Mówi: | Łukasz Banach |
Funkcja: | współzałożyciel |
Firma: | JedenSlad.pl |
Rośnie konkurencja na rynku wypożyczalni jednośladów. Ich twórcy prześcigają się w wymyślaniu nowych usług dostępnych za pomocą aplikacji mobilnych
Skutery elektryczne są świetną alternatywą nie tylko dla samochodów,lecz także dla rowerów. Świetnie sprawdzają się w ruchu miejskim, pozwalając na szybkie przemieszczanie i zwinne omijanie korków. Dlatego od pewnego czasu skutery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością, co starają się wykorzystać takie platformy jak JedenSlad.pl. Nowa sieć stawia przy tym na przyjazną aplikację mobilną i wyjątkowe możliwości swoich pojazdów.
– Przede wszystkim budujemy miejską sieć skuterów elektrycznych. Pierwsza, najważniejsza rzecz to skutery elektryczne, czyli zupełna nowość na polskim rynku. Za tym stoi cała filozofia, to znaczy nie chcemy być i nie jesteśmy wypożyczalnią, nie wypożyczamy skuterów na minuty. Budujemy całą sieć. Coś takiego jak rowery miejskie, tylko dla skuterów elektrycznych. Wystarczy aplikacja, lokalizujemy skuter, wiemy, gdzie ten skuter jest, wiemy, ile możemy nim przejechać i omijamy korki – mówi agencji informacyjnej Newseria Łukasz Banach, współzałożyciel firmy JedenSlad.pl.
JedenSlad.pl swój system opiera na 50 skuterach elektrycznych, lecz docelowo w Warszawie ma być aż 700 jednośladów, które rozwijają prędkość do 45 km/h. Co ważne, można z nich korzystać bez konieczności posiadania prawa jazdy. Jedynym warunkiem, jaki należy spełnić, jest ukończenie 22 roku życia oraz okazanie dowodu osobistego. W innym przypadku potrzebny jest dokument upoważniający do kierowania pojazdem.
– Na użytkowników czekają dwuosobowe skutery, które oferują: dwa kaski, maseczki antysmogowe, możliwość naładowania telefonu komórkowego podłączonego do skutera oraz trzy tryby jazdy – szybszy, średni i wolny. Ponadto jest też duży bagażnik, z którego można skorzystać np. podczas powrotu z zakupów – komentuje Łukasz Banach.
Sieć skuterów elektrycznych pomoże uwolnić miasto od zanieczyszczeń, ominąć korki i z łatwością zaparkować, bez uiszczania dodatkowych opłat. Jak przekonuje Łukasz Banach, skuter można zaparkować dosłownie wszędzie, pod warunkiem że nie łamie się przepisów ruchu drogowego. Co najważniejsze, samo korzystanie z usługi ma się okazać proste i komfortowe.
– Żeby skorzystać z sieci JedenSlad.pl należy najpierw odwiedzić stronę internetową i tam się zarejestrować. Dajemy 14 dni na kompletnie bezproblemowe, bezryzykowne wypróbowanie zarówno skuterów, jak i samego systemu. Następnie wystarczy ściągnąć aplikację, która jest kluczem do skutera i bagażnika. Nie potrzebujemy nic więcej, nie potrzebujemy kodu ani kluczyków. Z poziomu aplikacji lokalizujemy skuter i otrzymujemy informację, jak daleko można nim przejechać. Z poziomu aplikacji robimy tak naprawdę wszystko – podkreśla Łukasz Banach.
Usługa będzie na razie dostępna jedynie na terenie Warszawy i okolic, ale nie oznacza to, że nie można pojechać dalej – wszystko ma zależeć od tego, jaki zasięg ustali aplikacja. Jak szacują pomysłodawcy projektu, na jednej baterii można przejechać ok. 70–80 km.
– Wypożyczamy i oddajemy wszędzie na terenie miasta, w publicznie dostępnych miejscach. Możemy później albo oddać skuter, albo zapauzować. To są dwie opcje. Oddawanie skutera kończy wynajem. Pauza jest specjalną opcją na zakupy. Jedziemy na zakupy, jesteśmy godzinę w centrum handlowym, możemy zapauzować skuter. Jednoślad na nas czeka, nikt go nie wynajmie i możemy po godzinie wrócić, zapakować zakupy do bagażnika i wrócić do domu – wyjaśnia Łukasz Banach.
Głównym atutem sieci JedenSlad.pl ma być liczba skuterów, które będą rozproszone po całym mieście, a także ponadprzeciętnie duże bagażniki i możliwość podróżowania w dwie osoby. W przyszłości sieć planuje również ekspansję na terenie innych zakorkowanych polskich miast.
– Przede wszystkim stawiamy na to, żeby skuterów było jak najwięcej, a jednocześnie chcemy działać przez cały rok. W niedalekiej przyszłości planujemy ekspansję w innych miastach. Na początek Kraków, potem wszystkie te miasta, które według różnych rankingów są najbardziej zatłoczone, wśród nich Łódź czy Wrocław – zapowiada Łukasz Banach.
Czytaj także
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-04-08: Warszawa staje się jedną z bardziej zielonych europejskich stolic. Ponad 15 proc. powierzchni stanowią lasy
- 2024-03-25: Jan Wieczorkowski: Trema jest zawsze przed spektaklem. Kiedyś proponowałem innym aktorom medytację, ale każdy ma swoje sposoby
- 2024-03-06: Dopłaty do używanych aut elektrycznych mogłyby pobudzić rynek elektromobilności. Więcej takich pojazdów przyjeżdżałoby z zagranicy
- 2024-03-08: Auta elektryczne nie są już wykorzystywane tylko jako typowe pojazdy miejskie. Kierowcy przemierzają nimi coraz więcej długich dystansów
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2024-03-14: Liczba stacji ładowania dynamicznie rośnie, ale nie nadąża za wzrostem sprzedaży elektryków. Polska pozostaje w tyle za państwami regionu
- 2024-01-30: W Polsce musi powstać około 160 nowych lokalizacji ładowania elektryków przy głównych unijnych trasach. O realizację tego celu może być bardzo trudno
- 2024-01-10: Niskie temperatury to sezon na częste awarie akumulatorów. Ten problem to zmora także dla kierowców elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.