Newsy

Programy lojalnościowe od teraz na jednej karcie płatniczej. System sam naliczy należne rabaty podczas płatności kartą

2018-02-22  |  06:00

Niemal połowa Polaków korzysta z różnego rodzaju programów lojalnościowych. Chociaż coraz popularniejszą formą są wirtualne karty stałego klienta w smartfonach, to zwykle wciąż należy okazać kartę sprzedawcy, aby skorzystać z rabatu, czy zebrać punkty. Rozwiązaniem może być zintegrowanie programów lojalnościowych na jednej karcie płatniczej. Podczas płacenia za zakupy, system sam uwzględni przysługujące nam promocje.

ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. Jeśli sklep, stacja benzynowa, czy inny sprzedawca wdroży rozwiązanie, możliwe będzie dołączenie do programu lojalnościowego bez potrzeby noszenia przy sobie karty stałego klienta. Wystarczy autoryzować przystąpienie do programu, a przy następnych zakupach i płatności kartą dowolnego banku, terminal sam naliczy należne rabaty, lub doliczy punkty.

– Dowolna karta płatnicza w portfelu, może być identyfikatorem lojalnościowym. Technologia polega na tym, że można kartę płatniczą zwirtualizować bezpośrednio na terminalu płatniczym, czyli w momencie rejestracji wpisujemy swój numer telefonu na terminalu płatniczym oraz wyrażamy zgodę na to, żeby taka karta lojalnościowa działała na karcie płatniczej. Trwa to około 10 sekund – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Jarosław Sygitowicz, wiceprezes zarządu ZenCard.

System jest instalowany na standardowych terminalach płatniczych i pozwala na wirtualizację kart lojalnościowych, stempelkowych czy kuponów. Twórcy współpracują także z operatorami płatności, m.in. z firmą e-service, aby zapewnić bezpieczeństwo działania na terminalach płatniczych.

Rozwiązanie ZenCard jest dostępne dla wszystkich sklepów, sieci handlowych czy punktów usługowych. Po podpisaniu umowy system jest aktywowany w ciągu 48 godzin w przypadku, gdy sklep dysponuje już odpowiednim terminalem. W sytuacji, gdy urządzenie nie jest kompatybilne z nową technologią, firma wymienia terminal i wraz z uruchomieniem systemu, wszystkie kampanie promocyjne działają automatycznie. 

– Pomagamy ustawić wszystkie kampanie lojalnościowe, które są niezbędne do tego, żeby to funkcjonowało. W momencie kiedy są włączone, wszystko działa automatycznie, czyli nie trzeba żadnego wysiłku ze strony sklepu, kawiarni czy jakiegokolwiek innego punktu, który używa płatności, do tego, żeby korzystać z ZenCard – twierdzi ekspert.

Wirtualny portfel na karty lojalnościowe od pewnego czasu oferuje Android Pay. Przede wszystkim to rozwiązanie pozwala płacić telefonem niczym kartą zbliżeniową, ale z powodzeniem do aplikacji można podpiąć także karty lojalnościowe i korzystać z programów, pokazując w kasie wyświetlony na ekranie smartfona kod do zeskanowania.

Jak wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia, 47 proc. Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Wzrasta również odsetek tych, którzy uczestniczą w co najmniej kilku akcjach organizowanych przez sklepy. Najbardziej znanym programem lojalnościowym jest PAYBACK, w którym uczestnictwo deklaruje 38 proc. korzystających z programów. Popularne są także m.in. Tesco Clubcard i Orlen Vitay.

Według danych Narodowego Banku Polskiego, pod koniec III kwartału 2017 roku na polskim rynku znajdowało się 38,5 mln kart płatniczych. W porównaniu do czerwca ub. roku liczba ta zwiększyła się o 576 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 1,5 proc. Systematycznie rośnie udział kart zbliżeniowych, który na koniec III kwartału 2017 r. wyniósł 79,5 proc.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.