Newsy

Smartwatche dla dzieci coraz popularniejsze. Pozwalają nie tylko na ustalenie pozycji dziecka, lecz także połączyć się z nim telefonicznie w razie potrzeby

2019-08-02  |  06:00

Urządzenia wearables stają się coraz bardziej zaawansowane. W tym segmencie jest jednak miejsce dla zegarków dla dzieci, które nie tylko pokazują godzinę, lecz także pozwalają połączyć się z dzieckiem, a nawet śledzić je za pomocą zainstalowanego nadajnika GPS. Producenci inteligentnych zegarków przekonują, że korzystanie z nich przez pociechy nie uzależnia ich od technologii, a wręcz aktywizują je do przebywania np. na podwórku pod zdalną opieką rodziców.

– Nic nie zastąpi ojca czy matki, jednak za pomocą smartwatchy chcemy dać rodzicom pewność, że ich dzieci są bezpieczne, podczas gdy bawią się na zewnątrz. Dzieci mogą wyjść z domu, bawić się z innymi dziećmi i miło spędzać czas, a jednocześnie rodzice będą mieli z nimi stałą łączność, możliwość zadzwonienia do nich lub zlokalizowania ich w przypadku jakichkolwiek problemów – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Jesus Llamazares z Xplora Technologies.

Smartwatche dla dzieci, choć nazywane są zegarkami inteligentnymi, znacząco różnią się od najbardziej zaawansowanych urządzeń na rynku, przeznaczonych dla dorosłych. To podstawowe urządzenia, które pozwalają zlokalizować dziecko w razie potrzeby, ale również wykonać np. połączenie głosowe. Na rynku pojawiają się także modułowe urządzenia wearables, które można rozbudowywać, zwiększając tym samym ich podstawową funkcjonalność.

– Xplora Go to rozwiązanie pełniące funkcję smartwatcha dla dzieci, które po zdjęciu paska i zastosowaniu nowo zaprojektowanych akcesoriów może pełnić różne inne funkcje, np. rowerowego lokalizatora GPS czy lokalizatora zwierząt domowych i przedmiotów. Za pomocą modułów i aplikacji można więc przystosować urządzenie do różnych zastosowań – mówi Jesus Llamazares.

Jako zegarek dla dzieci urządzenie dysponuje funkcjami, takimi jak połączenia, wiadomości, aparat fotograficzny, wiadomości z obsługą emoji, a także licznik kroków. Rodzice mogą wykorzystywać je jako narzędzie pozwalające utrzymać bezpośrednią komunikację z dzieckiem. Z kolei po dodaniu odpowiedniego modułu, urządzenie służy jako tracker rowerowy i powiadomi właściciela o możliwej próbie kradzieży. Po zainstalowaniu aplikacji, urządzenie wyśle alarm na smartfona.

Dzięki funkcji automatycznego śledzenia właściciel dostanie informację o dokładnym miejscu, w którym znajduje się pojazd. Funkcję zastosować można także do zabezpieczenia innych przedmiotów.

– Dodaliśmy nową ciekawą funkcję tamper alert, dzięki której będziemy mogli informować użytkowników urządzeń Xplora o próbie kradzieży ich roweru, samochodu czy przedmiotu połączonego z lokalizatorem. Nie wszystkie funkcje będą przydatne w każdym zastosowaniu. Przy korzystaniu z lokalizatora zwierząt kamera raczej nie będzie potrzebna, pozostaje jednak lokalizacja i kilka innych interesujących funkcji – zaznacza ekspert.

Możliwości urządzenia można wykorzystać również do lokalizowania np. zwierząt domowych. Zegarek może być również używany przez osoby starsze. Umożliwia monitorowanie kroków, a funkcja alarmu może zostać użyta np. do przypominania im o porze przyjmowania leków. Dostępna jest także obsługa połączeń, powiadomień i przycisk SOS, aby utrzymać seniorów w kontakcie z bliskimi.

– Jest to urządzenie komunikacyjne, które ma zapewnić dzieciom możliwość bezpiecznej zabawy na zewnątrz i promowania wśród nich zdrowego trybu życia. Nawiązaliśmy współpracę z PlayStation nad opracowaniem nowej gry o nazwie Xplora, która będzie zintegrowana z naszymi smartwatchami. Dzieci będą grały w grę na zewnątrz za pomocą naszych zegarków i będą zbierać punkty za określone czynności, które są zamieniane na bonusy, z których można skorzystać, grając na konsoli. Chodzi więc o zaangażowanie i zabawę, a także o spokój rodziców – przekonuje ekspert.

Na rynku dostępnych jest szereg urządzeń wearables przeznaczonych do wspomagania opieki nad dziećmi. Verizon GizmoWatch to smartwatch wyposażony w funkcję śledzenia lokalizacji GPS oraz możliwość wyznaczenia granic, po których przekroczeniu rodzice dostają alert. AngelSense to z kolei tracker umożliwiający podglądanie tras, po jakich porusza się dziecko, i prędkości, z jaką je pokonuje. Rodzice dostają powiadomienie np. wówczas, gdy pociecha spóźni się do szkoły. Mogą się również przełączać w tryb podsłuchu.

Według analityków z QYResearch światowy rynek inteligentnych zegarków dla dzieci wyceniany był w 2018 roku na ponad 364 mln dol. Do końca 2025 roku ma on przekroczyć wartość 873 mln dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie ponad 13 proc.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.