Newsy

Polska firma stworzyła inteligentne lustra. Potrafią rozpoznawać wiek, płeć i emocje osoby się w nich przeglądającej

2017-05-29  |  06:25

Inteligentne urządzenia opanowały rynek produktów konsumenckich. Niemal każdy przedmiot codziennego użytku ma już swój odpowiednik typu smart. Nie inaczej jest z lustrami, czego przykładem są urządzenia produkowane przez polską firmę Abyss Glass, przeznaczone do zastosowań marketingowych. Urządzenia te potrafią nie tylko rozpoznać wiek czy płeć klienta, lecz także jego emocje i dzięki temu dostosować ofertę odpowiednio do jego preferencji i nastroju.

Abyss Glass zajmuje się produkcją interaktywnych luster. Oprócz samego hardware’u produkujemy również oprogramowania. Mam tu na myśli analizę wizyjną opartą na samouczących się sieciach neuronowych, która umożliwia rozpoznawanie emocji, wieku i płci. Na podstawie tych parametrów wyświetlamy odpowiednią treść dla klienta, dzięki czemu jest ona lepiej stargetowana i po prostu mamy większe prawdopodobieństwo, że osoba stojąca przed tym lustrem zobaczy to, co ją interesuje, np. inną treść wyświetlimy młodej dziewczynce, a inną starszemu panu – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Arkadiusz Adamek, współzałożyciel firmy Abyss Glass.

Ekspert podkreśla, że lustro zostało wykorzystane jako innowacyjny nośnik informacji – ma przyciągać wzrok, a przy okazji przemycać treść marketingową, którą użytkownicy mogą się zainteresować.

Na tradycyjnym lustrze nic się nie wyświetla. My to zmieniliśmy, biorąc pod uwagę to, że to lustro naturalnie przyciąga spojrzenie, kiedy pojawi się na nim jakaś treść, jest bardzo duża szansa, że ktoś zwróci na nią uwagę. Nasze lustro jest odpowiedzią na zjawisko, które nazywa się baner blindness, czyli ślepota banerowa – wyjaśnia Arkadiusz Adamek.

Oprócz wspomnianej analizy wizyjnej lustro wyposażono również w szereg technologii, takich jak choćby czujniki ultrasoniczne i czujniki ruchu. Warto zaznaczyć, że sterowanie urządzeniem jest proste i w pełni intuicyjne m.in. za sprawą dotyku.

Każde lustro musi mieć dostęp do internetu, co umożliwia nam zmianę treści przez tworzony przez nas panel webowy. To nic innego, jak taki prosty kreator, który umożliwia zdalną edycję treści. Możemy na te lustra nagrywać zdjęcia, animacje, filmy czy prezentacje. Na dobrą sprawę wszystko, co chcemy, dowolny content marketingowy. I możemy wrzucać i wgrywać go na dowolną liczbę luster – tłumaczy Arkadiusz Adamek.

Abyss Glass zajmuje się wyłącznie produkcją interaktywnych luster, co daje firmie przewagę nad zagraniczną konkurencją. Ponadto specjalista zaznacza, że polski produkt jest o wiele bardziej funkcjonalny od konkurencyjnych rozwiązań, które obecnie są dostępne na rynku.

Bardzo duże firmy zajmują się produkcją podobnych luster. Natomiast nie mają tak szerokiego wachlarza dodatkowych funkcjonalności, o których wspominałem, czyli rozpoznawanie wieku, płci czy emocji. Co więcej, te firmy produkują mnóstwo różnych rzeczy, dlatego to nie jest ich core business, nie zajmują się tym w 100 proc., a my właśnie wręcz przeciwnie – zajmujemy się wyłącznie produkcją interaktywnych luster – podkreśla Arkadiusz Adamek.

Polska firma nie przestaje udoskonalać swojego produktu. Obecnie pracuje nad dołączeniem do lustra czytników RFID, które umożliwią rozpoznawanie produktów, z którymi osoba wchodzi do przymierzalni.

Takie rozwiązanie będzie miało zastosowanie w branży odzieżowej czy retailowej, ponieważ osoba będąca w przymierzalni będzie w stanie rozpoznać, co już ze sobą wzięła. Lustro na podstawie odpowiedniego oprogramowania będzie w stanie zaproponować pasujące do tego produkty albo produkty, które wybrały inne osoby, więc to duże ułatwienie. Poza tym będzie można np. zdalnie poprosić ekspedientkę o inny rozmiar – podsumowuje Arkadiusz Adamek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.