się wyeliminowanie roli kierowcy w procesie prowadzenia pojazdu. Pozwoli to zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i upłynnić ruch w warunkach miejskich. Samochód przyszłości chce zaprojektować producent m.in. kart graficznych i systemów sztucznej inteligencji – Nvidia – we współpracy z Mercedes-Benz.

Technologie

Na granicy USA z Meksykiem powstaje wirtualny mur. Zamontowane na wieżach czujniki zareagują na ruch, a sztuczna inteligencja sprawdzi zagrożenie [DEPESZA]

Kamery, drony wyposażone w sztuczną inteligencję, czujniki 3D – granice kontrolują od dawna już nie tylko celnicy. Amerykańska agencja celna poszła o krok dalej – na granicy USA i Meksyku do 2022 roku stanie 200 mobilnych wież kontrolnych, które wykorzystują sztuczną inteligencję do śledzenia ruchu. Rozróżnią ludzi od zwierząt, a przy tym zasilane są energią słoneczną. – Wieże znacząco zwiększą naszą przewagę w walce przeciwko zorganizowanym grupom przestępczym – przekonuje Rodney Scott, szef Patrolu Granicznego Stanów Zjednoczonych.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.